مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

"پدر" کیست؟! :) (اگر اهل کتاب هست یا روانشناس جهت راهنمایی من! حوصله بزاره بخونه ❤️)

267 بازدید
سوال شده ژان 18, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط هیچ :)
سلام روزتون رنگی رنگی!
دختری هستم 16 ساله کلاس یازدهم!
خانواده ای هستیم در رفاه کامل... دو خواهر دوقلو هستیم و یک خواهر 3 نزدیک به چهار ساله.  پدرمم 47....
راستش رو بخواید حالم از پدرم بهم میخوره خیلی بده اینو مینویسم :)....
من از پدرم بدم نمیومد تا همین سه چار سال اخیر روز به روز کار بدی کنه من تنفرم بیشتر میشه مخصوصا اخیرا
تنفرم جوری نیست که با پدرم حرف نزنم یا اینجور چیزا نه میگیم میخندیم (سعی میکنم کاراشو فراموش کنم) ولی تا بحثی میشه تمام دق و دلی هامو خالی میکنم...
حالا این تنفر از کجا اومد...!
از همون 4 سال پیش که مادرم حامله بود  طی بحث های پدر و مادر  فهمیدم پدرم خیانت کرده... خیلی چیزای دیگه هم فهمیدم... ازش بدم اومد مامانم با تموم مهربونیش باز برگشت و چشماشو بست. صب تا شب تو خونه کار میکنه یه شام درست کنه پدرم دوست نداشته باشه یه چیز دیگه درست میکنه... پدرم اصلا نیست صبح میره. ساعت 2 تا 3.5 ظهر هست بعد میره تا 9 شب. که یه ساعت بعدشم من خوابم... حرفای قشنگ یاد خواهر کوچیکم نمیده... نه اینکه کلا بد دهن باشه... نمیدونم باعث شده خواهر چار سالم همش تو گوشی باشه (هم مامانم مقصره هم بابا)... طرز رفتار صبحت با بچه کوچیک رو بلد نیست... دیشب خواهرم همین جور از رو شیطونیش بازی می‌کرد و این کارا یهو میگه ریدی به کل زندگیمون.. من گفتم درست صحبت کنید بچه یاد میگیره.. مامانم میگه به تو مربوط نیست (ببخشیدا از بس ساکت مونده اینجور شده) دلم میخواد برای خواهر کوچیکم گریه کنم اون نباید به این دنیا پا میزاشت... واسه منو خواهرم هم محبتی نداره... فقط فکر میکنه ما تو بهترین مدرسه ایم لباسامون گرونه کافیه.. من حاضرم گدا باشم دلی پدر واقعی داشته باشم... جمعه ها خدا شاهده نمیدونم چرا همیشه بی حوصله اس تو اتاقه مریضه... یه روزم مارو تحمل نمیکنه بریم بیرون... جدیدا منو خواهرم از بس دق کردیم یاد گرفتیم تنایی بریم بیرون.. مامانمم هیچی نمیگه نمیدونم چرا انگار شوهرپرست شده ولی نیست فقط خودشو زده به کوری تا این مرد رو تحمل کنه خوبی هم داره هاا ولی ای کاش محبت به خانواده بلد بود خانواده دوست بود الان که عاقل شدم به این درک رسیدم واااای لایف استایلش افتضاح.. غذا که هیچی... همش فیلمو اینا میبینه سریالی نیست نبینه همش تو گوشی... یک دمدمی مزاج.. دوقطبی فک میکنه ما سه تا ‌(مامانم و خواهر قلم) توخونه بد هستیم و یک بی لیاقتیم.. خودش خیلی خوبه :(..... درس میخونم که فقط از شهرم برم ( با اینکه شهری هستم بهترین دانشگاه های کشور رو داره) حاضرم برم یه جای دور این همه ظلم و ستم. ... از الان هم برنامه دارم واسه شغل دانشجویی و مستقل شدن... به من بگید چجوری صبر و تحمل دربرابر این رفتار های پدرم داشته باشم...❤️ و اینکه روز پدر نزدیکه دلم میخواست یک کتابی به بابام هدیه بدم شاید باعت رو رفتارش فکر کنه.. ❤️
3 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 18, 2023 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک است که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه شده است اما در این مسیر اهمیت دارد که در کنار یک رابطه در احترام با پدر شما بتوانید بر مسیر رشدی زندگی خودتان تمرکز کنید چون این همه تمرکز بر رفتارهای پدر و انتخاب هایی که دارند تنها می تواند برای شما با فشار روحی بیشتری همراه شود.

در این مسیر اینکه پدر به مادرتان خیانت کرده است خب یک انتخاب کاملا اشتباه می باشد اما اینکه شما بخواهید در این موضوع وارد شوید خب هیچ کمکی به شما نمی کند این مسئله ای می باشد که نیاز است مادرتان در مور آن تصمیم گیری کنند.

در مورد خواهرتان نیز خب مسیر تربیتی نیاز است که بین زن و شوهر بررسی و حل شود چون اگر بخواهند این مسئله را نادیده بگیرند خب این مسیر می تواند مشکلات بیشتری را با خودش به همراه داشته باشد.

در مورد شرایط زندگی خودتان خب در این مورد بهتر است که در اول با کمک روانشناس شرایط روحی بهتری را تجربه کنید و بعد به خودتان زمان بدهید تا در شرایط اجتماعی و اقتصادی بهتر در مورد مستقل زندگی کردن تصمیم گیری کنید

در این مسیر در کنار کمک به شما برای بهبود شرایط روحیتان در صورت تمایل کمک می شود تا خانواده درمانی را دریافت کنید در اینحالت می توان امیدوار بود که مشکلات در حالت کلی تری بررسی و رفع شود.
دارای دیدگاه ژان 18, 2023 توسط هیچ :)
سپااااس❤️❤️‌‌‌‌
پاسخ داده شده ژان 18, 2023 توسط هیچ حرفه ای (540 امتیاز)
درکت میکنم ولی تو این سن همه * جورای حساس میشن از همه بدشون میاد و میخواند راهی برای این فرار باشه. مثل من ، سعی کن بیشتر مطالعه داشته باشی هر کتابی شد درس تو بخون منم دانشگاه * شهر دیگه رفتم توی اون دوران بود که حالم بهتر شد چند سال از خونه دور بودم .فقط تحمل کن درست میشه اگر خواستی میتونیم بیشتر باهم صحبت کنیم.
دارای دیدگاه ژان 18, 2023 توسط هیچ :)
ممنونم ازت :)❤️
پاسخ داده شده ژان 22, 2023 توسط چایکو حرفه ای (2,400 امتیاز)
سلام :) .... امیدوارم حالت خوب باشه!...راستش وقتی داشتم میخوندم با خودم گفتم چه دل پاکی داری که اشکای زلالتو میریزی به خاطر اینکه ای کاش خواهرات و خودت به دنیا نمیومدین مخصوصن خواهر کوچیکترت.... راستش من کاملا تورو درک میکنم چون پدر منم یه زمانی اخلاقش خیلی گند بود و خب پرخاشگر بود من حس میکردم از من و خواهرام متنفره....ولی اون زمان من اصلا از پدرم متنفر نبودم....سعی کردم با خوب و بدش کنار بیام ....وقتی دعوایی میشد یا پرخاشگری میشد سعی میکردم خواهرامو از اون جا دور کنم تا به روحیه اشون کمتر اسیب وارد بشه ولی متاسفانه .. باعث شد که من بیشترین صدمه رو ببینم....راستش با گذر زمان پدر و مادرم فهمیدن با کاراشون جقدر منو و داغون کردن....<<<همه جوری که نشون میدن نیستن ...هیچ کس تو زندگی دیگری نیست و به ندرت ادمایی پیدا میشن که همدیگرو از نظر شرایط درک کنند و به هم دل داری بدن....دوران سختی بود یعنی 10 سال اخیر با زجر تموم گذشت به صورتی که اصلا دلم نمیخواد بگم چطوری گذشت......ولی یه روزی اونا فهمیدن باهام چیکار کردن ....روحم تیکه پاره شده بود...دیگه هیچی برام مهم نبود....ولی یواش یواش حس کردم دارن میفهمن قدر زحماتمو و و جوری که فک میکردم ازم متنفر نبودن...فقط فشار اقتصادی و اطراف بود که اون رفتارو از خودشون بروز میدادن....میتونم بگم که اونا سعی کردن گذشته رو جبران کنند و هنوزم دارن میکنند ولی من الان چند ماهه ازشون متنفرم ( به خاطر یه سری دلایلی )و دیگه قصدی ندارم ببخشمشون ولی تازگیا حس میکنم باید یواش یواش منم سعیمو بکنم تا جبرانشونو بپذیرم .... میدونم واقعن برات سخته ... ولی چاره ای جز دووم اوردنو و نادیده گرفتن نداری....فقط سعی کن راهشو پیدا کنی...مثل من...اگه هم وجود پدرتو دوس داری از ته دلت و میخوای واقعن بهش تبریک بگی ....یهش هدیه بده .. احتمال زیادی داره که اخلاقش یکم نرم تر شه :>
دارای دیدگاه ژان 22, 2023 توسط ماریا
سلام میشه سوال من که توی همین بخشه و اسمش خواهش میکنم کمکم کنید احساس گناه میکنمو جواب بدی؟ خواهش میکنم کمکم
دارای دیدگاه ژان 23, 2023 توسط چایکو حرفه ای (2,400 امتیاز)
ممنونم ^^ دارم سعیمو میکنم ولی خیلی سخته :)
دارای دیدگاه ژان 23, 2023 توسط هیچ :)
ممنون که بهم پاسخ دادی ولی دل تو پاک تره ها :) ❤️
قطعا یک دختر قوی هستی و اون زخما نشونه پیروزیتن.. خوشحالم پدر و مادرت قدر زحماتت رو فهمیدن❤️❤️
دارای دیدگاه ژان 24, 2023 توسط چایکو حرفه ای (2,400 امتیاز)
منم ممنونم از حرفای زیبایی که زدی !!!نمیدونی چقدر خوشحالم کردی^^❤️....
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,487 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 80 بازدید
0 پاسخ 81 بازدید
سوال شده فوریه 17, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
10 پاسخ 1,388 بازدید
2 پاسخ 493 بازدید
1 پاسخ 155 بازدید
2 پاسخ 841 بازدید
...