مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تفاوت بین فرزندان

105 بازدید
سوال شده Mar 11, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
با سلام و خسته نباشید دختری 26 ساله هستم که از وقتی بچه بودم متوجه شدم مادرم منو از برادر بزرگترم کمتر دوست داره. مثلا من تو سن حساس و نوجوانی بودم مادرم دم دقه واسه برادرم اسفند دود میکرد با اینکه برادرم از همه نظر عادی و معمولیه و چیزی واسه چشم خوردن نداره. من همیشه با خودم فکر میکردم خیلی زشت و ناجورم که واسه من اسفند دود میکنه. برادرم از بچگی تا الان از زجر دادن من لذت میبرد. کینه دارم ازش. مادرم نفرین های خیلی بد به من میکنه ولی ب برادرم هیچ وقت دلش نمیاد نفرین کنه با این که برادرم خیلی اذیت میکنه. مثلا موقع فوتبال من تلوزیون رو روشن میکنم میاد میگه چرا بدون اجازه روشن کردی یا مثلا من دارم آهنگ از تلویزیون گوش میدم میاد خاموش میکنه یا مثلا من دانشگاه قبول شدم ازش قایم کردن اگه بابام زنگ میزنه به همکارش که واسه من کار جور کنه باید یواش صحبت کنه که این نفهمه و دعوا درست نکنه. بابام واسه من یواشکی شارژ میخره من اصلا دوستش ندارم. مامانم چند روز پیش جلو عمم اینا گفت مقصر همه دعواها منم. خیلی دلم شکست.فوفش میگفت تقصیر دوتاشونه. برادرم همش دروغ میگه و از خودش تعریف میکنه و خودارضایی. منو آزار میده واقعا. دوست دارم زودتر ازدواج کنم. من تو زندگیم با کسی دعوا نکردم.
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 11, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر است دقت کنید که ممکن است رفتارهای مادرتان در برخورد با شما اشتباه باشد اما این به معنی دوست نداشتن شما نمی باشد و ممکن است یک سری رفتارها تنها بخاطر ناآگاهی ایشان باشد . بهتر است سعی کنید زندگی خودتان را داشته باشید و برای رسیدن به اهداف خودتان تلاش کنید و در کنار آن احترام خانوادیتان را حفظ کنید شما می توانید در آرامش مشکلات خود را با خانواده بیان کنید اینکه برادرتان چه رفتارهای دارند از جمله دروغ و خودارضایی و .. اگز به شما آسیبی نمی رساند بهتر است از توجه به آنها خوداری کنید چون هرچه تمرکز شما بر این موضوعات بیشتر باشد بیشتر آسیب خواهید دید . بهتر است برای بررسی دقیق به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا در صورت نیاز با خانوادیتان نیز صحبت شود . دقت کنید سکوت شما ممکن است از سمت خانواده اشتباه برداشت شود سعی کنید در آرامش و بدون توهین به برادرتان و مقصر جلوه دادن ایشان تنها در مورد نیازها و احساسات خودتان با مادر و پدرتان صحبت کنید تا انها در جریان این موضوعات قرار گیرند.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88472864

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,635 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 197 بازدید
1 پاسخ 84 بازدید
سوال شده اکتبر 17, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 390 بازدید
سوال شده ژوئیه 18, 2018 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط عباس
3 پاسخ 166 بازدید
1 پاسخ 167 بازدید
3 پاسخ 409 بازدید
1 پاسخ 151 بازدید
1 پاسخ 153 بازدید
0 پاسخ 128 بازدید
سوال شده سپتامبر 14, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...