مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عوارض روحی خودارضایی بعد از ترک

350 بازدید
سوال شده نوامبر 15, 2022 در اعتیاد و درمان ها توسط بی نام
سلام من از ۱۴ سالگی تا ۱۶ سالگیم خودارضایی میکردم و الان از نظر روحی داغونم یعنی مشکل خودمو نمی‌دونم آدم بدی شدم و اصلا مغزم کار نمیکنه همیشه یه ترسی تو وجودمه از همه میترسم ولی نه اون قدر که زهره ترک بشم نصف تنم چاق شده و نصف تنم لاغر من تو این دو سال ۴ بار ترک کردم دوباره اعتیاد پیدا کردم و روزی ۱ بار خودارضایی میکردم حالا میخواستم بگم که اون ترس و اینکه مغزم کار کنه و ترس از بین بره حل میشه چه حوریه لطفاً جواب بدید ؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 16, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

خب در اول اینکه تجربه نیازهای جنسی با دوران نوجوانی شروع می شود پی اینکه شما از سن حدود 14 سالگی نیازهای جنسی را تجربه کرده اید یک امر طبیعی می باشد و نشان از سلامت جسمی و روانی شما دارد.

در مورد دوم در این شرایط سنی عموما چون امکان رابطه جنسی وجود ندارد فرد از خودارضایی استفاده می کند و تا زمانی که به شکل اعتیاد اور تجربه نشود مشکلی ایجاد نمی کند.

در مورد سوم خودارضایی هیچ ارتباطی با اینکه شما آدم بدی هستید ندارد حتی اگر این رفتار به شکل اعتیاد در شما وجود داشته باشد خب این به همه بعد وجودی شما آسیب نمی زند بلکه تنها یک رفتار نادرست است که نیاز به اصلاح شدن دارد. پس بهتر است از سرزنش کردن خودتان خوداری کنید شما نه آدم بدی هستید و نه خودارضایی قرار است این میزان آسیب داشته باشد.

در مورد چهارم خب در هرصورت هر چیزی که به شکل اعتیاد آور تجربه شود از غذا تا مواد تا یک رفتار مثل خودارضایی خب می تواند در کنارش مشکلاتی هم ایجاد کند مثل اینکه عملکرد شما را در بقیه مسائل مهم زندگیتان کاهش بدهد و یا اینکه باعث شود مقداری سلامت روحی و جسمی شما بهم بریزد چون انرژی زیادی از شما می گیرد.

در مورد پنچم بهتر است که زمانی که با اشتباه بودن مسیر و یا رفتار خود روبرو می شوید برای تغییر کردن از سرزنش کردن خود استفاده نکنید بلکه به دنبال راحل باشید .

در مسیر ترک اهمیت دارد که شما به شرایط روحیتان توجه کنید چون بهم ریختگی روحی باعث می شود که شما به رفتارهای خودارضایی وابستگی بیشتری پیدا کنید و حتی در زمان بهم ریختگی روحی از این رفتار به عنوان یک راحل استفاده کنید پس بهتر است که اگر شرایط روحی خود را خوب ارزیابی نمی کنید به روانشناس مراجعه کنید در کنار بهبود شرایط روحی می توانید در مسیر مدیریت این رفتار نیز گام بردارید.

چند نکته که کمک می کند بتوانید در این مسیر بهتر عمل کنید.

1. در اول با خودتان **** باشید و نیازهای جنسی را از خودتان بپذیرید اما دقت کنید که قرار نیست تجربه هر نیازی در همان زمان با رفتاری همراه شود.

2. برای زندگی روزانه خود برنامه ریزی داشته باشید برنامه ریزی کمک می کند تا هم بتوانید لذت را در قسمت های دیگر زندگیتان تجربه کنید و هم اینکه از تمرکز افراطی شما بر نیازهای جنسی می کاهد.

3. اولویت ها و علایق خود را یاداشت کنید و در برنامه ریزی برای آنها وقت بگذارید.

4. جایگزین های لذت بخش اما سازنده برای خودارضایی قرار بدهید مثل ورزش، موسیقی، صحبت با دوستان، و هر چیزی که برای شما دوست داشتنی و سازنده است.

5. محرک ها را حذف کنید هر موردی که باعث می شود شما با افکار جنسی روبرو شوید را از دسترس خارج کنید مثل فیلم، عکس، سایت ها ، چت ، دوستان و...

6.دقت کنید که ترک یک رفتار نیاز به زمان دارد و ناگهانی نمی توان یک رفتار را قطع کرد پس بهتر است در برنامه خودتان برای خودارضایی هم وقت بگذارید اگر هر روز این رفتار را دارید در اول آن را به سه روز یکبار کنید و بعد به چهار روز یکبار و بعد با همین شرایط به روزهای ترک اضافه کنید مثلا هر ده روز یکبار میزان روزهای ترک را بیشتر کنید.

در این حالت بدن و شرایط روحی شما نیز با واکنش شدی مواجهه نمیشود.

دقت کنید که زمان خودارضایی هم باید مشخص باشد به عنوان مثال ساعت 10 شب یا 14 بعداز ظهر به مدت 15 دقیقه و خب در همین زمان این رفتار را داشته باشید و بدون محرکی که شما را تحریک کند.

7. اگر در این مسیر با شکست مواجهه شدید از سرزنش کردن خودتان بپرهیزید و برنامه را ادامه بدهید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,074 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 460 بازدید
1 پاسخ 710 بازدید
1 پاسخ 393 بازدید
2 پاسخ 386 بازدید
1 پاسخ 428 بازدید
1 پاسخ 828 بازدید
سوال شده اوت 26, 2019 در آموزش جنسی و زناشویی توسط aaaaa ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 210 بازدید
1 پاسخ 95 بازدید
سوال شده Mar 31, 2022 در اعتیاد و درمان ها توسط بی نام
...