مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

حالت عجیب هنگام جر و بحث

131 بازدید
سوال شده فوریه 17, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط سجاد
باسلام، ببخشید بنده مدتی هست به مشکلی دچار شدم که نمیتونم با کسی بحث کنم. وقتی با کسی صحبت میکنم و کار به بحث کردن میرسه اصلا نمیتونم حرفمو بزنم و سریع صدام به لرزه میوفته، احساس میکنم سرم میلرزه و کلا حالم بد میشه. درسته میدونم جر و بحث کردن کار خوبی نیست اما وقتی کسی بهم توهین میکنه و میخوام جوابشو بدم نمیتونم و اگرم جوابشو بدم یه لرز داخلی سراغم میاد، بدنم عرق میکنه و ... و اصلا نمیتونم حرفمو بزنم یا از خودم دفاع کنم. برای همین موضوع به روانپزشک رفتم و داروی اس سیتالوپرام 10 بهم داد، حدودا 5 ماه مصرف کردم و تاثیری نداشت چون جر و بحث یه چیز همیشگی نیست و تحت نظر پزشک کنار گذاشتم. اما همون حالت رو بازم دارم، حتی کسی توی تلگرام هم باهام بحث کنه و توهین کنه وقتی میخوام جوابشو بدم احساس میکنم سرم میلرزه و پشت سرم درد میکنه، زانوم درد میکنه و حال عجیبی پیدا میکنم. خانوادم میگن اینجوری باشی و فردا ازدواج کنی نمیتونی حرفتو به زنت بگی و یکم عصبانیت کنه سکته میکنی. لطفا شما راهنمایی کنید چیکار کنم. میترسم روزی با کسی حرفم بشه و یه بلایی سرم بیاد. ببخشید متنم طولانی شد، ممنون میشم کمکم کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 18, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

این موضوع به گفته شما در قبلا وجود نداشته است و جدیدا شروع شده است ممکن است دلیل خاصی برای شروع آن وجود داشته باشد که باعث شده است که این نوع واکنش در شما به وجود آید . بهتر است برای بررسی دقیق این موضوع به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا میزان استرس شما و اعتماد به نفستان مورد بررسی قرار گیرد . علایم شما به نظر می رسد به علت استرس ایجاد شود که نیاز است متوجه شوید که پشت این استرس چه افکاری وجود دارد تا بتوانید بهتر آنها را کنترل کنید و همچنین میزان اعتماد به نفس شما در شرایط عادی و در مواقع استرس نیاز به بررسی دقیق دارد برای نتیجه گیری در این مورد به صورت حضوری مراجعه داشته باشید . آموزش ریلکستیشن و شناخت درمانی در این مسیر می تواند به شما کمک زیادی کند تا بتوانید موقعیت ها خود را بهتر درک کنید و به آن بهتر پاسخ بدهید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783

شاد باشید
دارای دیدگاه فوریه 18, 2019 توسط بی نام
خیلی ممنونم از راهنمایی کاملتان،

به نظر شما در این مورد ورزش میتونه تأثیر مثبتی داشته باشه؟
دارای دیدگاه فوریه 18, 2019 توسط بی نام
امروز بعد از سالها دوباره رفتم باشگاه، بعد از کمی ورزش احساس ضعف توی بدنم کردم و زانوهام خودبخود سست میشد و خم میشد. شاید بخاطر ورزش نکردن طولانی باشه.
ممکنه همون حالتی که گفتم هم بخاطر ضعف بدنیم باشه؟
استفاده از مولتی ویتامین در کنار ورزش سبک میتونه کمکم کنه؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,057 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,570 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 220 بازدید
2 پاسخ 114 بازدید
سوال شده فوریه 22, 2022 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 123 بازدید
سوال شده فوریه 15, 2019 در مشاوره تلگرامی توسط بی نام
1 پاسخ 196 بازدید
2 پاسخ 107 بازدید
3 پاسخ 766 بازدید
سوال شده اکتبر 2, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 153 بازدید
1 پاسخ 157 بازدید
...