مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چطور بدی های دیگران رو ببخشم؟

167 بازدید
سوال شده Mar 7, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط قسم
سلام
من و خواهرام سی سال رو رد کردیم و هنوز مجردیم..اینکه چرا ازدواج نکردیم رو ارتباطات ضعیف خانوادگی میدونم اما بهرحال  روابط خودمون هم تاثیر داشته. من از همه کوچکترم. بدلایل شرایط سخت زندگی مشکلات والدین بحرانهای زیادی رو داشتیم برخوردها دعواها و اختلافات زیادی بینمون پیش اومده طوری که من دیگه دل خوشی از هیچکدوم ندارم. همیشه سعی کردم همه شونو درک کنم و چون حقوق دارم هواشونو داشتم اما اونا اصلا هیچی نمیاد جلوی چشمشون و براحتی سر هر دعوایی دل منو میشکنن. واقعا دیگه نمیخام ارتباط نزدیکی باهاشون داشته باشم اما چون تو یه خونه ایم ناچارم تحمل کنم. از طرفی نمیخام کینه ای باشم و این بار ناراحتی رو تا اخر عمر حمل کنم. چطور اونها رو ببخشم اما دیگه اجازه ندم منو ناراحت کنن؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 9, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر است در کنار توجه به خانواده به نیازهای خود نیز توجه داشته باشید در اول بهتر است در اجتماع حضور داشته باشید و سعی کنید روابط اجتماعی خود را افزایش بدهید و در کلاس ها و یا کنفرانس و... که به شما احساس خوبی می دهد شرکت داشته باشید از یک طرف باعث می شود که شما انرژی بیشتری داشته باشید و از سمت دیگری باعث می شود که شما موقعیت های بیشتری برای ازدواج داشته باشید . بهتر است در کنار حفظ احترام خانواده در کمال آرامش در مورد نیازهای خودتان و یا نارحتی ها با آنها صحبت کنید گاه سکوت شما می تواند به این معنا تعبیر شود که شما از چیزی ناراحت نیستید و یا از شرایط فعلی رضایت دارید تا زمانی که دیگران از احساسات و ناراحتی های شما و... آگاهی نداشته باشند نمی تواند توقع تغییر نیز داشت پس بهتر است در کمال ارامش و احترام با آنها صحبت کنید تا آنها از مشکلات موجود و نیازهای شما آگاهی پیدا کنند.سعی کنید از دعواهای بین خانواده مخصوصا پدر و مادرتان کناره گیری کنید چون دخالت های دلسوزانه شما نیز ممکن است از سمت هریک از آنها با برداشت اشتباه همراه باشد و همچنین آرامش روحی خودتان را نیز برهم بزند. بهتر است در این مواقع در صورت کمک خواستن انها به سمتشان بروید چون در این صورت امکان برداشت اشتباه و دعوا با شما کاهش میابد . هرچه میزان آرامش خودتان بیشتر باشد امکان کمک به دیگران نیز بیشتر می شود پس بهتر است نیازهای خود را در اولویت قرار بدهید. برای بررسی دقیق این موضوعات و درگیری های فکری و روابط اجتماعی بهتر است به به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا در این مسیر به شما کمک شود.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,815 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 775 بازدید
2 پاسخ 436 بازدید
1 پاسخ 235 بازدید
1 پاسخ 296 بازدید
1 پاسخ 185 بازدید
1 پاسخ 261 بازدید
3 پاسخ 308 بازدید
1 پاسخ 199 بازدید
2 پاسخ 180 بازدید
...