مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سرد شدن زندگی

136 بازدید
سوال شده Mar 6, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط فاطمه
باسلام من خانم ۲۱ساله ای هستم که در یک خانواده پر جمعیت به دنیا اومدم و فرزند هفتم خانواده هستم من شانزده سالم بود که با پسری ۲۵ساله که در خانواده ای کم جمعیت زندگی میکرد وفرزند طلاق بود ازدواج کردم بعد از چهار سال ما عروسی کردیم و الان یه ساله که اومدیم خونه * خودمون و یه بچه * شش ماهه داریم شوهرم خیلی زود رنجه و زود عصبانی میشه دست بزنم داره وقتی عصبانی میشه اصلا کنترل نداره از خانواده من متفره میگه نباید بیان خونمون میگه ادم با فامیل زن نباید رفت وامد داشته باشه خوب منم به عنوان یه دختر دوست دارم خانواده م بیان خونم همیشه سر همین دعواداریم یکی از مشکلات دیگه اینه که شوهرم به خانومای بیرون خیلی توجه میکنه انقد که من اعتماد به نفسمو کامل از دست دادم فک میکنم مجبوری داره باهام زندگی میکنه من هر کاری دوست داشته تاحالا براش کردم لطفا راهنمایی کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 6, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شم دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر بود دقت میکردید شما چهار سال فرصت داشتید با با اخلاقهای ایشان آشنایی بیشتری پیدا کنید و  متاسفانه گاه افراد فکر می کنند که با ازدواج یک سری اخلاق هادرست می شود و اینگونه مشکلات برطرف می شود در صورتی که بعد از ازدواج اینگونه مشکلات بیشتر می شود . بهتر است است برای بررسی دقیق مشکلتان و صحبت با همسرتان به صورت حضوری به روانشناس صحبت کنید تا بررسی لازم و جلسات مشاوره برای شما در نظر گرفته شود. یک سری از اموزش ها نیاز است همسرتان ببینند مانند آموزش کنترل خشم که باعث می شود بتوانند در هنگام صحبت خشم خود را کنترل کنند و از کتک کاری خوداری کنند و نتایج بهتری در بحثهایتان به دست آورید . سعی کنید در هنگام که می خواهید در مورد موضوعی با همسرتان صحبت کنید زمانی را انتخاب کنید که ایشان احساس می کنید از نظر روحی آمادگی بیشتری دارند و همچنین دقت کنید در بحث تنها در مورد خودتان صحبت کنید و از توهین به خانواده ها خوداری کنید ، یک دیگر را مقصر جلوه ندهید و همچنین توهین نکنید تا بتوانید از صحبتهایتان نتایج بهتری به دست آورید . سعی کنید احترام خانواده همسرتان را نگه دارید و در احترام در مورد آنها صحبت کنید حتی اگر همسرتان در مورد خانواده شما بد صحبت می کنند ممکن است ایشان احساس کمبود کنند در مقابل خانواده شما و بخاطر همین سعی می کنند با توهین و دور نگه داشتن آنها این کمبود را جبران کنند اما زمانی که با تمام مشکلات آنها شما به خانواده ایشان احترام بگذارید مقداری از این کمبود ها جبران می شوند و همسرتان احساس بهتری خواهند داشت . سعی کنید در زمان عصبانیت همسرتان با ایشان شروع به صحبت نکنید تا از کتک زدن شما یا زدن حرفهایی که می تواند باعث دلخوری بیشتر شود جلوگیری شود. بهتر است علایق همسرتان را بشناسید و به آنها احترام بگذارید سعی کنید آنها را انجام بدهید حتی اگر پختن یک غذای خاص باشد، یا گفتن یک جمله ، تغییراتی در رابطه جنسی و.... با این کار می توانید نشان بدهید که زندگیتان برایتان ارزش دارد و سعی دارید برایش تلاش کنید به ایشان بیان کنید که بودنش را دوست دارید و به کارهایش ارزش بدهید سعی کنید اعتماد به نفس ایشان را تقویت کنید تا برای افزایش اعتماد به نفسشان نیاز به تحقیر دیگران یا شما نداشته باشند. سعی کنید در جلوی فرزندتان هرچند که کوچک باشد بحث نکنید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122685895

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,589 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 1,371 بازدید
سوال شده ژوئن 13, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط من
1 پاسخ 157 بازدید
2 پاسخ 167 بازدید
سوال شده دسامبر 26, 2017 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط کتایون
2 پاسخ 199 بازدید
سوال شده دسامبر 25, 2017 در زوج درمانی توسط ابراهیم
3 پاسخ 677 بازدید
3 پاسخ 233 بازدید
1 پاسخ 218 بازدید
سوال شده سپتامبر 18, 2020 در قبل از ازدواج توسط داناهوش
2 پاسخ 371 بازدید
1 پاسخ 75 بازدید
سوال شده Mar 14, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط امید
...