مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چطور بفهمم نظر واقعی خانواده خواستگارم چیه

204 بازدید
سوال شده فوریه 13, 2019 در قبل از ازدواج توسط شیوا
سلام، من 25 سالمه، یکسال پیش با پسری 26 ساله دوست شدم و تصمیم به ازدواج گرفتیم، با خانواده ها این مساله رو مطرح کردیم اما پدرهامون در جریان دوستی ما نیستن، فقط مادر ها میدونن.
هفته * پیش برای آشنایی اولیه به منزل ما اومدن و به نظر میومد که همه چیز خوبه، فقط پدر و مادرش خیلی ساکت و کم حرف بودن، دختر خاله و همسر اون آقا هم حضور داشتن و همسرشون بیشتر صحبت میکردن و آخر جلسه پیشنهاد استفاده از یک مشاور رو دادن.
اما برای جلسه بعدی قراری تعیین نشد و بعد از گذشت یک هفته هیچ پیگیری از سمت اونا انجام نشد.
از دوست پسرم که در مورد نظر خانوادش پرسیدم هم گفت چیز خاصی نگفتن و فقط گفتن خانواده ساده و خونگرمی بودن. اما در مورد شخص من هیچ صحبتی نشده بود.
قبل از اون هم تماس ها خیلی دیر به دیر انجام میشد و گاهی تا یک ماه یا یک ماه و نیم طول میکشید تا تماس بعدی رو برقرار کنن.
به علاوه کم حرف بودن خانوادش باعث شد احساس کنم که با من مشکل دارن و از من خوششون نیومده.
از دوست پسرم که پرسیدم گفت شاید چیزی توی ذهنشون باشه ولی اینقدر منو دوست دارن که حتی اگر بپرسم بروز نمیدن.
گفتم برای حل این مشکل چیکار کنیم گفت بستگی داره چقدر مخالف باشن ولی اگر مخالفت شدیدی احساس کنم رابطه رو تموم میکنم چون نمیتونم تو رو خوشبخت کنم.
اون آقا و خانوادش در شهر ما نیستن، و میگفت اگر من تو رو به شهر خودمون بیارم و خانوادم تو رو نپذیرن زندگی سخت میشه، چیکار کنم با رابطم به نظر شما؟ احساس کردم نمیخواد برای من بجنگه و اگر خانوادش دچار سوء تفاهم هستن اونو برطرف کنه؟ چیکار کنم که متوجه باشه اون باید مدیریت کنه این مساله رو و به من کمک کنه تا خانوادش منو بپذیرن... نظر واقعی خانوادش رو از کجا بفهمیم چرا اینقدر دیر به دیر پیگیری میکنن
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 14, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

بهتر است صبر کنید تا انها نظرشان را اعلام کنند تا زمانی که انها صحبتی انجام ندهند نمی توان قضاوتی انجام داد و ممکن است سکوت آنها دلیل خاصی نداشته باشد . در مورد این آقا نیز بهتر است از ابعاد شخصیتی ایشان را مورد سنجش قرار بدهید و استفاده از مشاوره پیش از ازدواج در این زمینه می تواند کمک زیادی به شما کند و بدون صحبت کردن با ایشان نمی توان قضاوتی انجام داد پس بهتر است در احترام و بدون توهین به خانواده ایشان در مورد این موضوع و تصماتشان در مورد ازدواج صحبت کنید و تا برنامه ایشان را برای ادامه مسیر بدانید و بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید به خودتان و ایشان در کنار خانواده ها فرصت فکر کردن بدهید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری در این زمینه داشته باشید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,020 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,693 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 232 بازدید
2 پاسخ 379 بازدید
سوال شده مارس 9, 2018 در دوستی یا نامزدی توسط مسعود
1 پاسخ 277 بازدید
1 پاسخ 334 بازدید
2 پاسخ 395 بازدید
1 پاسخ 294 بازدید
1 پاسخ 166 بازدید
1 پاسخ 247 بازدید
سوال شده ژوئن 17, 2018 در قبل از ازدواج توسط Fa ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 340 بازدید
سوال شده ژوئن 9, 2018 در قبل از ازدواج توسط Fa ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 274 بازدید
...