مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خیلی دوسش دارم ولی......

246 بازدید
سوال شده فوریه 7, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط kasea
سلام
من و دوست دخترم ۲ ساله که با هم هستیم
رابطمون هم جدیه
هیچ مشکلی با هم نداریم
هیچ چیز بدی تو اخلاق و رفتارش نیست
به جز یه چیز که دقیقا منم همیشه حتی قبل این که بشناسمش از این موضوع بدم میومد
یه حالت دو شخصیتی داره
یه روز خوبه
یه روز بد
مثلا اینجوریه که یه روز دورو برش شلوغه یا میخواد بره جایی تفریح
اون روز انقدر خوبه رفتارش که نگم

ولی مثلا یه روز کسی نیست پیشش یا یه کاری داره مثلا امتحانی چیزی
اون روز اصلا حرف نمیزنه یه کلمه ای جواب میده و اینا

خیلی وقتا فک میکنم مشکل از منه که اینجوری میکنه
خیلی وقتا حتی بدون دلیل ازش معذرت خواهی میکنم
ولی بازم درست نمیشه

این الان تنها مشکل من تو رابطمه
وگرنه خیلی دوسش دارم
انقدر دوسش دارم که الان ۲ ساله اصلا نخواستم به این مشکلش فکر کنم
نادیده گرفتم
همش میخوام از سرم بیرون کنم ابن موضوع رو ..هی با خودم میگم طبیعیه

الانم ۲ ماه با خودم درگیر بودم که بیام اینجا کمک بگیرم یا نه فراموشش کنم

خیلی دوسش دارم
ولی فقط اومدم بپرسم که دلیل این نوع رفتارو ببینم
میخواستم ببینم طبیعیه یا نه
شاید اصلا یکی از رفتارای مشترک بین دخترا باشه من ندونم

لطفا شما دخترا کمکم کنید
4 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 8, 2023 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

دقت کنید که خب هر انسانی در زمان های ناراحتی و یا اضطراب ممکن است میزانی تغییر خلقی داشته باشد و این یک امر طبیعی است اما اگر دوست شما بدون رخداد بیرونی تغییرات خلقی زیادی را نمایش می دهند در این مورد نیاز است که شرایط روحی ایشان بررسی شود تا بتوانیم در این مورد نظری بیان کنیم در کنار اینکه این موضوعی مربوط به شما یا ارتباط نیست و اگر دائم تکرار می شود نشان از شرایط روحی خود این خانم است.
پاسخ داده شده فوریه 8, 2023 توسط q2aadmin حرفه ای (2,147,483,647 امتیاز)

انواع مختلف عشق را بیاموزید (و بهتر شریک زندگی خود را درک کنید)

عکس نویسنده

نوشته کارول مورگان ترجمه محمد تهرانی

عشق. آههههه... میگن دنیا رو می چرخونه. اما آیا این کار را انجام می دهد؟ آیا همیشه باعث می شود در درون ما احساس گرما و مبهمی کنیم؟ یا گاهی اوقات باعث ایجاد مشکل در روابطمان می شود؟

خب، در ادامه از جواب اطلاع پیدا کنید.

همه ما مشکلات رابطه خود را داشته ایم - به خصوص در روابط عاشقانه. و وقتی مردم به من می گویند "روابط سخت است!" من همیشه پاسخ می‌دهم: «نه، نیستند. آنها ذاتا سخت نیستند. این مردم هستند که آنها را سخت می کنند. 

منظور من از آن این است که انسان ها ذاتا خودخواه هستند. همه ما می‌خواهیم "برنده شویم" و دیگران را وادار کنیم که بفهمند ما چه می‌خواهیم. و متأسفانه، اغلب منجر به دو نفر می شود که یکدیگر را درک نمی کنند. و به همین دلیل، رابطه آنها آسیب می بیند.

یکی از کلیدهای روابط سالم، درک انواع مختلف عشق است. هر کس به طور متفاوتی عشق می دهد و می گیرد. و علاوه بر آن، برخی از افراد بسیار بیشتر از دیگران قادر به تجربه انواع خاصی از عشق هستند.

8 نوع عشق از نظر یونانیان باستان

یونانیان باستان عشق را مورد مطالعه قرار دادند و آنها را به هشت نوع مختلف طبقه بندی کردند. آنها همه چیز را از سخنرانی در جمع تا شروع در جهان مطالعه کردند. و عشق چیزی است که آنها نیز مجذوب آن بودند.

بنابراین، بیایید نگاهی به انواع مختلف عشق بیندازیم تا بتوانید روابط خود را بهتر درک کنید.

دارای دیدگاه فوریه 8, 2023 توسط q2aadmin حرفه ای (2,147,483,647 امتیاز)
1. آگاپه - عشق بی قید و شرط
اول، ما عشق آگاپه داریم. این یک عشق نوع دوستانه، فداکارانه و بی قید و شرط است. یونانی‌ها فکر می‌کردند که کاملاً رادیکال است، شاید به این دلیل که به نظر می‌رسد افراد کمی قادر به احساس آن در درازمدت هستند.

برخی افراد آگاپه را نوعی عشق معنوی توصیف می کنند. به عنوان مثال، مسیحیان بر این باورند که عیسی این نوع عشق را به همه انسان ها نشان داد. او فداکار بود و خود را فدا کرد تا دیگران از گناهان خود خلاص شوند. او برای خوشبختی دیگران رنج می برد.

2. اروس - عشق رمانتیک
اروس از نام خدای یونانی عشق و باروری نامگذاری شده است. بنابراین، معمولاً با عشق عاشقانه، پرشور و جسمانی همراه است. این بیانگر اشتیاق و میل جنسی است.

یونانی ها در واقع از این عشق بسیار می ترسیدند، به طرز عجیبی. آنها فکر می کردند که چون انسان انگیزه غریزی برای تولید مثل دارد، این عشق بسیار قدرتمند است و منجر به از دست دادن کنترل می شود.

گرچه یونانیان این نوع عشق را خطرناک می‌دانستند، اما هنوز آن عشقی است که با عشق پرشور و جنسی همراه است. حتی در روزهای مدرن، برخی از مردم بر این باورند که این نوع عشق "گرم و روشن می سوزد، اما به سرعت می سوزد."
دارای دیدگاه فوریه 8, 2023 توسط q2aadmin حرفه ای (2,147,483,647 امتیاز)
3. فیلیا - عشق محبت آمیز
یونانیان این نوع عشق را به عنوان «عشق محبت آمیز» تعریف کردند. به عبارت دیگر، این نوع عشقی است که شما نسبت به دوستان خود احساس می کنید.

از قضا، یونانیان باستان فکر می کردند که این نوع عشق بهتر از اروس (عشق جنسی) است، زیرا نشان دهنده عشق بین افرادی است که خود را برابر می دانستند.

در حالی که بسیاری از مردم کلمه "عشق" را با عشق مرتبط می دانند، افلاطون همیشه استدلال می کرد که جاذبه فیزیکی برای عشق ضروری نیست. بنابراین، چرا انواع مختلفی از عشق وجود دارد. این نوع، به ویژه، اغلب به عنوان عشق "افلاطونی" شناخته می شود - عشق بدون اعمال جنسی.

4. PHILAUTIA - عشق به خود
فیلاوتیا عشق به خود است. در جامعه امروزی ما، بیشتر مردم عشق به خود را با خودشیفتگی، خودخواه بودن یا خود گیر بودن مرتبط می دانند. با این حال، منظور یونانیان باستان از عشق به خود این نیست.

عشق به خود به هیچ وجه منفی یا ناسالم نیست. در واقع لازم است بتوانیم از دیگران عشق و محبت داشته باشیم. ما نمی توانیم چیزی را که نداریم به دیگران بدهیم. و اگر خودمان را دوست نداشته باشیم، چگونه می توانیم واقعاً دیگران را دوست داشته باشیم؟

راه دیگری برای نگاه کردن به عشق به خود این است که به آن به عنوان شفقت به خود فکر کنیم. همانطور که ممکن است به شخص دیگری محبت و عشق نشان دهید، باید همان محبت و عشق را به خودتان نیز نشان دهید.
دارای دیدگاه فوریه 8, 2023 توسط q2aadmin حرفه ای (2,147,483,647 امتیاز)
5. استورج - عشق آشنا
استورج را می توان به عنوان "عشق آشنا" تعریف کرد. اگرچه این اصطلاح عجیبی است، اجازه دهید توضیح دهم که واقعاً به چه معناست.

این نوع عشق بسیار شبیه فیلیا است - عشق محبت آمیزی که بین دوستان احساس می شود. با این حال، این عشق بیشتر شبیه عشق والدین به فرزند است.

درست مانند فیلیا، جاذبه فیزیکی یا جنسی وجود ندارد. اما بین مردم پیوند، خویشاوندی و آشنایی قوی وجود دارد.

6. پراگما - عشق پایدار
یونانیان باستان پراگما را به عنوان "عشق پایدار" تعریف می کنند. به عبارت دیگر، تقریباً برعکس اروس (عشق جنسی) است. اروس به دلیل اشتیاق و شدتش به سرعت از بین می رود. با این حال، پراگما عشقی است که در طی یک دوره زمانی طولانی رشد و نمو یافته است.

آن دسته از زوج‌های متاهل قدیمی که از سال‌های نوجوانی با هم بوده‌اند و هنوز هم دست به دست هم می‌دهند، خوب، این یک نمونه عالی از عمل‌گرایی است. متأسفانه، این نوع عشق تا حدودی نادر است - به ویژه در جامعه امروز. این روزها به نظر می رسد مردم فکر می کنند که چمن آن طرف همیشه سبزتر است. و بنابراین، آنها حوصله یا تمایلی برای تماشای رشد عشق در طول زمان ندارند.

این نوع عشق نیاز به تلاش زیادی در یک رابطه ندارد. هر دو نفر در سازش کردن خوب هستند و هر یک از آنها به یک اندازه برای خوشحال کردن طرف مقابل تلاش می کنند.

7. لودوس - عشق بازیگوش
لودوس به عنوان "عشق بازیگوش" شناخته می شود. با این حال، یک راه بهتر برای توصیف آن، احساس شیفتگی در روزهای اولیه عاشقانه است. اگر قبلاً عاشق بوده اید، می دانید که در مورد چه چیزی صحبت می کنم.

این پروانه هایی است که در شکم شما وجود دارد، گیجی که وقتی می بینید عشقتان از در عبور می کند احساس می کنید، و این احساس که هرگز نمی خواهید بدون آنها باشید.

مطالعات نشان می‌دهد که وقتی افراد این نوع عشق را تجربه می‌کنند، مغزشان مانند کوکائین عمل می‌کند. به عبارت دیگر، مغز شما درست مانند کسی که به معنای واقعی کلمه مصرف بالایی از مواد مخدر دارد، روشن و فعال است. به شما احساس سرزندگی و هیجان در مورد زندگی می دهد.

8. شیدایی - عشق وسواسی
شیدایی لزوما نوع خوبی از عشق نیست، زیرا وسواسی است. این نوع عشقی است که می تواند کسی را به سمت جنون، حسادت یا حتی عصبانیت سوق دهد. به این دلیل که تعادل بین اروس (جنسی) و لودوس (بازیگوش) به طرز وحشتناکی از بین رفته است.

بسیاری از افرادی که این نوع عشق را تجربه می کنند از اعتماد به نفس پایین رنج می برند. آنها می ترسند موضوع مورد علاقه خود را از دست بدهند، و این ترس آنها را مجبور می کند که برای حفظ آنها چیزهای "دیوانه ای" بگویند یا انجام دهند.

اگر تحت کنترل نباشد، شیدایی می تواند در برخی موارد بسیار مخرب باشد.
دارای دیدگاه فوریه 8, 2023 توسط q2aadmin حرفه ای (2,147,483,647 امتیاز)
5 زبان عشق
یونانیان باستان تنها کسانی نبودند که عشق را مطالعه کردند. دکتر گری چپمن، یک درمانگر روابط مدرن، پنج زبان عشق را از طریق کار خود با زوج ها در مدت زمان طولانی شناسایی کرد. کتاب او، پنج زبان عشق، جزئیات بسیار بیشتری را ارائه می دهد.

به طور خلاصه، چپمن استدلال می کند که هر یک از ما عشق را متفاوت می دهیم و دریافت می کنیم، اما همه آنها به پنج دسته تقسیم می شوند. و آنها به شرح زیر است:

1. کلمات تاییدی
برخی از افراد می خواهند «دوستت دارم» یا دیگر تعریف های مثبت از طرف شریک زندگی خود بشنوند و اگر آنها آن را نشنوند، ممکن است احساس کنند مورد بی مهری قرار گرفته اند.

2. اعمال خدمات
انجام کارهای خوب برای دیگران "عمل خدمت" نامیده می شود. خواه تعویض روغن کسی باشد، تمیز کردن خانه، یا انجام کارهایی برای کمک به شادی طرف مقابل، چیزی است که این یکی درباره آن است.

3. دریافت هدایا
برخی از مردم برای هدیه دادن و هدیه گرفتن ارزش قائل هستند و برخی نه. بنابراین، اگر عشق شریک زندگی خود را با تعداد هدیه هایی که به شما داده می شود بسنجید، زبان عشق شما «دریافت هدیه» است.

4. زمان کیفیت
افراد دیگر کیفیت عشق خود را با میزان زمانی که طرف مقابلشان می خواهد با آنها سپری کند می سنجند. اگر «زمان با هم بودن» کافی نداشته باشند، ممکن است احساس کنند که دوست ندارند.
دارای دیدگاه فوریه 8, 2023 توسط q2aadmin حرفه ای (2,147,483,647 امتیاز)
5. لمس فیزیکی
در نهایت، برخی از افراد عشق را با لمس فیزیکی مرتبط می‌دانند. هر چیزی از دست گرفتن تا در آغوش گرفتن و حتی رابطه جنسی به عنوان "لمس فیزیکی" محسوب می شود.

چرا زبان عشق مهم است؟
هدف از یادگیری زبان های عشق این است که هم روشی را که می دهید و هم می خواهید عشق را از شریک زندگی خود دریافت کنید، شناسایی کنید. اگر هر دوی شما زبان عشق بسیار متفاوتی دارید، می تواند مشکلاتی را در رابطه شما ایجاد کند.

به عنوان مثال، فرض کنید که شما همیشه با گفتن "دوستت دارم" عشق می دهید، اما می خواهید هدیه بگیرید تا احساس کنید که دوستش دارید. اما شریک زندگی شما عشق خود را با اعمال خدمات نشان می دهد و او می خواهد آن را با زمان با کیفیت احساس کند. مشکل را می بینید؟ مطابقت ندارند

اما نگران نباشید. شما و شریک زندگیتان برای با هم ماندن نیازی به یک زبان عشق ندارید. در اینجا دلیل آن است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را با شریک زندگی خود در میان بگذارید. وقتی فهمیدید که هر دو چگونه می خواهید ببخشید و دریافت کنید، آنقدرها هم سخت نیست.

همه ما متفاوت هستیم - و این اشکالی ندارد. مشکلاتی که ما در روابط داریم گاهی به سادگی ناشی از عدم درک کامل یکدیگر است، به خصوص در زمینه عشق.

اکنون که انواع عشق یونان باستان و زبان‌های عشق مدرن‌تر را می‌شناسید، امیدوارم بتوانید نگاهی خوب، سخت و طولانی به روابط خود بیندازید و بهبودهای لازم را انجام دهید.
پاسخ داده شده فوریه 9, 2023 توسط MBN حرفه ای (10,780 امتیاز)
سلام رفیق
دوست دختر شما یه آدم مودیه فک کنم ... یعنی هر روز یه جوره و اخلاق ثابتی نداره ...
ولی به هر حال اینم باید در نظر بگیری که مثلا وقتی به فردی حالش خوب نیست و استرس داره و عصبیه ، مسلما نمیتونه مثل بقیه اوقات خوش و خرم رفتار کنه .. در نتیجه تو هم تو این مسیر اول باید درکش کنی و دوم اینکه سعی کنی حالشو خوب کنی ... دیگه ۲ ساله باهاش تو رابطه ای حتما اخلاق و رفتاراشو میدونی چجوریع ... اینجور مواقع سعی کن از اون حال بدش بیاریش بیرون ...

اما اگه میدونی که خیلی اذیت میشی ، خب بهش بگو ... تعارف که نداری باهاش .. حرف بدی هم نمی‌خوای بزنی که ... بگو که من از این رفتارت خوشم نمیاد ... دلیلش چیه و ....
یکم باهاش صحبت کن
مطمئنم که رفع میشه
موفق باشی
پاسخ داده شده فوریه 10, 2023 توسط فرید حرفه ای (5,360 امتیاز)
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر *** یادگاری که در این گنبد دوار بماند
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,580 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 126 بازدید
1 پاسخ 128 بازدید
1 پاسخ 72 بازدید
3 پاسخ 186 بازدید
1 پاسخ 334 بازدید
...