مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترس از دزد کودک

2,870 بازدید
سوال شده ژان 8, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام

پسرم 5 سالشه و مهدکودکی جایی نمیره. به شدت از دزد میترسه و همه حرفش همین شده و بیشتر شبا خوابشم میبینه و شبا همش میگه خواب دزد میبینم و به سختی میخوابه. نمیدونم کی بهش گفته و چی دیده که انقد از دزد میترسه خیلیم بهش توضیح میدم که دزد یکیه مثل خود ما فقط بدون اجازه چیزی ورمیداره الان دیگه کسی از دوستش یا خونواده چیزی بدون اجازه ورداره حساس شده میگه دزده. چجوری بهش توضیح بدم و چه قصه و داستانی واسش بگم که ترسش کم بشه چون خیلی داریم عذاب میکشیم یه قدم بدون ما جایی نمیره و یه روز بردمش مهدکودک همش به من چسبیده بود و ازم دور نمیشد میگمش چرا با بچه ها بازی نمیکنی میگه دزد میاد. اضطرابشم زیاده همش یا داره ناخن میخوره یا پوست لبشو میکنه
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 8, 2019 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده می 14, 2019 توسط دکتر روانشناس
با سلام

دوست عزیز
ببینید اضطراب فطری نیست باید حتما کودک خودتون رو به روانشناس کودک ارجاع بدید و این مساله رو در نظر بگیرید که به هر صورت مساله ای که وجود دارد این است که  شما ممکنه به اشتباه مساله ای رو مطرح کردید چه شما چه اطرافیان و یا فیلم و داستانی بوده که خب چون سیستم شناختی کودکان رشد پیدا نکرده است طبیعتا ان راتعمیم می دهد و دچار اضطراب فراوان می شود چون هضم مساله برای او به شدت سخت می شود  این نکته ای است که دقیقا خود شما باید توجه خاص به ان داشته باشید
 این نکته را هم در نظر داشته باشید که به هر حال ضمن حفظ خونسردی و اینکه اصلا نگران نباشید و نگرانی نداشته باشید باید داستان هایی به زبان کودک برای او تعریف کنید در مورد اینکه   محیط ناامن نیست و خب تعریف از دزد در چه شرایطی و چگونه مطرح می شود و البته اینها اموزش هایی است که روانشناس به شما خواهد داد .
و خب اصلا جای نگرانی وجود  ندارد و می توانید این موارد رو در نظر بگیرید .به هر صورت امیدوارم موفق باشید د شرایط مطلوبی داشته باشید .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

44034490

موفق باشید
پاسخ داده شده ژان 8, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

کودکان زیر سال عموما هرچیزی را که می شنوند و یا می بینند باور می کندو  متاسفانه امروزه در تلوزیون (حتی در بعضی از کارتون ها) ، فضای مجازی و در بین صحبت های خانوادگی و ... حرفهایی در مورد گم شدن و یا دزدیده شدن کودکان و یا سخنانی بر مبنایی مراقبت کودک از خودش مانند مراقب باش غریبه ها بهت دست نزند یا حواس باشه درو قفل کنی و ...  در کودک وقتی به صورت افرطی انجام شود و مدام کودک در معرض این گونه مسائل قرار گیرد باعث ترس افراطی و وابستگی شدید در کودک شود. برای بعضی از کودکان این احتیاط ها به این قبیل موضوعات به ترس های شدید تبدیل می شوند که حتی در فعالیت های ساده و ابتدایی نیز بدون نگرانی نمی توانند حضور پیدا کنند.  سعی کنید همه حرفی را مقابل کودکتان بیان نکنید و برای آموزش بعضی از مسائل از شیوه درست آن پیش بروید و از دیدن کارتون هایی با این موضوع توسط او خوداری کنید البته برای بررسی بیشتر و دلیل شکل گیری و برطرف کردن این مشکل کودکتان بهتر است به صورت حضوری به یک متخصص مراجعه کنید تا با بازی درمانی و قصه درمانی و ... مشکل کودک شما برطرف شود.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۷۸۳
شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,574 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 166 بازدید
0 پاسخ 136 بازدید
سوال شده ژان 19, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 326 بازدید
0 پاسخ 132 بازدید
سوال شده اوت 4, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط محسن
1 پاسخ 184 بازدید
1 پاسخ 160 بازدید
سوال شده دسامبر 1, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 646 بازدید
سوال شده می 26, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 158 بازدید
سوال شده می 1, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط علیرضا ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 135 بازدید
سوال شده دسامبر 11, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط hajar1363 ممتاز (100 امتیاز)
...