مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بی اعتمادی و بی تفاوتی

244 بازدید
سوال شده Mar 11, 2019 در دوستی یا نامزدی توسط الی
سلام وقت بخیر. من حدود یه سالی هست که  با یه پسری آشنا شدم.هردومون 20 سالمونه.مشکلی که داریم اینه که باهم کنار نمیایم ولی هیچ کدوممون نمیتونیم این رابطه رو تموم کنیم.ایشون از اول عادت داشت دروغ بگه و من بعدا فهمیدم ولی متاسفانه کنار اومدم ولی الان به هیچکدوم از حرفاش اعتماد ندارم.تو نوجوانی بخاطر حرفای دیگران ذهنیت بدی از خودم شکل گرفت و هیچوقت از ظاهرم راضی نبودم و نیستم.بخاطر همین نمیتونم باور کنم کسی به من علاقه داره.نسبت به کادو دادن تو روز تولد و ... کاملا بی تفاوته و از وقتی میدونه  ناراحت میشم سعی میکنه رعایت کنه.الان هر بحثی پیش میاد یاد بی تفاوتیش که میفتم شدیدا عصبی میشم با اینکه چند بار معذرت خواسته.با وجود اینا هنوز به هم علاقه داریم ولی باید جدا شیم.ممنون میشم راهنمایی کنید.
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 12, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

دقت کنید که رابطه شما در زمان نوجوانی شکل گرفته است که رشد کاملی در آن وجود ندارد و ممکن است هردوی شما تنها به دلیل احساس تنهایی یا احساس نیاز به بودن فردی از جنس مخالف وارد این رابطه شده باشید بهتر است در اول هدفتان را از این رابطه مشخص کنید اگر تنها حتی هدفتان دوستی نیز باشد نیاز است که در این رابطه به پیشرفت هم کمک کنید و به هنجارهای یکدیگر احترام بگذارید اما اگر هدفتان فراتر از دوستی است مثلا ازدواج بهتر است به ابعاد شخصیتی طرف مقابل خود دقت بیشتری کنید چون اگر بسیاری از این رفتارها از بعد شخصیتی ایشان باشد تغییر آن بسیار سخت است و ممکن است حتی با ازدواج بدتر نیز شود . به نظر می رسد هردوی شما دچار وابستگی شده اید و این وابستگی باعث شده است حتی با وجود اینکه می دانید این رابطه اشتباه است باز به آن ادامه می دهید . بهتر است با کلمات ذهن خود را مشغول نکنید اگر فردی فرد مقابل خود را دوست داشته باشد به او دروغ نمی گوید و یا بی تفاوتی نشان می دهد و به هنجارهای او احترام می گذارد . در مورد احساسی که نسبت به خودتان دارید نیز بهتر استب ه صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید چون به نظر می رسد اعتماد به نفس شما کاهش یافته است و این موضوع  می تواند یکی از دلایلی باشد که حتی با وجود اینکه می دانید این رابطه اشتباه است بخاطر ترس از تنهایی و یا اینکه از سمت فرد دیگری مورد پذیرش در آینده نباشید به این  رابطه ادامه می دهید بهتر است اول سعی کنید اعتماد به نفس خود را بازشناسی کنید تا در روابط خود بهتر عمل کنید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22685741

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,528 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 173 بازدید
سوال شده مارس 7, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط سحر
1 پاسخ 217 بازدید
سوال شده اکتبر 1, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مهدی
2 پاسخ 365 بازدید
2 پاسخ 246 بازدید
سوال شده نوامبر 29, 2020 در زوج درمانی توسط نفیسه ممتاز (140 امتیاز)
2 پاسخ 571 بازدید
1 پاسخ 453 بازدید
1 پاسخ 265 بازدید
1 پاسخ 188 بازدید
3 پاسخ 122 بازدید
سوال شده سپتامبر 28, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط پگاه
3 پاسخ 175 بازدید
...