مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترس از بیان تاریخ تولدم

75 بازدید
سوال شده فوریه 2, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام

با سلام و خسته نباشید.بنده 33سالم هست کارمند هستم و تحصیلاتم کارشناسی ارشد هست.خواستگارانی که تا به حال داشتم همه از من کوچیکتر بودن.حتی وقتی 22 ساله بودم مثلا خواستگار20ساله داشتم.همیشه از این بابت زجر کشیدمو میکشم.اینکه مادرم پشت تلفن به خواستگارها میگه که نه سن دخترم از پسر شما بزرگتر هست و بعد اونا معذرت خواهی میکنن و تلفن رو قطع میکنن خیلی اعتماد به نفسمو ازم گرفته.جوری که دیگه الان روم نمیشه سنم رو به کسی بگم و سعی میکنم سریع دور بشم از اون جمع.چون میدونم اخرش چی میشه.الان یک خواستگار خیلی خوب دارم که واقعا از لحاظ دینی تحصیلی موقعیت اجتماعی خیلی بهم نزدیکن ولی واقعا حتی خجالت میکشم بهشون بگم ازشون سه سالو نیم بزرگترم.یک جلسه بیرون صحبت کردیم و خود ایشون  گفتن باید حدود 25سالتون باشه من حتی جرات نکردم بگم اره یانه و سکوت کردم.اصرار زیادی کردن برای جلسه دوم و خواستگاری رسمی حتی مادرشون بهم زنگ زدن و ازم شماره تماس مادرمو خواستن ولی من رد کردم و بهانه اوردم که جوابم منفی هست.علیرغم میل باطنی زیادم برای زندگی با ایشون بخاطر اختلاف سنم باید بازم فرار کنم و نه بگم.منو راهنمایی کنید لطفا.ممنونم

1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 3, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

بهتر است به این موضوع دقت بیشتری کنید چون ممکن است فردی با اختلاف سنی با شما بازهم از رشد اجتماعی ، جنسی، عاطفی و... از میزان سن تقویمی خود بالاتر باشد و با سن شما برابری کند . با توجه به گفته های شما پس ظاهرتان میزان سنتان را نشان نمی دهد و این می تواند از این نظر نیز به شما کمک کند. بهتر است به خودتان و ایشان اگر واقعا با معیارهای شما برابری دارند فرصت شناخت بدهید و در مورد سنتان نیز خودتان با ایشان صحبت کنید و برای سنجش میزان سن عقلی نسبت به سن تقویمی و برابری شما باهم می توانید به صورت حضوری به یک روانشناس مراجعه کنید و به کمک تست های موجود و بررسی بالینی به نتیجه گیری برسید. دقت کنید که هرچقد شما در اجتماع  بیشتر حضور داشته باشید موقعیت های شما برای ازدواج بیشتر می باشد و با کناره گیری شما و ایجاد محدودیت برای خودتان میزان انتخابهایتان پایین می آید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,229 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 127 بازدید
1 پاسخ 91 بازدید
1 پاسخ 117 بازدید
سوال شده دسامبر 20, 2017 در دوستی یا نامزدی توسط ناشناس
1 پاسخ 173 بازدید
2 پاسخ 153 بازدید
1 پاسخ 96 بازدید
سوال شده ژان 29, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط ــ یک نفر ــ
1 پاسخ 132 بازدید
سوال شده نوامبر 15, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط خوشدل
...