مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عادت به دروغ گویی

215 بازدید
سوال شده دسامبر 4, 2017 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط omid
سلام پسری هستم بسیار دروغ گو و هر دقیقه دروغ های جور با جور میگم هر وقت اومدم دروغ نگم این عادت رو نمی تونم بزارم کنار.سال قبل رفتم کربلا و توبه کردم و همینه از اونجا اومدم شروع کردم به درو غ گفتن.الان دیکه هیچ کس به حرفهایم اعتماد نمیکنه .خواهش میکنم کمکم کنید از این میترسم که روزی عاشق دختری بشم و دروغ بگم و نتونم صداقتم رو بهش نشان بدم.
2 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 4, 2017 توسط مشاور
دلایل دروغگویی هر چه باشد اگر شمادر پی جبران باشید موفق خواهید شد فقط باید توجه داشته باشید که این کار ممکن است مقداری طول بکشید وشما نباید نا امید باشید .و با چند بار شکست دست از نلاش برندارید.

قدم دوم بده از شناسایی عوامل دروغگویی این است که ببنید آیا خودتان به تنهایی میتوانید از عهده درمان این مشکل برآیید یا نیاز به یک مشاور دارید.

قدم سوم اینکه باید ببینید معمولا در جه موقعیت هایی دچار دروغگویی می شوید.سپس مشخص کنید که فراوانی این دروغ گویی چقدر است و این عدد و رقم را در بیاورید و روی کاغذ بنویسید.

قدم چهارم در مقطعی از زمان مثلا در یک هفته فراوانی دروغ را کم کنید مثلا از 5 مورد به دو مورد برسانید.بعد شروع کنید.به اجرای این برنامه و در طول هفته مرتب از خودتان مراقیت کنید که روی تصمیمتان بمانید.

قدم پنجم در پایان مدتی که برای خود مقرر کردید محاسبه ای داشته باید و ببنید که در این مقطع چه کار کرده اید و چقدر در تصمیم خود موفق بوده این و به همان مقدار خودتون رو تشویق کنید و به خودتون پاداش بددید.
پاسخ داده شده دسامبر 4, 2017 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
با سلام

دوست عزیز در طی دوره تحول بچه ها این رفتار رو دارند و اصلا متوجه نیستند که دروغ چه تبعاتی دارد و بعد از مدتی با رشد عقلی برطرف می شود ولی در برخی کودکان به دلیل اینکه خانواده در این باره  به مساله دامن می زنند الگوی رفتاری می شود که تا بزرگسالی ادامه دارد مثلا خانواده هم این دروغ ها را می گویند و حتی از کودک خود می خواهند ان چیزی که انها می گویند را بپذیرد و به هر حال قبول کند در صورتی که کم کم سیستم شناختی رشد می کند و فر متوجه هست این صرفا دروغ است  .گاهی دلیل حفظ این مساله فواید * است که برای فرد داشته و خب ماندگار می شود و باید دید دروغ در چه زمینه هایی بیشتر است مثلا فردی که تمایل دارد شرایط اقتصادی ایده الی داشته باشد دروغ هایی را می گوید چون دوست ندارد دیگران متوجه شوند که  نداشته هایی در زندگی او وجود دارد به هر حال این رفتار با توبه حل نمی شود چون ریشه روانی دارد و باید دقیقا بررسی شود به هر حال هیچ چیز به * ک باره تبدیل به الگوی رفتاری ما نمی شود و مسائل زیادی می توانند در این مساله دخیل باشند که بهتر است دقت داشته باشید .در هر حال امیدوارم موفق باشید

و خیلی مساله مهمی است که خودتون می خواهید این رفتار و عادت ناپسند تغییر و اصلاح شود

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

982122354304
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,863 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 266 بازدید
3 پاسخ 247 بازدید
1 پاسخ 60 بازدید
سوال شده می 22, 2023 در مشاوره تحصیلی توسط امیررضا امنی
1 پاسخ 163 بازدید
1 پاسخ 112 بازدید
2 پاسخ 131 بازدید
1 پاسخ 196 بازدید
سوال شده فوریه 6, 2021 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
1 پاسخ 189 بازدید
سوال شده ژوئیه 25, 2020 در مشاوره مذهبی توسط یه بنده خدایی
2 پاسخ 1,816 بازدید
سوال شده مارس 1, 2018 در دوستی یا نامزدی توسط هانی1365
...