مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تفاهم نداشتن

125 بازدید
سوال شده فوریه 11, 2019 در قبل از ازدواج توسط بی نام
سلام خسته نباشید.
دختری ۲۱ ساله هستم.
۲ سال هست با پسری آشنا هستم.
همدیگرو بسیار دوست داریم و به هم علاقه مندیم اما در ۹۰ درصد مسائل باهم اختلاف نظر داریم.به طوری که اغلب منجر به دعوا و بحث و کشمکش می شود.
قصد ازدواج داریم.
آیا با وجود این تفاوت عقاید و اختلاف سلیقه ها می توانیم ازدواج موفقی داشته باشیم؟
شما چه راهکاری برای حل این اختلافات دارید؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 12, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

اختلاف در تمامی روابط وجود دارد چون دو فرد با سبک شخصیتی متفاوت و فرهنگ و خانواده و... در کنار یکدیگر قرار گرفته اند اما با توجه به اینکه شما بیان کردید در 90 درصد مواقع تقریبا اختلاف بسیار بالایی می باشد و اگر شما در طول مدت این دوسال نتوانسته اید به یک توافق دوطرفه در بعضی مسائل بررسی بهتر است با دقت بیشتری به این موضوعات نگاه کنید اینکه اختلاف شما در چه زمینه و موضوعاتی نیز می باشد از اهمیت زیادی برخوردار است چون می تواند بعضی مسائل با روند هر روز زندگی شما تاثیر داشته باشد و بر روی دیگر روابطتتان نیز تاثیر گذارد . شما بهتر است بجای بحث و دعوا و حتی قهر و اینکه یک طرفه هرکسی بخواهد نشان بدهد نظر خودش در بعضی مسائل درست است با یکدیگر در کمال آرامش و احترام صحبت کنید و دیدگاههای طرف مقابلتان را بشنوید و به یک نتیجه گیری کلی دست یابید چون با دعوا و قهر و کش دادن موضوعات نه تنها مشکلتان حل نخواهد شد بلکه اختلافات و دلخورهای دیگری نیز به آن اضافه می شود . در مورد ازدواج بهتر است مشاوره پیش از ازدواج را تجربه کنید تا در این مسیر به صورت تخصصی مشکلاتتان مورد بررسی قرار گیرد دقت کنید که علاقه یکی از رکن های مهم یک رابطه می باشد اما گاهی باعث می شود فرد مسائلی را نادیده بگیرد که در آینده تاثیر زیادی در روند زندگیشان داشته باشد و همین علاقه باعث پشیمانی شود پس بهتر است به صورت حضوری برای بررسی دقیق به متخصص روانشناس مراجعه کنید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,841 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 155 بازدید
1 پاسخ 250 بازدید
1 پاسخ 203 بازدید
1 پاسخ 411 بازدید
1 پاسخ 218 بازدید
سوال شده سپتامبر 4, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط قول میدم مهربون بمونم؟!
3 پاسخ 259 بازدید
سوال شده Mar 11, 2018 در زوج درمانی توسط حسن عباسی
4 پاسخ 229 بازدید
1 پاسخ 235 بازدید
...