مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دلیل روانشنــــــاسی و عـــــــلمی این پدیده چیه؟ چرا هزاران نفر در کشورهای مختلف جهان این مرد رو تو خواب میبینند؟

122 بازدید
سوال شده نوامبر 20, 2022 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط مائده
سلام.

لطفا این متن رو که از یک سایت کپی کردم بخونید و دلیل روانشناسی و علمی این پدیده رو بگید. متاسفانه نمیشه عکس گذاشت تو این سایت. متن اینه:

مردی که در تصویر بالا می بینید تا به حال در خواب بیش از ۲۰۰۰ نفر از سرتاسر جهان دیده شده است و در خواب ها به زبان های مختلف با اشخاص صحبت می کند. سایت ها و کمپین های زیادی در سراسر دنیا و شبکه های مجازی برای شناسایی او تشکیل شده ولی تا این لحظه کسی او را شناسایی نکرده و کسانی هم که او را دبده اند فقط در خواب هایشان بوده است. خیلی از افراد بارها او را در خواب می بینند و بعضی هم فقط یکبار دیده اند.

تمام افرادی که او را در خواب دیده اند هیچوقت همچین شخصی را در بیداری ندیده بودند و با این شخص اشنایی ندارند

در سال ۲۰۰۶ در نیویورک، بیمار روانپزشکی، چهره مردی را کشید که بارها در خواب هایش دیده بود. او همیشه برای اینده و زندگی اش به این زن توصیه هایی می کرده است.

این زن قسم می خورد که این مرد را هرگز در زندگی اش ندیده است. نقاشی این زن چند روز روی میز ان پزشک می ماند تا اینکه چند روز بعد، بیمار دیگری تصادفا تصویر را تشخیص می دهد و می گوید که ان مرد را اغلب در خواب هایش می بیند.

همچنین او ادعا می کند که او را هرگز در زمان بیداری ندیده است. ان روانپزشک تصمیم می گیرد تا ان تصویر را برای برخی از همکارانش بفرستد تا انها هم به بیمارانشان نشان دهند. در طی چند ماه، ۴ بیمار این مرد را که چندین بار در خواب هایشان دیده بودند، شناسایی کردند. همه این بیماران به ان تصویر «این مرد» میگفتند. به همین دلیل سایت و کمپینی به همین اسم ( این مرد) تشکیل شد تا افراد بیشتری او را شناسایی کنند.

حداقل ۲۰۰۰ نفر ادعا کرده اند که این مرد را در خواب دیده اند؛ از شهرهایی چون لس انجلس، برلین، سایوپایولو، تهران، پکن، روم، بارسلونا، استکهلم، پاریس، دهلی نو، مسکو و…

رفتار این فرد در خواب متفاوت ارزیابی شده. با بعضی ها بسیار مهربان بوده و به انها توصیه کرده و برای بعضی ها هم به شکل یک قاتل ظاهر گردیده

برخی می گویند احتمالا این مرد، انسانی واقعی است که توانایی سیر در رویای افراد را دارد و یکی از فرضیه های قوی هم این مورد است یعنی فرد توانایی رویاسازی دارد.عده ای او را متعلق به سیاره ای دیگر می دانند و عده ای دیگر می گویند او از موجودات ماورایی است که در رویاهای افراد اشکار می شود. پوستر و عکس هایی از این چهره در تمام جهان منتشر شده است. وب سایت این کمپین، پوسترهایی از ان را در کشورهای لتونی، برزیل، المان و جاهای مختلف دنیا نشان می دهد . اگر شما هم این مرد را در خواب دیده اید به سایت زیر که به عنوان منبع معرفی شده بروید و این موضوع را از طریق فرم تماس با ما اعلام کنید. توجه داشته باشید که باید قبل از خواندن این پست و دیدن این عکس او را در خواب دیده باشید و هیچگونه تصویری از این فرد در ضمیر ناخوداگاه شما وجود نداشته باشد.

این مرد کیه؟ چه جوری تو خواب این همه ادم میره؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 10, 2022 توسط معصومه
سلام.

سوالت برای من هم جذاب بود برای همین سوالت رو دادم به یک سایت پرسش و پاسخ دیگه به نام پرسمان. قسمت مشاوره و روانشناسیش.

جوابی که پرسمان داد رو کپی کردم اینجا میذارم.

سلام علیکم

از حسن اعتماد شما خرسنديم, اميد است بتوانيم پاسخگوي خوبي براي سوالات شما باشيم

با عرض سلام حضور پرسشگر گرامی، مطلبی را که گزارش فرموده اید می تواند احتمالات مختلفی داشته باشد، ما در روایات خود داریم که شیطان از طریق خواب افراد می تواند وارد ضمیرافراد مختلف شود و از این طریق تلقیناتی ایجاد نماید، حتی روایات در دسته بندی انواع خوابها یک دسته را خوابهای منسوب به شیطان بر می شمرند.

احتمال دیگر این است که: طبق گفته * کار گوستاو یونگ که مبدع ناهشیار جمعی(chetypes) است، آرکی تایپها روان مشترک میان انسان ها در طول تاریخ است. این بخش روان مانند وراثت، از اجداد ما، نسل به نسل منتقل می شوند. ناخودآگاه جمعی مانند بستری است که خاطرات و تاریخچه زندگی نوع انسان در درون آن نهفته است.آرکی تایپ ها تصاویر و الگوهای مشترک جهانی مربوط به نوع انسان را ارائه می کنند، وقتی شخصی به دوست خود می‌گوید فلان دوست من، یک فرشته است، احتمالاً دوستش از او نمی‌پرسد: تو به فرشته اعتقاد داری یا نه؟ یا مثلاً آیا تا به حال فرشته دیده‌ای؟ اصلا فرشته یعنی چه و چه شکلی است؟ چون فرشته یک آرکتایپ است که بسیاری از مردم جهان آن را می‌فهمند و وقتی می‌گویید کسی مانند فرشته است، مفهوم جمله شما را درک می‌کنند. فرشته، بهترین مثال از پاکی و خوبی و مهربانی و لطافت است.

از جمله * این کهن الگو یا آرکی تایپ ها صور الوهیت، مادریت، پدریت، کودکیت، مردمقدس، فرمانروا، شیطان، آموزگار، مرد خردمند و فرزانه، آنیما و آنیموس، مردیت و زنیت و.... هستند، بر این اساس امکان دارد که مرد یا زنی که در امریکای جنوبی زندگی می کند صورتی را در خواب ببیند که یک شخص دیگر در شمال قفقاز می بیند.البته بحث ناهشیار و ناهشیار جمعی بسیار عمیق و پیچیده می باشد و در این زمینه کتابها و مقالات مختلف نوشته شده است که برخی هم به فارسی ترجمه شده است. در صورت تمایل می توانید برای اطلاع بیشتر به آنها مراجعه نمایید.

«خوشبختي و موفقيت شما را از خداوند بزرگ خواستاريم»
پاسخ داده شده ژان 19, 2023 توسط سیمین

گفتم عکس های این مرد رو که پرسشگر در موردش سوال پرسیده و تو سایت ها هم عکسش هست رو بذارم. ببینیم اینجا هم کسی پیدا میشه که این مرد رو در خواب دیده باشه یا نه؟ 

به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,288 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 378 بازدید
3 پاسخ 372 بازدید
سوال شده ژان 23, 2018 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط حمیده بانو
1 پاسخ 276 بازدید
سوال شده می 2, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط امیرحسین
1 پاسخ 143 بازدید
2 پاسخ 110 بازدید
سوال شده فوریه 22, 2022 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
4 پاسخ 479 بازدید
1 پاسخ 211 بازدید
3 پاسخ 220 بازدید
سوال شده ژوئیه 4, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط مریم
1 پاسخ 354 بازدید
...