مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ناسازگاری دختر ۷ ساله با مادر

259 بازدید
سوال شده Mar 9, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
با سلام دختری دارم ۷ ساله که تو خونه با مادرش ناسازگاری دارن حرف مادرشو اکثر اوقات گوش نمیده بیرون از خونه همیشه یهانه خرید کردن داره که باعث اذار میشه و عصاب مادرش همیشه خورده واین انتقال پیدا میکنه به من و باعث ناراحتی در خونه هست چرا  یه بچه تو این سن انقد قود و حرف گوش نکن هست
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 9, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر است با کمی دقت دلیل رفتارهای دخترتان را شناسایی کنید در بیرون از خانه با توجه به سن دخترتان بهتر است با او صحبت کنید و مشخص کنید که قدرت خرید چیز مورد نظر او را ندارید و البت بهتر است با دادن پول به صورت ماهیانه به او مدیریت و کنترل را در او پرورش بدهید با او صحبت کنید و بیان کنید که ماهیانه مثلا فلان مقدار پول را به تو میدهم و شما اگر دوست داشتید می توانید آن را پس انداز کنی و یا اینکه آن را یک روزه خرج کنی در هرصورت این پول برای یک ماه یا مثلا ده روز تو می باشد و بهتر است حتی در صورت ناسازگاری بر سر قوانین خود بمانید . سعی کنید در منزل با همسرتان و متقابلان ایشان با شما با احترام صحبت کنند تا فرزندتان نیز این موضوع را آموزش ببینید . از بحث کردن در جلوی او جدا خوداری کنید چون ممکن است او از بحث شما برای رسیدن به خواسته های خود استفاده کند . همسرتان نیز چون به نظر می رسد زمان زیادی را با دخترتان به بحث می گذرانند خستگی روزانه خود را در زمان آمدن شما با رفتارهای مدیریت نشده با شما در میان می گذارند و گاه حتی ممکن است باعث بحث و دعوا بین شما نیز شود . بهتر است به همسرتان نشان بدهید که برایتان فرد با ارزشی هستند و خستگی های او را درک می کنید با خرید یک ساخه گل و یا در آغوش کشیدن و رهچیزی که می تواند همسرتان را وشحال کند سعی کنید روحی او را ترمیم کنید برای تربیت فرزندتان باهم صحبت کنید و به یک توافق دو طرفه برسید چون مجادله و اختلاف شما می تواند تاثیر منفی بر رشد فرزندتان و درگیری و مشکلات بین خودتان داشت باشد. در منزل نیز سعی کنید با تشویق رفتارهای مثبت دخترتان رفتارهای منفی را در او حذف کنید . البته بهتر است به صورت دقیق تر ناسازگاری او مورد بررسی قرار گیرد بهتر است به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا در این مسیر به شما کمک شود.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88472864

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,030 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 98 بازدید
سوال شده فوریه 7, 2023 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
2 پاسخ 1,986 بازدید
3 پاسخ 358 بازدید
سوال شده ژوئن 16, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط سحر
1 پاسخ 132 بازدید
...