مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بعد از دوسال حس ميكنم كسي كه من ميخواستم نيست و باهم اختلاف فرهنگي داريم

182 بازدید
سوال شده فوریه 9, 2019 در دوستی یا نامزدی توسط Sh
سلام من دوسال با پسري هستم كه به دليل درسه ايشون از هم دوريم و سالي يبار همو ميبينيم و ايشون تصميم به كنكوره مجدد گرفتن و الان چهارماه به كنكورشون مونده و ايشون علاقه ي زيادي بهم دارن جوري كه واقعا بهم وابسته ان ولي چن وقته احساس ميكنم علاقم نسبت به ايشون كم شده چون حس ميكنم كسي كه من ميخواستم براي ايندم نيستن الانم اينو بهشون گفتم ولي خيلي حالش بد شد جوريكه حرفمو پس گرفتم الان نميدونم بايد به خودم فك كنم كه بدونه علاقه ميتونم ادامه بدم يا نه يا به ايشون فك كنم كه چهارماه ديگه كنكور داره و الان اگه تموم كنم اسيب جدي به درس خوندنشون وارد ميشه؟و اينكه باتوجه به اينكه تا الان با ايشون بودم بهشون گفتم كه دوسشون دارم و الان بگم كه حسم به ايشون كم شده ايشون كسي نيست كه من ميخواستم نامرديه؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 10, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

 احساسات شما قابل درک است اما با توجه به اینکه ایشان در مرحله حساسی هستند بهتر است در صورتی که برایتان امکان دارد کم کم رابطه خود را ترک کنید و از میزان آن بکاهید تا ایشان کنکور خود را بدهند اما اگر در موقعیتی هستید که می خواهید ازدواج کنید و در این شرایط نمی توانید و یا ادامه این رابطه برایتان آسیبی به همراه دارد می توانید در آرامش و بدون توهین به ایشان بگویید که مایل به ادامه دادن این رابطه نیستید و تصمیمات دیگری برای زندگیتان دارید . خیر نداشتن علاقه نامردی محسوب نمی شود چون ممکن است شما متوجه شده باشید که این رابطه برای شما خوشایند نمی باشد و ادامه دادن آن تنها از سر دلسوزی و بعد وارد پروسه ازدواج شدن با این دلیل می تواند به هردوی شما آسیب هایی وارد کند چون این ترحم و دلسوزی دوام زیادی نمی آورد مخصوصا بعد از ازدواج و ممکن است زمانی پشیمان شوید که برگشت برایتان سخت تر باشد . اما بهتر است این رابطه را با آرامش و بدون توهین ترک کنید تا پذیرش آن از سمت هر دو طرف بهتر باشد . در هرصورت به علت علاقه ایشان و مدت زمان طولانی که باهم بوده اید ایشان ممکن است واکنش مناسبی نشان ندهند و مدتی را در این مرحله برای پذیرش و کنار آمدن صرف کنند.  از بیان ابراز احساسات و بیان دوست داشتن و دلتنگی برای فرد مقابل در صورتی که واقعا وجود ندارد و هنوز تصمیم نهایی نگرفته اید و یا بر احساسات خود آگاهی لازم و کامل ندارید خوداری کنید چون ممکن است پذیرش رفتن شما را برا یفرد مقابلتان سخت تر کند و خیالپردازی هایی کند که بعد با واقعیت مطابقتی نداشته باشد . وابستگی زیاد می تواند برای هردو طرف رابطه مشکل آفرین باشد و از اهداف دیگر زندگی آنها را دور کند بهتر است با توجه به شرایط موجود و احساسات خود و همچنین صحبت های ما در اینجا و شناخت نسبی که نسبت به این آقا دارید در این مورد  تصیم گیری کنید تا کمترین آسیب به هردوی شما رخ بدهد

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,306 دیدگاه

2,739 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 139 بازدید
سوال شده دسامبر 7, 2019 در دوستی یا نامزدی توسط سرنام
0 پاسخ 48 بازدید
سوال شده مارس 26, 2020 در مشاوره مذهبی توسط فاطمه
...