مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

پسر 28 ماهه ام با بچه ها سازگاری ندارد

366 بازدید
سوال شده ژان 27, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام و خسته نباشید.
پسر 28 ماهه ای دارم ک با بچه های کوچکتر از خودش و بخصوص با دخترخواهرم ک فقط دوهفته ازاو کوچکتر است اصلا سازگاری ندارد.و هروقت او را می بیند داد میزند و گریه میکند ک دخترخاله اش سمت او نیاید.حتی وقتی دخترخاله اش حرف میزند هم پسر من جیغ میزند و گریه میکند.با بچه های کوچکترازخودش این مشکل را دارد و نسبت به دخترخاله اش بسیار حساسه.وقتی ب محیط جدیدی میرویم حتی خونه پدربزرگهایش ک برایش جدید هم نیست در ابتدای ورودش روی زمین میخوابد و هیچکس نباید دراین مدت سمتش برود تا خودش کم کم بلند شود.بیرون از خونه خیلی منو اذیت میکنه و بشدت ب خودم وابسته شده.چیکار باید بکنم تا حساسیتش نسبت ب دخترخاله ش و بچه های کوچکتر و محیطهای جدید از بین برود؟؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 27, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

رفتار شامل جیغ‌زدن،فریاد کشیدن تا ۳ سالگی ادامه پیدا می‌کند و اغلب به منظور دستیابی به خواسته‌ای است که والدین در مقابل آن پافشاری می‌کنند. ممکن است کودکتان نسبت به دختر خاله اش مخصوصا اگر او را مقایسه کنید و یا وسایلی شخصی فرزندتان را به او بدهید یا شما به دختر خواهرتان توجه کنید احساس حسادت کند و شروع به جیغ زدن کند، چون او احساس می کند که دیگر به او توجهی ندارید.گاهی .در مواقعی که فرزندتان در بیان بعضی از کلمات احساس عجز و ناتوانی می کند ذهن مستعد او را برای بیان آنها آماده سازید. کودک وقتی که نمی تواند کلماتی را برای بیان آن چه که می خواهد پیدا کند، ممکن است عصبانی شود. اگر در همه مکان های ناشناخته کودک شما این رفتار را انجام می دهد ممکن است برای جلب توجه یا اضطراب باشد که برای این موضوع نیاز به بررسی دقیق به صورت حضوری توسط یک متخصص می باشد . سعی کنید به کودکتان با قصه ، بازی و یا جابیایی جایگاهتان با یکدیگر در نقش ها هیجاناتش را آموزش بدهید و مثلا وقتی از چیزی حس می کنید ناراحت است به او بگوید الان به نظر می رسد که ناراحت شدی اما به نظرت چه کاری به جای داد زدن می توانیم انجام بدهی در قصه نیز سعی کنید اخر آن را بیان نکنید و از فرزندتان بخواهید بیان کند که شخصیت اصلی داستان( که براساس رفتارهای فرزندان شما خودتان باید آن را طراحی کنید) باید چه کاری انجام بدهد

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,906 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 189 بازدید
2 پاسخ 264 بازدید
1 پاسخ 103 بازدید
0 پاسخ 130 بازدید
سوال شده ژان 24, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 59 بازدید
1 پاسخ 123 بازدید
سوال شده ژان 20, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 124 بازدید
سوال شده فوریه 17, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
3 پاسخ 148 بازدید
3 پاسخ 1,068 بازدید
سوال شده اوت 25, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مادر بد خسته دیوونه
...