مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

با ترس از حشرات چه باید کرد؟!

1,329 بازدید
سوال شده دسامبر 19, 2017 در مشاوره رایگان فردی توسط هانیه
من فوبیا حشرات دارم، هرجا میرم حشره میبینم وحشت زده میشم. انگار حشرات همیشه به سمتم هجوم میارند. برای این مشکل چه راه حلی وجود داره؟ فقط از اینکه بخوام از ابتدا برای برطرف کردن ترسم کنار حشرات قرار بگیرم واهمه دارم، اما از طرفی هم دوست دارم ترسم برطرف شه چون حتی برای اوقات فراغتم به طبیعت نمیتونم برم. ممنون میشم راهنمایی کنید.
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 20, 2017 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
با سلام

دوست عزیز برای مساله فوبی درمان وجود دارد و تا 85 درصد هم افراد نتیجه گرفتند و مطمئن باشید در مورد شما هم این مساله **** خواهد بود .و ضمن اینکه خب در فوبی ما مواجه سازی را داریم ممنتهی محرک ها  به یک باره به فرد ارائه نمی شود که شما نگران باشید حتما قبل از اینکه فهرستی از مسائل مربوط به ترس شما تهیه شود با شما فنون ارام سازی را کار می کنند .و سپس تلاش می کنند  که  کم کم  محرک ها وارد شوند و هر جایی شما دچار ترس شدید و مشکلات تنفس و ..شوید دوباره  برگشت به فنون ارام سازی  صورت می گیرد بنابراین اصلا نگران نباشید .بهتره زودتر مراجعه داشته باشید و امیدوارم به زودی بهبودی حاصل شود .به هر حال برای درمان انگیزه اولیه لازم است تا فرد بتواند  از شرایطی که ازاردهندس خارج شود .و اینکه ریشه این مساله گاها لازم است شناسایی شود.گاهی فوبی ها ریشه در ناهشیار دارد و فرد را دچار مشکل می کند .و وقتی این اگاهی ها به فرد داده می شود که مساله چیست به انها کمک می شود .چون ریشه ها گاهی  مشخص می شود و این یک سری مشکلات دیگر را هم برطرف می کند .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02188422495

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,560 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 697 بازدید
2 پاسخ 178 بازدید
1 پاسخ 793 بازدید
1 پاسخ 279 بازدید
1 پاسخ 225 بازدید
1 پاسخ 115 بازدید
2 پاسخ 140 بازدید
...