مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

قبلا هم سوال کردم جواب ندادید لطفا این دفعه جواب بدین

140 بازدید
سوال شده ژان 15, 2023 در قبل از ازدواج توسط ماه عاشق
ویرایش شده ژان 15, 2023
من  دختر ۲۲ ساله هستم اسکیزوفرنی دارم و دانشجوی  دو تا رشته هستم و خواستگارای خوب دارم و رد می کنم .من علاقه ای به ازدواج ندارم مخصوصا ازدواجای سنتی دوست دارم توی جامعه خودم عاشق بشم و  خودم انتخاب کنم به نظر من من حق انتخاب دارم من باید یکی رو انتخاب کنم یعنی چی آخه خواستگاری سنتی؟ من چی کم دارم که باید بشینم تا دیگران منو انتخاب کنن؟ ولی همزمان دو  سه نفرو دوست دارم اصلا موندم درسو انتخاب کنم یا ازدواجو؟ درمانو انتخاب کنم یا ازدواج؟ عشقو انتخاب کنم یا ازدواجای سنتی رو؟ اصلا کدومش مهمه؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 16, 2023 توسط بی نام
باهات موافقم به‌نظر منم ازدواج سنتی چیز چرتیه
آدم خودش باید عاشق بشه نه اینکه منتظر بمونه یکی دیگه بیاد بگیرتش
اینکه میگن دختر اگه عاشق یکی شدم نمی‌تونه بهش بگه و اگه بگه راجع‌بهش فکر بد می‌کنن رو هم قبول ندارم خب بالاخره می‌تونه خیلی غیرمستقیم بهش بگه
در مورد سؤالت خب این به شرایط خودت بستگی داره ولی من اگه جای تو بودم درس رو فعلاً انتخاب می‌کردم چون هنوز سنت هم یه‌مقدار واسه ازدواج کنه
تا ۲۴ سالگی حداقل صبر کن
موفق باشی
پاسخ داده شده ژان 16, 2023 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در اول اینکه سوالات شما با همین ای پی بارها در سایت پاسخ داده شده است بهتر است مجدد چک کنید.

در مورد دوم اینکه بیماری اسکیزوفرنی چیزی نیست که بتوانید بدون تشخیص گذاری دکتر در مسیر آن پیش بروید و همچنین اینکه با وجود دانشگاه رفتن و نوع بینش و نگاه شما اگر توهم و هذیان نداشته باشید بهتر است که مجدد برای تشخیص گذاری و درمان به روانشناس و روان پزشک دیگری هم مراجعه کنید چون ممکن است این تشخیص گذاری برای شما درست نباشد.

در مور سوم در اولین گام درمان برای شما اهمیت زیای دارد چون هم می تواند در شرایط درسی و هم زندگی مشترک شما تاثیر گذار باشد .

در مورد چهارم شما باید تصمیم بگیرید که می خواهید ازدواج کنید یا نه اگر در زمان فعلی تمایل به ازدواج دارید خب می توانید در مسیر شناخت بیشتر افرادی که در مسیرتان قرار می گیرند چه به شکل سنتی و چه آشنایی بیرون در حدود ارتباطی مشخصی گام بردارید تا بتوانید بر مبنای شناخت تصمیم گیری کنید .

اینکه فردی از طریق خانواده اقدام به خواستگاری می کند به این معنا نیست که قرار است بدون شناخت ایشان را قبول کنید بلکه می توانید از خانواده ها زمان بخواهید تا در کنار مشورت با آنها و مشاوره پیش از ازدواج در زمانی به شناخت بهتر در مسیر ارتباط برسید و بعد تصمیم گیری داشته باشید.
دارای دیدگاه ژان 16, 2023 توسط بی نام
دکتر بهم اسم بیماری را نگفت فقط صداهای اضافه میشنوم حس میکنم اطرافیانم ذهنمو میخونن ریسپریدون و آریپروزال تجویز کرده.
دارای دیدگاه ژان 16, 2023 توسط ༻ߊ‌ܦ̈یߊ‌ܝ̇ߺـــوܢܚ⛴༻ حرفه ای (460 امتیاز)
سلام،روزتون بخیر
داروهایی که جهت رفع و بهبود مشکلات اعصاب  و روان و اختلالات هستن،ممکن هست برای چند اختلال و بیماری تجویز بشن ،برای مثال داروی ریسپریدون برای اختلال وسواس جبری،اختلال دو قطبی و افسردگی و اسکیزوفرنی تجویز شده وتجویز این دارو به شما  دلیل بر تمرکز دکتر مربوطه به اسکیزوفرنی نیست.
هم چنین داروی آریپیپرازول بیشتر جهت مصرف افراد دارای اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی تجویز میشود اما برای افراد دارای افسردگی عمده هم تجویز میشود،در واقع داروهای تجویزی به شما احتمالا به علت شنیدن صداها و اصواتی هست که در واقعیت آن صداها تشکیل نشده و منبع صوت برای آن وجود ندارد،شنیدن صداهایی که درواقعیت از منبع صدایی انتشار پیدا نکردن
(توهم شنیداری)یکی از علت های اختلال اسکیزوفرنی هست هم چنین در اختلال دوقطبی و افسردگی هم توهم شنیداری وجود دارد پس صرفا براساس تجویز دارویی که انجام شده و مشترک بودن موارد مصرف دارو های تجویز شده به شما در اسکیزوفرنی نمیتواند حاکی بر این باشد که شما مبتلا به این اختلال هستید،تقریبا هر داروی درمانی اختلالات و بیماری های اعصاب و روان
در بهبود و درمان طیف مختلفی از اختلالات و بیماری ها نقش دارد.
دارای دیدگاه ژان 16, 2023 توسط بی نام
سلام شما خیلی خوب جواب میدین روانشناسین؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,944 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 188 بازدید
1 پاسخ 98 بازدید
1 پاسخ 136 بازدید
2 پاسخ 121 بازدید
سوال شده دسامبر 7, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط yousof5458888 ممتاز (140 امتیاز)
8 پاسخ 1,894 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 492 بازدید
1 پاسخ 127 بازدید
سوال شده اکتبر 2, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Fatiiiiiiii حرفه ای (1,160 امتیاز)
...