مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

جدیدا خیلی به خودکشی فکر میکنم

189 بازدید
سوال شده ژان 20, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط Silmo ممتاز (120 امتیاز)
قبلا بعد یه مدت طولانی که حالم خوب بود یه چن روزی یه سری اتفاقا میوفتاد که حالم بد میشد و خب این خیلی طبیعی و قابل تحمل بود واقعا
بابای من سر چیزای خییییلیییییی کوچیک دعواهای خیلییی بزرگ راه میندازه و الکی شروع میکنه به تخریب کردن و فحش دادن و ناراحت کردن. و خب یکی دوساله حدودا هر هفته میشنوم که قرار بوده سقط بشم ولی یه اتفاقا افتاده نزاشتنو اینا و الان دارن میزنن تو سرم که چرا سقط نشدم
یا حتی یه بار که خیلی ناراخت بودم بغضم یهو ترکید گفت قرص بخور خودتو بکش و خب ازین حرفا زیاد میشنوم واسه بحثای الکی
من ادمیم که نمیتونم حرفامو بزنم و همه اینا جمع میشه تو قلبم
من پونزده سالمه و این حجم استرسی که بهم وارد میکنن زیاده
واسه نمره هام واسه همه چی استرس میگیرم
خانوادمم نمیان مشاوره که البته برمم مشاوره نمیتونم همه حرفامو بزنم
نیاز دارم از اینجا فرار کنم ولی تا سر کوچمونم نمیتونم برم
واقعا نیاز دارم یجا فرار کنم
قبلا دلم به خاهرم خوش بود که امروز همونم عین بقیه روی خودخواهشو نشونم داد
من باید چیکار کنم...
دلم میخاد خودکشی کنم ولی میگم اون همه ارزویی که دارم چی میشه
با اینکه قرار نیست بهشون برسم ولی خب... قبل خواب رویاپردازی میکنم براشون
بحث از تحمل گذشته
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 21, 2023 توسط emad حرفه ای (940 امتیاز)
سلام
شرایط قابلی درکی هست،این طرز رفتار پدر شما قطعا باعث آسیب روحی به تک تک اعضای خانواده میشه حتی اگر عضوی از خانواده شما این آسیب  رو انکار کنه اما همه این اتفاقات در ذهن ثبت میشه.
شما نمیتونید کاملا بر روی رفتارها و طرز برخورد پدرتون و هر فرد دیگه مسلط و چیره بشید،شما بهتره که خودتون باعث تقویت فضای متشنج اون موقعیت نشید.

درباره اینکه قرار بوده شما سقط بشید،ممکنه این حرف صرفا بخاطر عصبانیت اون فرد حالا پدر،مادر یا.....بوده باشه چون دسته ای از افراد توی موقعیت هایی که خشمگینن
کارها،رفتار ها،تصمیم ها و صحبتهایی انجام میدن که هیجانی هست و حتی ممکنه خیلی با تبعات بدی همراه باشه.
شما اون زمان آگاهی ای نداشتید که بخواید بدونید آیا واقعا قرار بوده  به زندگی شما در دوران جنینی پایان داده بشه؟پس این حرف با مدرک و گواه مطمئنی قابل پدیرش نیست.
و همچنین جمله پدر که گفتن  با دارو و قرص خودکشی کن ،بخاطر بودن توی موقعیت خشمگین بودن بوده  و پدر شما توی کنترل خشم دچار مشکل هست و بهتره به این درک برسید که این قضیه بخاطر عصبانیت زیاد و خشم کنترل نشده پدر هست و بهتره که صحبتهاشرو توی موقعیت های این چنینی نپذیری،یعنی (جدی نگیری)
جو خانواده شما طوری که مطرح کردید کمی متشنج هست،و استرسهایی که متحملید قابل درک، چرا که جو متشنج و استرس زا،استرس می آفریند.

بهترین راه مراجعه به مشاوره هست چون شما دوسال اخیرا متحمل استرس و نگرانی شدید و با حمایت مادر و خواهر هم میتونید به پدر کمک کنید تا عصبانیت و خشم خودش رو کنترل کنه،اگر این راه مقدور نیست مهارتهای کنترل خشم رو که از مشاور یا حتی کتابهایی که در این باره تکنیک ارایه دادن یاد بگیرید،بکار ببرید و به پدرتون هم رابطه گرم برقرار کنید تا این مهارتهارو بهشون یاد بدید،خیلی وقتها افراد بخاطر ندونستن ها و ناآگاهی ها درواقع بلد نبودنها کارهای اشتباهی رو انجام میدن و آگاه سازی و یاددادن ها به احتمال قوی  میتونه کمک کننده کمرنگ کردن و بعد هم حذف کردن انجام اون رفتار غلط و اشتباه بشه.
پاسخ داده شده ژان 21, 2023 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

ببین عزیزم داشتن افکار خودکشی و این میزان از اضطراب و تمایل به فرار کردن و حتی همین که بیان می کنید نمی توانید حرف هایتان را بزنید همه نشان از بهم ریختگی روحی شما دارد و خب این موردی نیست که بتوان با نادیده گرفتن آن پیش رفت و یا منتظر باشید که روزی پدرتان تغییر کند و بعد شرایط روحی شما بهبود پیدا کند چون ممکن است پدر شما هرگز نخواهند مسیر رفتاری خود را تغییر بدهند این موضوع هرچند ناخوشایند اما نیاز است که شما بتوانید در شرایط روحی بهتری مسیر رشدی خودتان را دنبال کنید.

بهتر است که در زمان مناسبی در احترام به پدر بیان کنید که این سبک رفتاری برای شما با چه احساساتی همراه شده است و به صحبت های ایشان نیز گوش بدهید در کنار اینکه بخواهید که شرایط مالی مراجعه شما به روانشناس را ایجاد کنند و یا اگر با مادر ارتباط بهتری دارید با ایشان صحبت کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,304 دیدگاه

2,240 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 518 بازدید
3 پاسخ 378 بازدید
1 پاسخ 65 بازدید
سوال شده می 15, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط بنده ی وابستگی
2 پاسخ 197 بازدید
سوال شده مارس 15, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط nahid حرفه ای (300 امتیاز)
1 پاسخ 526 بازدید
0 پاسخ 330 بازدید
1 پاسخ 117 بازدید
...