مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

طلاق در زمان حیض و ازدواج بعد از ان با همان همسر

498 بازدید
سوال شده Mar 7, 2019 در مشاوره مذهبی توسط omidalipoor1368s ممتاز (100 امتیاز)
با سلام بنده   سه هفته بعد از طلاق خانمم  اعلام داشت که طلاقش بخاطر حیض باطل بوده  و بنده میدانستم که ایشان حیض هستند ولی هنگام طلاق نمیدانستم که سبب بطلان طلاق می شود بعد از هفت ماه مجددا با همان خانم عقد کردم بصورت عادی  می خواستم بدانم ایا بدون عقد هم محرم هم بودیم یا باید  عقد می کردیم  ؟در ضمن طلاقمان رجعی نبود
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 9, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)

با سلام خدمت شما دوست عزیز

در طلاق رجعی مرد می‌تواند تا زمانی که عده پایان نیافته، بدون انشای عقد نکاح  جدید به همسر خود رجوع نماید. به چنین طلا‌قی، طلاق رجعی و به چنین زنی مطلقه رجعیه گویند. بازگشت مرد به سوی همسر خود در چنین طلا‌قی ممکن است با ادای لفظ یا انجام فعلی صورت گیرد.در طلا‌ق رجعی جدا از این که در مدت عده، شوهر حق رجوع دارد، طرفین حقوق و تکالیفی را نیز دارا می‌باشند که با حقوق و تکالیف طلاق بائن تفاوت دارد.با وجود پیش‌بینی این حقوق و تکالیف در مورد مطلقه رجعیه _که منزلت او را تا شأن یک همسر حقیقی ارتقا می‌دهد؛ گویا که اصلا‌ً طلا‌قی صورت نگرفته است_ برخی فقها وی را در مدت عده در حکم زوجه دانسته و بعضی دیگر او را زوجه حقیقی تلقی می‌کنند. به عبارت دیگر، از دیدگاه برخی علما، طلا‌ق رجعی نهاد خانواده را از هم نمی‌پاشد و استمرار آن برقرار می‌باشد.درنتیجه می‌توان از قاعده‌ ای با عنوان مطلقه رجعیه، زوجه حقیقی است نام برد. اما در طلاق کامل اگر زن دروغ بگوید یا اشتباه کند و در حالی که حیض است طلاق بگیرد، طلاق او باطل است ؛ حتّی اگر بعداً متوجّه شود که هنگام طلاق حائض بوده است ، طلاق مذکور باطل است . و اگر خیال کند که حائض است ، امّا بگوید پاک هستم و طلاق بگیرد و بعد معلوم شود که حیض نبوده ، طلاقش صحیح است .بهتر است برای اطلاعات دقیق تر با مرجع تقلید خود مراجعه کنید چون کمی تفاوت در دیدگاهها وجود دارد.

موفق باشید

به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,304 دیدگاه

2,570 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 390 بازدید
1 پاسخ 129 بازدید
سوال شده فوریه 17, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط سوگند
1 پاسخ 263 بازدید
1 پاسخ 149 بازدید
3 پاسخ 287 بازدید
0 پاسخ 96 بازدید
سوال شده سپتامبر 10, 2021 در دوستی یا نامزدی توسط سلیمی
2 پاسخ 163 بازدید
سوال شده می 29, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط بی نام
1 پاسخ 258 بازدید
...