مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بگو مگوی مادرم و مادر خانومم و تاثیر منفی آن بر رابطه زوجیت ما

159 بازدید
سوال شده Mar 29, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط mohammadfarhangy ممتاز (100 امتیاز)
سلام و عرض ادب

در مورد یکسری مشکلات و تداخلات بعد از عقد سوال داشتم از خدمتتون

من متولد 74 هستم و دانشجو و خانومم متولد 76 ایشون هم دانشجو

از اسفند 97 نامزد بودیم و مرداد 97 تا به الآن عقد هستیم

و مدتی هم قبل از نامزدی باهم دوست بودیم .

مادر من شخصی عصبی و زودجوش هست و چندباری جلوی خانومم به ایشون تیکع انداخته از حرف های مادرشوهری مثل برا پسر من زن زیاد هست و از این دست حرف ها.

حدودا 2 بار بین مادر من و مادر خانومم تماس تلفنی وجود داشته و هر بار تماس نتیجش دعوای لفظی و بگو مگوی این دو شخص و بهم ریختن روابط بین من و خانومم بوده

آخرین تماس مادرمن با مادرخانوم که مربوط میشه به 28 اسفند در مورد اینکه اونها چه روزی رو تمایل دارند که ما برای عید دیدنی بریم منزلشون بوده و بگو مگو از یه جای ساده شروع شده و هرکسی شروع به تخریب دیگری کرده از طرفی مادرخانوم هم نسبتا عصبی شده و بگو مگو بالا گرفته.

از طرفی روز بعد از دعوا من تصمیم گرفتم عیدانه برا خانومم ببرم که عیدانه از طرف خونواده خانوم پس زده شد و بهم گفتن که عیدانه رو برگردون تا مادرت یه کاری کنه مثلا پاشه بیاد اینجا و تکلیف مارو مشخص کنه

از روز 1 فروردین به این طرف خانوم من دگ تماسی با من نداشته نه تبریک عید نه هیچی و آخرین پیامی که من با ایشون داشتم حرف ایشون این بوده که من دگ شما رو نمیخام! و نه بهم پیام بده نه زنگ بزن و آرامش منو بهم نزن و دو شب گذشته هم منو بلاک کرده. با این حال بعضی اوقات پروفایل منو چک میکنه و اولین بار هستش که تا این حد خانوم من گارد گرفته.

قبلا وقتی همچین مواردی پیش میومد موضوع خیلی زود رفع میشد و من یا خانوم همه چیو فراموش میکردیم ولی الان حتی خانوم اجازه نمیده صحبت کنم که راه حلی با هم پیداکنیم

داخل پرانتز عرض کنم خدمتتون که پدر من و پدر ایشون در حاشیه هستن و مادرها این وسط بازی میکنند.

تولد خانومم 6 فروردین هست و من همون روز خواستم برم خونشون و تولد و کادو بگیرم که با مادرشون تماس گرفتم و مادرشون با عصبانیت و خشم ازینکه مادر من چرا اینطوریه و چرا رفته پشت سر ما هم به بقیه حرف زده گفت و حرفای قدیمی که در مورد یکسری مادیات بود رو وسط کشید . ایشون یه حرفی زدن که دختر ما دگ نمیخاد رابطه رو ادامه بده و هر تصمیمی هم بگیره من پشت ایشون هستم. و بهم گفتن ولی یک راهی داره اینکه شما بطور توافقی دختر مارو طلاق بدی و ما مهریه رو هم میبخشیم و خریدهای بعد از عقدی هم که شده رو نه ما از شما میخوایم نه شما از ما و بعد ازینکه شما سربازیت رو رفتی و برگشتی من قول میدم اگه مادرت درست شده بود دخترمو دوباره میدم بهت و اگرم نشد دخترم رو بدم نهایتش من با شما رفت و آمد خونوادگی میکنم!!!!

سوالاتی پیرامون این مسائل دارم از شما

اینکه منظور از طلاق جدی هست یا صرفا هارت و پورت و ترساندن؟

اگر موضوع طلاق جدی باشه و من نخام طلاق بدم و خانوم بخاد مهریه رو که 100 سکه هستش به اجرا بزاره راهکار بنظر شما چیه؟

دوم راه حلی که بتونم خانومم رو حضوری ببینم و قانعش کنم که دو نفره مشاوره بریم چون واقعا اتفاق خاصی نیفتاده که ایشون انقد گارد گرفته و ناراحته و منو نمیخاد

در کل راهکار حل این مشکل بنظر شما چیست

باتشکر
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 29, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما

دقت کنید که مشکلات شما به نظر می رسد که ریشه طولانی مدتی دارد و نیاز دارد به صورت دقیق با حضور همسرتان مورد بررسی قرار گیرد و ایشان در اول متوجه شوند که شما فردی جدا از خانواده هستید و نباید شما را بخاطر رفتارهای خانوادیتان سرزنش کنند و شما نیز برعکس بهتر است این رفتار را نداشته باشید چون می تواند آسب های زیادی برای شما دو نفر به همراه داشته باشد همانطور که در زمان فعلی این اتفاق رخ داده است . بهتر است سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید و با خانواده خودتان و همسرتان صحبت کنید و اشاره کنید که زندگیتان و همسرتان را دوست دارید و می خواهید این رابطه را ادامه بدهید دقت کنید وارد بحث های مادر و مادرخانمتان نشوید و توهین و یا طرفداری از هیچ کدام نکنید . از پدر و پدرخانمتان بهتر است کمک بگیرید تا در این مسیر به شما کمک کنند و اجازه چند جلسه مشاوره را قبل از تصمیم گیری به جدایی به شما و همسرتان بدهند شما با مشاوره می توانید مشکلاتتان را بهتر مورد بررسی قرار بدهید و به نتایج بهتری دست یابید . دقت کنید بهتر است اگر زندگیتان را دوست دارید بحث طلاق را جدی نگیرید و سعی کنید راحل دیگری جایگزین آن کنید چون اگر این موضوع ادامه یابد ممکن است این اتفاق رخ بدهد و بله ایشان می توانند درخواست مهریه از شما داشته باشند.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783

شاد باشید
دارای دیدگاه Mar 29, 2019 توسط mohammadfarhangy ممتاز (100 امتیاز)
در ایتدا سپاس از راهنمایی شما و اینکه با توجه به اینکه ایشون پاسخگوی تماس و پیام نیستن راهکاری که بتونم ایشون رو قانع کنم که به مشاوره مراجعه کنیم چیه؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,048 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 221 بازدید
2 پاسخ 127 بازدید
سوال شده اکتبر 22, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
2 پاسخ 290 بازدید
1 پاسخ 284 بازدید
سوال شده می 5, 2022 در اعتیاد و درمان ها توسط ناشناس
1 پاسخ 229 بازدید
1 پاسخ 155 بازدید
2 پاسخ 239 بازدید
10 پاسخ 3,777 بازدید
1 پاسخ 243 بازدید
...