مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

انتخاب همسر و ازدواج

235 بازدید
سوال شده Mar 3, 2019 در قبل از ازدواج توسط مینا
سلام من دختر مجرد و  ٣٠ ساله ، شاغل و فوق لیسانس هستم. از دوران دانشگاه با خودم خیلی درگیری درونی داشتم و با خصوصیات ظاهری و باطنیم کنار نمی اومدم بنابراین توقع نداشتم هیچ پسری از من خوشش یاد. تا ٢۵ سالگی خاستگار نداشتم اما کم کم اعتماد بنفس پیدا کردم و خاستگار پیدا کردم .قبل ازون شاید تو دلم به هر کسی راضی میشدم اما کم کم توقعاتم بالا رفت و بغیر از کسی که کار رسمی داشته باشه تحصیلات بالا با اختلاف سنی حداکثر ۵ سال و ظاهر مناسب قد حداقل ١٠ سانت بلندتر از خودم، نمیتونم به هیچ کسی اجازه بدم برای شناخت بیشتر جلو بیان و اکثرا همون اول با پرسیدن اون معیارا رد میشن. خودم در محیط کار همکاری دارم که خیلی بنظرم با هم متناسبیم اما از طرف اون تا بحال اقدام مستقیمی صورت نگرفته، اوایل مادرش اومد اما خبری نشد و سال بعد خودش پرسید ازدواج کردم یا نه که من جواب دادم خیر و اونم گفت میخاستم یکی از فامیلامونو برای اشنایی معرفی کنم بهتون اما تحقیق کردم صلاح نیست. منم واقعا گیر افتادم هر کسی رو با اون مقایسه میکنم و واقعا نمیفهمم این آدم اصلا به من فکر میکنه یا نیتش واقعا اینه بفهمونه منتظرش نباشم. البته اینم بگم شاید سالی یکبار ببینمش و هیچ برخورد باهاشون نداشتم که نشون بدم بهش علاقه دارم یا منتظرشم. الانم خاستگاری دارم با اختلاف سن ده سال و اختلاف قد ۵ سانت من نمیتونم ایشونو بپذیرم اما اون با یبار دیدن اصرار داره حتما حرف بزنیم و من بیشتر بشناسمش شاید نظرم عوض بشه. اما من نمیخام .. واقعا تحت فشارم از طرفی بالا رفتن سنم از طرفی اصرار خانواده اما دلم نمیتونه هر کسی رو قبول کنه..چکار کنم بصلاحم هست؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 4, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

داشتن معیار برای ازدواج می توانید به شما در تشکیل زندگی مشترک کمک زیادی کند اما بهتر است معیارهای خود را کمی مورد بررسی بیشتر قرار بدهید چون به نظر می رسد شما در تمام مواردی که در بالا به آن اشاره کردید به خصوصیات اخلاقی اشاره خاصی نکردید و اینکه بخواهید در معیارای مانند قد حتما اختلاف ده باشد یا شغل حتما رسمی در شرایط فعلی اجتماع یا تفاوت سنی حتما 5 سال همه اینها اگر با سخت گیری زیادی همراه شود می تواند باعث شود دامنه انتخاب های شما بسیار محدود شود داشتن ظاهر مناسبی که در دید شما ایجاد دیدگاه بدی نکند مهم می باشد اما اینکه شما بخواهید که قد ایشان حتما ده سانت بلند تر باشد و 5 و هشت و عداد دیگر برای شما ارزشی نداشته باشد اگر با افراط همراه باشد می تواند باعث شود نوعی وسواس محسوب شود بهتر است با بررسی همه جوانب به یک فرد نگاه کنید و فرد مقابل خود اجازه بدهید تا با شما صحبت کند تا بتوانید هم ویژگی های ظاهری ایشان را از نزدیک ببینید و هم اینکه ویژگی های اخلاقی را گاهی کمبودهای ظاهری می تواند با اخلاق یا یک موقعیت خوب اجتماعی در دید افراد اهمیت خود را از دست بدهد . دقت کنید که اگر شما قبل از حضور افراد حتی همکارتان و هر فرد دیگری شروع به تنها گفتن یک سری معیارهای ظاهری کنید ممکن است در دید فرد مقابل در مورد شما دیدگاه خوبی ایجاد نکنند و شما را فردی ظاهر گرا بدانند که معیارهای اخلاقی برایش اهمیتی ندارد بهتر است به همه جوانب در کنار هم توجه داشته باشید تا بتوانید به تعادل دست یابید . در مورد همکارتان نیز ایشان به اندازه کافی به نظر می رسد فرصت داشته اند که از مایل به ازدواج با شما بودند از شما  برای آشنایی بیشتر درخواست کنند. بهتر است موقعیت های خود را با خیال پردازی از دست ندهید و با واقعیت فعلی روبرو شوید .

در هنگام ازدواج مشاوره پیش از ازدواج به هردو نفر می تواند کمک زیادی کند بهتر است از این موضوع در کنار مشاهده خودتان و مصاحبه و تحقیق در مورد فرد مورد نظر استفاده کنید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783

شاد باشید
دارای دیدگاه Mar 4, 2019 توسط مینا
نمایش از نو Mar 5, 2019
درسته معیارهای من سختگیرانه بنظر میرسه اما من دنبال تناسب هستم وقتی خودم چنین شرایطی رو دارم چرا نباید انتظار شخصی همتراز خودم رو داشته باشم. در اصل من خیلی هم به رسمی بودن کار حساس نیستم و اگر چند سالی در کاری ثابت بوده باشه برام کافیه یا مقطع تحصیلی رو هم میشه چشم پوشی کرد اما واقعا به دیپلم و فوق دیپلم بهیچ عنوان نمیتونم فکر کنم بالاخره یه تفاوتهایی هست در دیدگاه. مساله سن برام مهمه چون اگر خیلی بزرگتر باشن و احیانا من چند سال اول بدلایل مشکلاتی نتونم باردار بشم احتمالا در تولد ده سالگی فرزندم، پدرش ۵۵ سال خواهد داشت و هر چند عمر دست خداست اما نمیخام سالهای اخر عمر خیلی تنها بمونم. و چهره ای که خیلی سن بالا بزنه رو نمیتونم بعنوان همسر قبول کنم و به اطرافیان معرفیش کنم. از نظر ظاهر همینکه وقتی با هم بیرون بریم در کنارش احساس راحتی کنم و توجه دیگران بخاطر کوتاه قدی ایشون جلب نشه برام خوبه .اما مردایی که همقد یا یکم بلندترند وقتی در کنارشون قرار میگیرم اصلا راحت نیستم و نمیتونم در کنارشون راه برم. اخلاق و سلامت روحی و شخصیت هم قطعا برام مهمه اما با کسی که حداقل معیارهای پایه م رو نداشته باشه نمیتونم در مورد اخلاق و رفتارش بحث کنم .
در مورد همکارم هم دارم سعی میکنم فراموشش کنم ولی اعتراف میکنم خیلی از خاستگارامو با اون مقایسه میکردم و همین باعث میشد ایرادات بیشتری بگیرم.
الان از نظر شما معیارهامو واقع بینانه تر کردم یا هنوزم باید بیام پایین؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,823 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,457 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 2,644 بازدید
سوال شده سپتامبر 8, 2019 در قبل از ازدواج توسط حسین
1 پاسخ 512 بازدید
1 پاسخ 577 بازدید
3 پاسخ 351 بازدید
سوال شده ژان 25, 2023 در قبل از ازدواج توسط بی نام
2 پاسخ 327 بازدید
1 پاسخ 215 بازدید
1 پاسخ 237 بازدید
1 پاسخ 361 بازدید
...