مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خودخوری کردن ودفاع نکردن ازحق وحقوق خودم وخانوادهام

76 بازدید
سوال شده دسامبر 9, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
سیزده سال ازازدواجم میگذره خانواده ام درموردهمسرم بدگویی میکنن بعدازسیزده سال خودخوری الان ازحق همسرم دفاع میکنم همیشه رفتار بدی دارن وقتی همسرم ناراحت میشه میگن دیوونه اس ومن دراین مدت خیلی داغون شدم از بس سکوت کردم مادردوبچه هستم فشارعصبی وفکرکردن به حرفاشون روی رفتارم ناثیرگذاشته
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 10, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

ببین عزیزم در این مسیر در کنار احترام به خانوادیتان نیاز است که شما در زمانی که همسرتان حضور ندارد در احترام به آنها بیان کنید که توهین کردن آنها به همسرتان برای شما با چه فشارهای روحی همراه می شود و از آنها بخواهید که یک رابطه در احترام داشته باشند.

اما در این مسیر اهمیت زیادی دارد که بتوانید مسیر زندگی مشترک خودتان را مدیریت کنید و در میزانی با خانواده ها ارتباط داشته باشید که احترام را حفظ کنند در کنار اینکه حریم خصوصی زندگی خود را حفظ کنید تا از دخالت های بی مور آنها جلوگیری شود .

در هرصورت ممکن است که آنها نخواهند مسیر رفتاری خود را تغییر  بدهند در این مسیر شما بهتر است ک از تمرکز گذاشتن بر رفتارهای آنها خوداری کنید و مسیر زندگی مشترکتان را طی کنید در هرصورت شما و همسرتان در مسیر مشترکی باهم هستید و نیاز است با وجد تفاوت ها خانواده ها نیز این مورد را بپذیرند.

در مورد شرایط روحی خودتان خب بهبود شرایط روحی شما اهمیت زیادی دارد پس بهتر است با کمک روانشناس برای بهبود شرایط روحیتان پیش بروید در کنار اینکه شما و همسرتان یک دوره زوج درمانی را تجربه کنید تا بتوانید شرایط زندگی مشترک بهتری داشته باشید. اینکه دائم بخواهید با خانواده وارد بحث شوید و یا یکدیگر را بخاطر آنها سرزنش کنید تنها فرصت زندگی مشترک را از هردوی شما می گیرد پس داشتن یک تعامل موثر بین شماها می تواند کمک کند زندگی بهتری را تجربه کنید و حتی حدود رفتاری و دخالت های آنها را نیز مدیریت کند.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22247100
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,058 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,777 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 270 بازدید
1 پاسخ 226 بازدید
3 پاسخ 474 بازدید
3 پاسخ 406 بازدید
1 پاسخ 83 بازدید
1 پاسخ 95 بازدید
سوال شده Mar 13, 2023 در مشاوره مذهبی توسط ماجرا های من و زندگی
...