مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

منطق و احساس

125 بازدید
سوال شده Mar 7, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط خورشید
سلام
من خانم تقریبا ٣٠ سالم هست و مجردم .در تصمیم گیری هام نمیدونم تابع منطقم باشم یا احساس .تا بحال همش با منطقم تصمیم گرفتم مثلا در زمینه * ازدواج.
 اینکه میگن به حرف دلتون گوش بدید یعنی چی؟
این ارتباطی با الهام و شهود داره؟
چجوری آدم باید به حرف دلش اعتماد کنه؟
مگه نباید اول با منطق انتخاب کرد بعد احساس را وارد کرد؟
مشکلم اینه ازینکه در گیر احساسات بشم و منطقم کور بشه میترسم واسه همین در ارتباطات زیاد اجازه نمیدم احساساتم رو بروز بدم .البته این باعث شده بهم بگن که خیلی بی احساس و خشک هستم.
در حالیکه خودم میدونم چقدر احساساتی هستم . اما قضاوتهای بیجای اطرافیان گاهی باعث دلسردی من میشه.
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 9, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

اطلاعات بیان شده توست شما محدود می باشد اما داشتن منطق در تصمیم گیری ها بسیار خوب می باشد اما بهتر است دقت کنید که این موضوع بهتر است به صورتی باشد که به علایق و استعدادهای خودتان نیز در آن توجه شود تا بتوانید احساس آرامش بیشتری داشته باشید اگر بخواهید تنها منطق را در نظر بگیرید گاهی ممکن است تصمیماتی بگیرید که شایدمثلا نتجه مالی خوبی برای شما داشته باشد اما احساس ارامش برای شما به همراه نخواهد داشت .بهتر است در کنار منطق به احساساتتان نیز توجه کنید تا انرژی بیشتری برای ادامه مسیر داشته باشید اینکه شما در کنار منطق به خواسته ها و احساساتتان توجه کنید به معنی شکست نمی باشد چون اگر در کاری منطق و برنامه ریزی در کنار احساسات و علایق قرار گیرد امکان موفقیت را بیشتر می کند . احساساتی می تواند با شکست همراه باشد که بدون منطق و تحقیق و شناخت دقیق هیجانات باشد چون شناخت اینکه چه چیزی باعث شده است این احساس را داشته باشید می تواند به شما کمک کننده باشد و. برای اینکه فرد موقفی جلوه کنید نیازی به مخفی کردن احساساتتان نیست چون احساسات نیز یکی از نیازهای انسانی است و بهتر است به آنها اجازه بروز بدهید تا بتوانید احساس آرامش بیشتری کنید . اینکه بخاطر دیدگاه دیگران نیازهای خود را نادیده بگیرد می تواند تنها به خودتان آسیب وارد کند چون شما هیچ وقت نخواهید توانست رضایت همه انسان ها را بدست آورید. بهتر است برای شناخت دقیق تر خودتا و احساساتتان به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید چون می توانید با شناخت بهتر خودتان در مسیر پر آرامش تری قدم بردارید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,058 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,401 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 160 بازدید
1 پاسخ 246 بازدید
سوال شده سپتامبر 9, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 140 بازدید
3 پاسخ 144 بازدید
2 پاسخ 355 بازدید
1 پاسخ 298 بازدید
2 پاسخ 355 بازدید
...