مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

همجنسگرایی ، مشکل جنسی یا شهوت جنسی؟

466 بازدید
سوال شده فوریه 2, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام... من تویه خانواده کاملا مذهبی بزرگ شدم جدیدا مشکلات بدی برام پیش اومده .. از وقتی ک ب بلوغ رسیدم و حتی قبل از اون... با اینکه یه دختر هفت ساله بودم همیشه از دختر خوشم میومد.. با بودنشون با مردها مشکلی نداشتم ولی اگه قرار باشه کسی رو کنار خودم ببینم همیشه زن بوده... توی فیلم های پرنسسی و باربی همیشه از دختر ها خوشم میومد و جذبشون میشدم.. از وقتی ب بلوغ رسیدم نمیتونم بدنمو تحمل کنم... هورمونای بدنم تغییر میکنن و موهای بدنم مثه زن ها نرم نیست و دارو تعادل هورمونی مصرف میکنم... و هنوز گرایشم با جنس موافقه!! دیگه نمیتونم خودمو تحمل کنم... نگاه بد به بدن خودم دارم... واقعا دارم نابود میشم و خانوادم اونقدر روشن فکر نیستن ک با عمل تغییر جنسیت یا اینجور چیزا کنار بیان... من حتی دارو مصرف میکنم چند ماهه... ولی خوب نشدم... چیکار کنم..؟!؟ (۱۸ سالمه)
3 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 3, 2023 توسط بی نام
معمولا تا ۲۰ ۲۲ طبیعی هست ازدواج کن البته سعی کن شوهرت خیلی داغ باشه که از پست بر بیاد
پاسخ داده شده فوریه 3, 2023 توسط emad حرفه ای (940 امتیاز)
سلام،ببیند،این احساسات مربوط به دوره سنی شماست.با توجه به شرایط زندگی و محیط جامعه زندگی،فرهنگ و عقاید خانوادگی که ممکنه باعث بشوند فشار زیادی از جانب مسئله نقش های جنسیتی و پوشش و روبط به شما وارد بشه. پس گرایش همجنسی بخاطر فاکتورهای اکثرا محیطی بروز میکنه آن هم از سن نوجوانی که سن و دوره شناخت خودی،رسیدن به خودآگاهی و شناخت نقش جنسیتی هست.دوره سنی ای که در آن کودک دختر و پسر فیزیک بالغی پیدا میکنند و ممکن هست با بروز علائم اولیه بلوغ شک بزرگی به نوجوان وارد بشه و دچار سردرگمی هایی بشه و در ذهنش با سوالات گسترده مواجه بشه و متنفر شدن از بدن با ظاهر جدید و تنفر از صدا برای بسیاری از نوجوانان رخ میده.هورمونهای رشد و جنسی در نوجوانی فعالیت خودشون را شروع میکنن و حساسیت پذیری به جنس مخالف از روال عادی دوره بلوغ هست اما گاها بنا به شرایطی،مثل بودن در خانواده ای که اصول دینی و باورهای اعتقادی بسیار قوی ای داره و رفتار کنترل گرانه روی نوجوان خودش بویژه حساسیت بسیار به مسئله روابط نوحوان با جنس مخالف داره،و به پوشش،رفتار وانجام وظایف دینی حساسیت ویژه داره،این خانواده و سبک رفتاری این خانواده سبب واردشدن و متحمل شدن  فشارهای روانی ناسازگار با روحیه هر نوجوانی میشه و بویژه دختران نوجوان برای تامین نیاز به محبت و توجه که شاید در خانواده های این سبک رفتاری ندیده و همچنین بخاطر کنجکاوی های جنسی ممکنه حس نزدیکی به جنس موافق خودش رو معقول تر و بدون مشکل تر از رابطه دوستی و رفاقت با جنس مخالف بدونه و اینکه رابطه ویژه دوستانه دو دختر یعنی رابطه همجنسی قابل پنهان کاری هست واکثر  خانواده ها  شک به مسئله نمیکنن و نوجوان از این بابت با خیال راحت و آسوده به رابطه خودش ادامه میده.
مشکل در پذیرش نقش جنسیتی و جنسیت اصلی خود از بیشترین مشکلات نوجوانان هست،به ویژه در جامعه ما و به ویژه در دختران نوجوان بخاطر محدودیتهای ایجاد شده توسط جامعه،خانواده،محیط آموزشی ای مهم مانند مدرسه،
هم چنین مردسالاری های مشهود در جامعه و بعضی خانواده ها سبب ایجاد حس تنفر یک دختر به خودش می شود،حس ارزشمندی به دختران القا نشد و هم چنین برخی پسران و نبود حس ارزشمندی به خود بخاطر دختر بودن مسلما باعث زده شدن دختر از جنسیتش میشود.

از مشخصه های حس تنفر به جنسیت و جنسیت زدگی،تنفر به فیزیک و جسم خود. هست چراکه جسم و فیزیک انسان مشخص کننده جنسیت  هست.


نوجوانی،دوره و مرحله شناخت هویت است،مهم ترین هویت در دوره نوجوانی هویت جنسیتی است.پس به دنبال آن مشکلاتی بوجود می آیند مانند سختی در پذیرش نقش جنسیتی.تنفر و زده شدن از جنسیت و نقشهای جنسیتی هست.

گرایشات هم جنسی و جنس موافق_مخالفی(گرایش به هر دو جنس)در نوجوانی ظهور پیدا میکند و برای مسیریابی درست در حیطه نقش جنسیتی خودتون نیاز به طی کردن جلسات روان درمانی هست.
اگر این احساسات شما توی سنین نوجوانی بوجود آمده شما نیازی به تغییر جنسیت ندارید چون ترنس نیستید.در تشخیص ترنس بودن احساسات دوره کودکی هم بررسی میشه و این افراد از کودکی روحیه متفاوت با جنسیت خودشون دارن.

هم چنین سبک رفتاری پدر و مادر در کودکی و نوزادی تا نوجوانی موثر در بوجود آمدن حس شما هست.اگر پدری به مادری زور بگوید و او را کتک بزند و بابت همه کارهایش از او دلیل بخواهد و پدر نماد و سمبل قدرت،زور را داشته باشد و مادر نماد ضعیفی را،فرزند دختر از همان سنین خردسالی تمامی این صحنه هارا شاهد هست و با ورود به نوجوانی و تغییر فیزیکی و روحیه ای و مواجه شدن با بحث هویت جنسیتی،نسبت به خودش حس تنفر دارد و درعوض میخواهد مانند پدر یا برادر و یا هر مردی که برای او الگوی زور و قدرت بود باشد اما اینجا بیشترین تمرکز روی پدر هست چون نقش مهم و ویژه ای در نقش پذیری جنسیتی کودک دارد مثل مادر.
و دختر میخواهد اعلائم کند زور دارد،قدرتمند است،و به حمایت از همجنس هایش میپردازد و از جنس مخالف کم و بیش تنفری دارد چراکه در ذهنش. نقش بسته آنها. قوی تر از توی دختر هستند و آنها قدرت جسمانی بالایی دارند،و...
اما زور و قدرت فیزیکی در مردان یک کلیت و جمله ای کاملا منطقی نیست
چراکه برعکس آن هم **** است.
دختران بویژه در جامعه ما با زنانگی و کلمه زنانگی حس خوبی نمیگیرند.زنانگی برای آنها یعنی ازدواج،یعنی کاملا در اختیار یک مرد بودن،یعنی کنترل شدن،یعنی دارای فرزند بودن،یعنی چارچوبهای سفت و سخت خانواده و همسر و دیگران،زن را رسانه فقط نماد جذابیت جنسی،نماد ارضای نیازجنسی  مردان،نماد زیبایی ای آمیخته با جذبه جنسی  نشان میدهد،در رسانه زن بیشتر به س_س مربوط میشود،در موزیک ها خواننده به تعریف از شکل و ظاهر زن و دختر میکند و در بعضی آهنگها مردی که در ویلای خارج شهری است که در تعطیلات بسر میبرد و با دختران با جذابیت جنسی اوقات میگذراند باعث القای حس بی ارزشی  به دختران میشود،نگاه به دختران در اینجا وسیله ای است،در اینجا عشق و علاقه ای بین آن دختران و آن مرد نیست،حس تعهدی بین آن ها وجود ندارد و آنها برای ساخت آن صحنه ها پول دریافت میکنند.
تمامی این سیاست های تبلیغاتی، موزیک ها و فیلم ها حس القایی جالبی به مخاطبان ارائه نداد.در این  دید و بینش دختر تماما از سر تا پا دارای جذبه است.
و این فشار روانی بسیاری بر دیگر دختران وارد میکند.
در دید و بینش جامعه ایرانی زن صرفا برای بارور شدن و تربیت و نگهداری فرزند معنی میدهد و ازدواج نکردن یک دختر مساویست با فاسد شدنش.حتی کارکردن و شاغل بودن برای او در این دید و بینش چندان پذیرفته شده نیست و اخیرا بشدت دید جنسی به زن بیشتر هم شده.و دخترها حس تنفر ویژه ای به زن بودن دارند و همچنین بعضی پسران هم قابل ذکر هست که به مردانگی حس خوشایندی ندارند. چراکه نقش جنسیتی،چگونگی پذیرش نقش جنسیتی و هر چه که در حیطه جنسیت قرار دارد در مدارس به آنها آموزش داده نشد.


اما، یک (دختر❤️) بهتر است که بپذیرد همانطور که هست،زیباست
او صرفا نماد جذابیت نیست،با هر شکل بدنی و ظاهری،با تمام نواقص،با تمام کمبود ها،زیباست
شما باید به رشد فردی خودتون کمک کنید،با جنسیت خودتون بیشتر آشنا بشید
شروع کنید به دوست داشتن خودتون،دارو هاتونو بموقع مصرف کنید و با دختربودن خودتون کم کم رفاقت کنید،دختر بودن صرفا دنیای صورتی،دنیای عروسک،صدای نازک و دخترانه،احساسی بودن،هیکل ظریف،موهای بلند،و...نیست.انسان با فیزیولوژی محدود به جنسیت میشود اما انسان با هر جنسیتی فراتر از آنچه هست که تصور میکنیم.
دارای دیدگاه فوریه 3, 2023 توسط بی نام
اوه یکلام بگو توی اون سن طبیعیه
دارای دیدگاه فوریه 4, 2023 توسط emad
بله حق با شماست،کاملا درسته
پاسخ داده شده 20 فوریه 2024 توسط adamizadam حرفه ای (540 امتیاز)
دقیقا تمام مطالب بالا منم
یه پسر همجنسگرایه ۳۵ ساله که وقتی در محله کارم فهمیدن ضربات روحی شدید خوردم و الانم که الانه برای ازدواج مصلحتی دنباله خانم لزبین هستم تا تنها نقطه اشتراکمون باعث ایجاد یه چیزی در بینمون باشه تا بتونیم زیر یک سقف زندگی کنیم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,809 پاسخ

29,372 دیدگاه

2,673 کاربر

سوالات مشابه
4 پاسخ 484 بازدید
سوال شده نوامبر 24, 2021 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
1 پاسخ 173 بازدید
7 پاسخ 1,727 بازدید
1 پاسخ 485 بازدید
0 پاسخ 415 بازدید
1 پاسخ 1,024 بازدید
سوال شده ژوئن 7, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط r.y حرفه ای (1,960 امتیاز)
3 پاسخ 576 بازدید
...