مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کم رویی و عدم اعتمادبنفس

86 بازدید
سوال شده فوریه 12, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
من از بچگی دچار ویژگی کم رویی و خجالت بودم با اینکه در مقام مقایسه نه تنها چیزی از دیگران کم ندارم بلکه موفق ترم هستم و این بیشتر باعث آزارم میشه.ارتباط برقرار کردن با دیگران برام سخته تو جمع بسیار اروم و ساکت هستم معمولا نظراتمو بیان نمیکنم چون میترسم نظراتم و حرفام از منظر دیگران سطحی یا اشتباه باشه.برای حل این مشکلم خودم خیلی تلاش کردم اما احساس اعتمادبنفسم موقت و زودگذر بود.سعی کردم با قرار دادن خودم در شرایط مختلف(مثل رفتن از شهر کوچیک خودم به یک شهر بزرگ واسه تحصیل یا انتخاب رشته و شغل مستلزم اعتمادبنفس زیاد و ارتباط گسترده با دیگران یا عمل جراحی برای بهبود ظاهر) سعی در سرکوب حس کم رویی و خود کم بینی خودم و افزایش اعتماد بنفس داشتم اما هنوز با این مشکلم درگیرم و این موضوع به تازگی که ازدواج کردم و وارد خانواده ای شدم که همه اکتیو با اعتمادبنفس و دارای ارتباطات گسترده با دیگران هستند بیشتر پررنگ و آزاردهنده شده برام.حس میکنم برای همسرم ( و دیگران) در حاشیه قرار گرفتم و ارزش اجتماعی ندارم.
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 12, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

گاهی افراد در اوایل شرم را با خجالت اشتباه می گیرند شرم عموما همراه با رعایت و احترام به هنجارهای اجتماعی می باشد و باعث نمی شود که که فرد خودش را نادیده بگیرد و بلکه فرد دارای اعتماد به نفس لازم است و صحبت کردن و حضور در جمع برای او عذاب آور نمی باشد اما عموما خجالت همراه با اعتماد به نفس پایین می باشد و باعث می شود که فرد از گفتن نظرت و بودن در جمع و ... خوداری کند و به دلایلی چون سبک تربیتی و یا دلایل خاص تر مانند ایجاد یک افتاق در زندگی رخ می دهد. با توجه به توضیحات شما به نظر می رسد که مشکل شما از کمبود اعتماد به نفس می باشد چون گاه همانطور که شما بیان کردید حتی با اینکه از ویژگی های مثبت خود آگاه است اما باز نمی تواند اعتماد به نفس خود را بازسازی کنند که در بیشتر این موارد در کنار به کار گیری یک سری تکنیک ها مانند حضوری در جمع ، خودشناسی، صحبت های هرچند کوتاه در جمع، ارتباط با اجتماع ، آموزش ریلکستیشن و... نیاز است فرد به صورت ریشه ای دلیل مشکل خود را شناسایی کند تا بتواند اعتماد به نفس با ثبات داشته باشد. برای بررسی دقیق به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا بتوانید مشکلاتتان را به صورت دقیق بررسی و برطرف کنید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,057 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,242 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 131 بازدید
0 پاسخ 192 بازدید
سوال شده ژوئن 4, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 550 بازدید
سوال شده فوریه 2, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط sobhan shakib
3 پاسخ 521 بازدید
سوال شده ژوئیه 29, 2020 در قبل از ازدواج توسط نگار
1 پاسخ 306 بازدید
8 پاسخ 2,006 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 178 بازدید
سوال شده می 9, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 118 بازدید
سوال شده اکتبر 26, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط SHOKOOFE2003 ᵔᴥᵔ حرفه ای (400 امتیاز)
...