مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

پدر و ماردم جدا شدند افسردگی خیلی اذیتم میکنه

216 بازدید
سوال شده ژان 26, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط Aref
سلام. من عارف هستم 15 سالمه و پدر و مادرم یک سال هست که از هم جدا شدند.
درس هام سخته بهم فشار میاره انتخاب رشته هم دارم... از طرف دیگه افسردگی داره خیلی اذیتم میکنه و اعصابم همیشه خورده حتی وقتی دارم تفریح میکنم.
نمیدونم چطور از پس این درد نجات پیدا کنم خیلی رو مخه. تازه تو مدرسم هم یه دعوا پیش اومد که نمره انضباتم روخیلی کشوند پایین و همش تو فکرم که بدبخت شدم و آینده بی آینده...
خلاصه همه مشکلات انبار شدند رو هم. نظر شما چیه؟ من باید با این بدبختیا و افرسردگیم چیکار کنم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 26, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

قابل درک است که جدایی پدر و مادرتان آن هم در سن حساسی که شما در آن قرار دارید می تواند باعث شود احساساتی را تجربه کنید که خوشایند نیستند اما بهتر است در اول بدانید که گاهی ادامه ندادن زندگی مشترک برای زوجین مفید تر می باشد و بهتر است این تصمیم آنها را بپزید و در کنار آن تلاش کنید که در مورد احساساتتان با پدر و مادرتان صحبت کنید . گاهی ممکن است خشم های شما از این فشارها به جاهایی کشیده شود که در روند زندگی شما تاثیر داشته باشید ( دعوا در مدرسه) بهتر است با مراجعه به یک روانشناس برای بررسی مشکلات و افسردگی که بیان کردید و اینکه با کمک ایشان و انجام تست های استعدادیابی  و انتخاب یک رشته مناسب از میزان فشارهایی که تحمل می کنید مقداری کاهش دهید . سعی کنید برای زندگیتان برنامه ریزی داشته باشید و در این برنامه ورزش و تغذیه مناسب را نیز قرار بدهد تا بتوانید انرژی بیشتری برای درس و تمرکز بر آن داشته باشید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783

شاد باشید
دارای دیدگاه 21 فوریه 2024 توسط Zeinab5405 ممتاز (100 امتیاز)
سلام. پسر خوب تو این زمونه طلاق زیاد شده و بچه های طلاق هم زیاد شدن . تو نباید ضعیف باشی باید خیلی قوی باشی.طلاق تا حدودی جا افتاده و مثل قبل نیست. تو به این فکر کن که پدر مادرت حتما صلاح دونستن طلاق بگیرن.‌هیچ مادری راضی به طلاق نیست ولی حتما سختی زیادکشیده. فقط باید قوی باشی همین.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,774 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 285 بازدید
1 پاسخ 217 بازدید
سوال شده سپتامبر 4, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط قول میدم مهربون بمونم؟!
14 پاسخ 31,365 بازدید
6 پاسخ 8,042 بازدید
1 پاسخ 69 بازدید
...