مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خجالتی بودن کودک

88 بازدید
سوال شده دسامبر 31, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط زهرا
با سلام. کودکی دو ساله دارم که حرف میزند و در نزدیکی اش هیچ بچه ای نیست و فقط با آدمهای بزرگ در ارتباط است و راحت با آنها حرف میزند و بازی میکند و اصاا خجالتی نیست. او را به کلاس مادر و کودک میبرم و وقتی وارد آنجا میشویم حتی یک‌کلمه هم حرف نمیزند و هیچ بازی ای را انجام نمیدهد و کل یک ساعت را زل میزند و بچه ها را نگاه میکند و انقدر از آنها خجالت میکشد که حتی هنگام بازی هم جلو نمیرود. برای این رفتار بسیار نگرانم و چون خودم خیلی خجالتی هستم نگرانم که او هم خجالتی شود. ممنون میشم اگر راهنماییم کنید که چه کار کنم.
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 31, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
با سلام


دوست عزیز

وقتی می فرمایید در جمع  به راحتی صحبت می کند خب این مساله می تواند مربوط به این باشد که  ایشون   مدام در جمع بزرگ  تر ها بودند و نوع تعامل و راحت بودن با این افراده پس اصلا ایشون خجالتی نیستند ..
ولی در سنی هستند که نوع تعامل با کودکان ر بلد نیست و براش عحیبه در جمع هم سن و سالهاش قرار گرفته و باید به این مسائل توجه داشته باشید ..بیینید یک نکته بسیار مهم این است که  شما بدانید وقتی در چنین شرایطی قرار گرفتید نمی شود گفت که  مشکلی وجود دارد باید مدت زمانی بگذرد تا شرایط بهتر شود و فرد منطبق شود .
این خودش نکته بسیار مهنی است  که باید در نظر داشته باشید .این مشکلات وجود دارد که  گاها در جامعه ما با شرایطی رو به رو می شویم  که  کودکان  ما تنها بزرگ.می شوند و بیشتر اطرافیان و گفتمان ها با بزرگ تر هاست بهتره از جمع پارک بهره ببرید قبل از پازک از او بخواهید که برود با بچه ها تعامل پیدا کند و خب بهتره حتی در داستان ها هم این مسائل گفته شود که پیدا کردن دوست اهمیت دارد چگونه تعامل کنی با انها بازی کنی و اینها کمک کننده  است
امیدوارم موفق باشید
دراین مورد  می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783
شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,307 دیدگاه

2,973 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 149 بازدید
1 پاسخ 85 بازدید
1 پاسخ 101 بازدید
سوال شده سپتامبر 21, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 59 بازدید
سوال شده نوامبر 12, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مادر کارمند
2 پاسخ 253 بازدید
1 پاسخ 117 بازدید
0 پاسخ 95 بازدید
1 پاسخ 73 بازدید
سوال شده مارس 10, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بابونه حرفه ای (2,920 امتیاز)
...