مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کودک خود رای

91 بازدید
سوال شده فوریه 4, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط کاظمی
سلام .پسری 10ساله دارم که به تازگی کارهایی انجام میدهد که نگران کننده است مثلا پولی که برای کار دیگری به او داده ام خرج خرید پفک و چیبس می کند و پولهای پس انداز خود را نیز برای خرید اینگونه خوراکی ها مصرف می کند امروز متوجه شدم تمام پولهای صندوق صدقات را برداشته این در صورتی است که من هفتگی به او پول تو جیبی میدادم و در کیف مدرسه اش خوراکی و میوه می گذارم ولی به خاطر این کارهایش چند روزی است پول تو جیبی اش را قطع کرده ام و در کیفش خوراکی های معمول که به قول خودش دوست ندارد قرار میدهم.در ضمن بنده شاغل هستم و پسرم بعد از مدرسه حدود4ساعت در منزل تنهاست و پدرش هم در شهری دیگر کار می کند.لطفا راهنمایی ام کنید چون اثاری از پشیمانی بعد از اینکه من متوجه این موضوعات شدم در چهره و کارهای پسرم ندیدم
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 4, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

بهتر است در ول از برچسب زدن خاصی به او خوداری کنید و در کمال آرامش در مورد کاری که انجام می دهد با او صحبت کنید و بعد سعی کنید با تشویق و یا تقویت منفی گرفتن چیزی که دوست دارد برای مدت مشخصی این رفتار را در او کاهش بدهید . البته اینگونه رفتارها در کودکان دلایل متفاوتی دارد و گاهی برای جلب توجه شما و یا اولیای مدرسه این کار را انجام می دهند. و گاهی برای لجبازی با شما ممکن است آیا شما از خریدن اینگونه تنقلات خوداری کرده باشید به مقدار زیاد که برای کودک جذابیت زیادی ایجاد کرده باشد و یا اینکه بخواهد با شما مخالفتش را اعلام کند. بهتر است در مورد خوراکی هایی ک دوست دارد با او صحبت کنید و دقت کنید که سع کنید به نظرات او نیز احترام بگذارید و به او این اطمینان را بدهید که می تواند در مورد خواسته هایش با شما صحبت کند و سعی کنید همیشه مخالفت نکنید که کودک در مخفی کاری آن کار یا خواسته را برآورده کند. از تنبیه بدنی و یا پرخاش خوداری کنید. در صورتی که این رفتار تکرار شد بهتر است برای بررسی دقیق به یک روانشاس کودکان مراجعه کنید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,810 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,120 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 86 بازدید
1 پاسخ 151 بازدید
سوال شده سپتامبر 25, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط آنا
1 پاسخ 363 بازدید
1 پاسخ 71 بازدید
سوال شده اوت 26, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ع.رحمانی
3 پاسخ 199 بازدید
1 پاسخ 40 بازدید
سوال شده نوامبر 8, 2023 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Meisamgian ممتاز (100 امتیاز)
3 پاسخ 261 بازدید
سوال شده سپتامبر 8, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ااااا
...