مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بحران آستانه 30 سالگی

93 بازدید
سوال شده نوامبر 20, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط Behnazgl ممتاز (120 امتیاز)
سلام من دختری 29 ساله هستم، فوق لیسانس شیمی دارم که 4 سال پیش گرفتم و جای خوب پیدا نکردم برم کار کنم هر جا رفتم یا خوشم نیومد یا سابقه کاری میخواستن که نداشتم.

مجردم و هیچ رابطه دوستی هم ندارم، هیچ گرایش و علاقه ای به پسرا ندارم اگه هم داشتم علاقه ای به ازدواج و اینا ندارم و همه رو پس میزنم. دو سه سال پیش یه رابطه عمیقم بهم خورد و از اون به بعد دیگه سراغ این چیزا نرفتم شاید میترسم شاید متنفرم نمیدونم.

حتی رابطه های دوستیم با دخترا هم خراب شده و عملا با همه قطع رابطه کردم. با مادر و پدرم رابطه صمیمیمی ندارم و حرف نمیزنیم

پدر و مادرم هم رابطشون صمیمی نیست و جدا زندگی میکنن و هیچ علاقه ای بهمدیگه ندارن ولی طلاق نگرفتن!

فقط یه برادر دارم که 18 سالشه و بعضی وقتا باهم وقت میگذرونیم ولی دنیاهامون متفاوته باهم

احساس ناارومی و تنهایی دارم

راستش بیشتر وقتا از تنهاییم لذت میبردم و کارایی که دوست دارم رو میکردم مثلا فیلم و سریال و نقاشی و دوچرخه و این چیزا

نقاش حرفه ایم ولی فروش و درامدی ندارم یا اینکه کارم خوبه کسی بابت نقاشی انگار پول نمیده

راستش خیلی نا امید و تنهام

فک کنم افسردگی دارم ! وقتتی میبینم بقیه کار دارن درامد دارن ازدواج کردن یا کلی دوست دارن تفریح میکنن واقعا غمگین میشم سعی میکنم فکر نکنم ولی بعضی وقتا بهم میریزم!

خانوادم هم با فامیل و اینا رابطه ای ندارن. دوستی ندارن تفریحی ندارن!در ضمن مامان بابام جفتشون کارمند بازنشستن

 وقتی نگاه میکنم تک تک اعضای خانواده ما تنهان

من خیلی سعی میکنم با مامانم صمیمی شم ولی اون دوست نداره و افکارش باهام خیلی فرق داره هر چی میگم میزنه تو برجکم و انگار من دشمنشم

نمیدونم راستش خودمو همیشه میزنم به بیخیالی و کلا آدم شادیم از بیرون ولی از درون کلی خلا دارم! قبلا کلی جلسه مشاوره رفتم ولی چیز خاصی اتفاق نیفتاده

روانشناسم فکر میکرد خیلی شاد و شنگولم و نیاز به چیزی ندارم

ولی درواقع از اینکه پول و اسقلال ندارم توی این سن و دوستی ندارم خیلی ناراحتم ! چیکار باید بکنم؟! میشه راهنماییم کنید؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 21, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

خب در این مسیر چند مورد مهم وجود دارد که همه آنها نیز باهم ارتباط دارند.

1.در اول اینکه خب اگر ارتباطی داشته اید که در گذشته تمام شده است این به این معنا نیست که قرار است دائم در گذشته بمانید بلکه شما می توانید در کنار کسب تجربه از ارتباط عاطفی که داشته اید در مسیر رشدی خودتان گام بردارید.

در هرصورت ماندن در گذشته کمکی به شما نمی کند پس اگر قرار است به احساسات و نیازهای خودتان پاسخ بدهید در اولین گام نیاز است که گذشته را رها کنید.

2.در مورد دوم خب شما از یک سری نیازهای عاطفی ، ارتباطی، استقلال و... صحبت می کنید که خب همه این نیازها در شرایط سنی شما کاملا طبیعی است اما در گام اول بهتر است این نیازها را از خودتان بپذیرید اگر بخواهید آنها را انکار کنید خب برای پاسخ به آنها نیز نمی توانید کاری انجام بدهید در مورد دوم اینکه خب نیاز است به این فکر کنید که مسیر پاسخ دهی به هریک از این نیازها می تواند چگونه باشد .

مثلا اگر قرار است ارتباطات دوستانه بیشتری داشته باشید خب نیاز است که در اجتماع شرکت کنید و خودتان با فامیل و یا افرادی که از کلاس ها و یا دانشگاه و.. می شناسید شروع به ارتباط برقرار کردن کنید.

یا در مورد مسئله کاری خب ممکن است هیچ وقت آن شرایط کمال ایجاد نشود پس بهتر است فعلا از یک جایی شروع کنید زمانی که حرکت کنید می توانید به مرور برای داشتن کار بهتر و یا محیط بهتر نیز پیش بروید.

3.در مورد سوم خب شرایط خانوادی شما می باشد این تمایل به تنهایی و عدم ارتباط به نظر می رسد به شکل یک عادت در اعضای خانواده وجود دارد خب در این حالت اول باید شما در میزان توانمندی خودتان با هریک از آنها وارد ارتباط شوید اما خب اگر آنها شرایط بیش از این را نمی توانند بپذیرند شما در کنار بیان احساسات و نیازهای خودتان بهتر است که از تمرکز بیشتر خوداری کنید .در مورد دوم خب ممکن است آنها هیچ وقت نخواهند مسیر رفتاری و ارتباطی خود را تغییر بدهند سوال این است که شما می خواهید با زندگی خودتان چیکار کنید و برای آن چه برنامه ای دارید؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,560 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 469 بازدید
سوال شده ژوئیه 30, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط زهره
1 پاسخ 536 بازدید
سوال شده ژوئن 8, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
2 پاسخ 275 بازدید
سوال شده Mar 23, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 103 بازدید
سوال شده ژوئن 30, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 190 بازدید
1 پاسخ 125 بازدید
سوال شده ژان 23, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ماهک ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 305 بازدید
سوال شده اکتبر 22, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 131 بازدید
سوال شده نوامبر 8, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
2 پاسخ 185 بازدید
...