مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کودک زیر دو سال

138 بازدید
سوال شده فوریه 7, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط زهرا
سلام، دختر یک سال و هشت ماهه دارم که اصلا در آغوش نمیخوابه یا وقتی خوابه و بیدار میشه وقتی بغلش میکنم خودش رو پرت میکنه و جیغ میزنه فقط برای من که مادرش هستم اینطور نیست برای پدر یا هر کس دیگه که بغلش کنه اینطوره، موقع بیداری بسیار مهربون و خوش اخلاق بغلش میکنم یا خودش میاد تو بغلم بوسم میکنه من هم همینطور خیلی کلامی و آغوشی محبتش میکنم اما نمیدونم چرا اینطوره. البته این رو بگم که از نوزادی زیاد گریه میکرد و تا حدود 2ونیم 3 ماهگی تو بغل میخوابید بعد از اون گریه هاش بدتر شد و با هیچ چیز جز سینه مادر نمیخوابه و فقط سینه رو میخواد ممکنه وقتی خوابه و بیدار میشه از خواستن سینه اینطور میکنه چون فقط در اینصورت آروم میگیره، بسیار به سینه مادر وابسته است و بسیار بدخوابه تا صبح 10،15 بار بیدار میشه و سینه رو میخواد. از این رفتارش نگران هستم نکنه در نوزادی کم بغلش کردم اینطور شده و بعدا اثرات بدی تو روحیش داشته باشه، البته از نوزادی بغلی نبود و این نبود که تو بغل آروم بشه آنقدر گریه میکرد که با هیچ روشی آروم نمیشد وقتی رو شونه میذاشتیم من یا باباش سرش رو رو شونه نمیذاره از همون نوزادی. تو بیداری بچه زود جوش و با همه خوش اخلاقه، اما گاهی اوقات چنگ میزنه به صورتمون و موهامونو میکشه هر چی بهش میگیم نکن انجام میده گاهی اوقات بی محلی میکنیم باز هم انجام میده البته بعضی روزا اینطوره بعضی روزا هم نه.  ممنون میشم راهنمایی کنید.
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 7, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

اینکه کودک شما دیگر تمایلی ندارد که در بغل بخوابد مشکلی وجود ندارد کودکان با بزرگ شدن سن میزان وابستگی کاهش پیدا می کند با توجه به اینکه اگر خودش بیدار شود مشکلی ندارد بهتر است بگذارید خودش از خواب بیدار شود . در مورد میزان بیدار شدن زیاد در خواب نیز به نظر می رسد میزان غذای دریافتی او کافی نباشد بهتر است در آخر شبها قبل از خواب او مقداری غذا به او بدهید تا برای تایم بیشتری او را سیر نگه دارد .در مورد چنگ زدن به صورت نیز ممکن است گاهی اوقات کودکان برای جلب توجه دیگران به این رفتار روی آورند شما می توانید با خواندن قصه در این مورد برای او و یا توجه بیشتر و تشویق رفتارهای مثبت او می توانید بعضی از رفتارها را در او کاهش بدهید . به نظر نمی رسد رفتارهای کودک شا جای نگرانی داشته باشد در صورتی که این رفتارها از میزان زیادی تکرار شد و یا در عملکردهای او و رفتارهایش با دیگران تاثیر گذاشت بهتر است به صورت حضوری به روانشناس کودکان مراجعه کنید تا بررسی دقیق تری در این صورت انجام گیرد.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,019 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,581 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 146 بازدید
1 پاسخ 127 بازدید
سوال شده دسامبر 11, 2017 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط نرگس
2 پاسخ 188 بازدید
1 پاسخ 85 بازدید
سوال شده اوت 31, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ب
1 پاسخ 208 بازدید
3 پاسخ 137 بازدید
0 پاسخ 64 بازدید
سوال شده Mar 29, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Zahra0242 ممتاز (120 امتیاز)
0 پاسخ 85 بازدید
سوال شده فوریه 29, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 170 بازدید
سوال شده فوریه 11, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مامان نیکا ممتاز (120 امتیاز)
...