مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

جدا بشم یا خیر

119 بازدید
سوال شده فوریه 24, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط شادی
سوال:     با عرض سلا�...
با عرض سلام ؛خانمی هستم ۲۸ ساله تک فرزندفارغ التحصیل رشته پزشکی دو سال نیم هستش که ازدواج کردم و یک دختر ۱ ساله دارم و با توجه به شرایط در حال حاضر خانه دار هستم.شوهرم در دوران عقد بارها به من خیانت کردند و یک دوست دختر داشتند که به ایشان گویا علاقه مند بودند ولی به خاطر شرایط خانوادگی متفاوت با ایشان ازدواج نکردند این خانم در حال حاضر متاهل هستند ولی به همسر من اظهار عشق میکنند و شوهر من هم مدتی نزد نزدیکانش علنی و جلوی من گریه میکرد برای ایشان و مادرشون هم حمایتش میکنن و حتی گریه میکردند که اون پسرمو بیشتر درک میکرد.از طرفی شوهرم الکل مصرف میکند و حتی تهیه میکنه و من متنفرم از ادم مست چون کلا با این فرهنگ غریبه ام.مادر شوهرم و شوهرم به شدت به فال و طلسم اعتقاد دارن و میگن شوهرم دوتا زن میگیره چون دو فرق سر داره برای همین وقتی باردار شدم بسیار عکس العمل بدی داشتند وخصوصا که جنین دختر بود شوهرم یک هفته قهر کرد و به ما ناسزا گفت که چرا به من گفتید شیرینی بخر بچه دختر بوده .... این خانواده جلوی من در گوشی حرف میزنن و منو به سخره میگیرن و اگه حرفی بزنم میگن فضوله حرفامونو گوش میده.با خانواده ام ۳ ماهی هست که قطع رابطه کرده و کلا با هیچ کس رفت و امد نمیکنه جز مادر و خاله اش .به شدت علاقه به مهاجرت داره ولی مطمئنم که اگه باهاش برم طلاقم میده و یک زن خارجی میگیره چون خیلی حسرت خارج داره و همین ایران به هر زنی که میبینه علاقه مند میشه یک مدت هم به شدت علاقه مند به زن داداشش شده بود به حدی که از رفتارش حتی پدر من هم متوجه این موضوع شده بودند.من همش مضطربم بد خلق و بی حوصله شدم دلم میخواد هر طور شده ازین وضعیت خلاص بشم ولی چند موضوع هست اول اینکه تک فرزندم و از اینکه تنها بمونم به شدت میترسم دوم اینکه اگه جدا بشم ایشون حضانت بچه رو به هیچ وجه به من نمیده و اونو از ایران میبره که هرگز نبینمش سوم اینکه استخاره کردیم و حتی تفال به قران زدیم فقط صبر اومده و نمازولی میگن پایان خوبی هم نداره من دلیل این صبرو نمیفهمم.روحم خیلی ازرده و خسته است خواهش میکنم راهنماییم بفرمایید.
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 24, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد بهتر بود در همان زمان عقد به راحتی با خیانت ایشان برخورد نمی کردید و موضوع را مورد بررسی دقیق تری قرار می دادید چون این مواردی نیست که بعد از ازدواج به راحتی قابل برطرف شدن باشد. با توجه به اینکه خیانت ایشان مداوم تکرار می شود به نظر می رسد ک نیاز است این موضوع به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و سبک شخصیتی ایشان نیز شناسایی شود موضوع خیانت انهم زمانی که بارها تکرار می شود موضوعی نیست که به راحتی قابل حل شدن باشد مگر اینکه فرد واقعا پشیمان باشد و بخواهد تلاش خود را برای بهبود زندگی خود به کار ببرد که نیاز به تلاش هردو نفر شما و گذشت زمان می باشد. دقت کنید در این مسیر نیاز است که در اول به صورت حضوری برای بررسی این دلایل با روانشناس هردوی شما صحبت کنید. مصرف الکل ، باور به خرافات و طلسم، خیانت، قطع ارتباط با دیگران، توجه به زن برادرشان، زود عاشق شدن همه اینها می تواند از مشکلات شخصیتی نشعت بگیرد که نیاز به بررسی دقیق دارد و تا زمانی که با خود همسرتان صحبت نشود نمی توان نتیجه درستی گرفت . در مورد استخاره نیز دوست عزیز دقت کنید که استخاره شرایط خاص دارد و برای زمانی استفاده می شود که حتی یک درصد نظر فرد به یکی از سمتها متمایل نباشد. بهتر است همه جوانب را در نظر بگیرید و بعد در این مورد تصمیم گیری کنید اینکه شما ترس از تنهایی دارید که با توجه به ویژگی ها و محسنات شما بستگی زیادی دارد اما در مورد فرزندتان نیز بهتر است دقت کنید ممکن است همسرتان از کشور خارج شود اما از نظر قانونی دختر شما تا سن 7 سالگی با مادر در صورت داشتن شرایط مالی و روانی می تواند زندگی کند و بعد از ان نیز بعد از 18 سالگی تصمیم با خود او می باشد دقت کنید که در جلوی فرزندتان در مورد خیانت و مشکلات زندگیتان بحث نکنید چون می تواند این شرایط تاثیر منفی زیادی بر او داشته باشد و در آینده او تاثیر گذار باشد. بهتر است قبل از تصمیم گیری جدی به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا بررسی لازم انجام شود در اول نیاز است آرامش خودتان و اعتماد به نفستان بازشناسی شود تا بتوانید تصمیم گیری درستی داشته باشید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,925 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 299 بازدید
1 پاسخ 130 بازدید
سوال شده Mar 27, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط مجتبی ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 401 بازدید
1 پاسخ 254 بازدید
1 پاسخ 114 بازدید
سوال شده ژان 22, 2022 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط هما
2 پاسخ 287 بازدید
1 پاسخ 289 بازدید
0 پاسخ 448 بازدید
...