مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

هم گروه بودن خون زوجین

77 بازدید
سوال شده ژان 26, 2019 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
باسلام.منو اقایی همو دوسداریم اما فهمیدیم که گروه خونیمون مثل همه+o_حالاترس اینو داریم که بگن گروه خونیتون بهم نمیخوره چون عین همه.لطفا راهنمایی کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 27, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)

با سلام خدمت شما دوست عزیز

منظور از ناسازگاری های خونی در ازدواج بیشتر مربوط به RH می باشند و ناسازگاریهای ABO خیلی کم لحاظ می شود . بدین معنی که اگر مادر گروه خونی RH- داشته باشد و پدر گروه خونی RH+ در اولین زایمان آنتی بادهای تولید شده به بچه اول منتقل می شود و چون مقدار آن خیلی پایین است باعث زردی خفیف می شود ولی در بچه های دوم و به بعد این علائم به خطار افزایش آنتی بادی بیشتر بروز می کند. برای این کار در حاملگی اول در این افراد به مادر آمپول ضد RH تزریق می شود تا در حاملگی های بعدی جبران شود .اگر چنانچه RH گروه خون مرد مثبت باشد یعنی دارای یکی از گروههای O+،A+،B+ و یا AB+ باشد و RH گروه خون زن منفی باشد، یعنی دارای یکی از گروههای O-،A-،B- و یا AB- باشد در صورت بروز حاملگی و در صورتی که RH جنین مانند RH مرد (مثبت) باشد در بدن مادر آنتی بادیهایی بر علیه سلولهای قرمزجنین ایجاد می شود .اماچون مقدار این آنتی بادی درحاملگی اول کم است مشکلی درحاملگی اول برای نوزاد ایجاد نمی شود اماچون درهنگام زایمان خون نوزاد به مقداربیشتری باخون مادر تماس پیدا می کند مقدارآنتی بادی ضد RH زیاد شده و درحاملگی های بعدی باعث بروز زردی شدید و یاحتی سقط جنین می شود.

پس همانطور که در بالا بیان کردم تنها داشتن یک گروه خونی مشترک مشکلی ایجاد نمی کند برای بررسی دقیق این موارد نیاز به دادن آزمایش خون می باشد. البته بسیاری از بیماری های دیگر از جمله تلاسمی ، عقی ماندگی در خانواده ها و ... نیز اگر وجود داشته باشد در خانواده های هر یک از شما نیاز به بررسی بیشتر آزمایش می باشد.

به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,305 دیدگاه

2,084 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 187 بازدید
1 پاسخ 72 بازدید
1 پاسخ 308 بازدید
0 پاسخ 79 بازدید
سوال شده ژوئیه 2, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط Brdi
1 پاسخ 85 بازدید
سوال شده دسامبر 21, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط s83 حرفه ای (400 امتیاز)
1 پاسخ 140 بازدید
سوال شده نوامبر 8, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 99 بازدید
سوال شده مارس 9, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Sahar
1 پاسخ 81 بازدید
سوال شده سپتامبر 19, 2021 در زوج درمانی توسط بی نام
...