مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چطوری ارتباط برقرار کنم

396 بازدید
سوال شده فوریه 24, 2023 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط dazai
خب..سلام؟
راستش من 15 سالمه و موقع انتخاب رشتمه، اما موضوع بحثم این نیست. من واقعاا فشار عصبی زیادی رومه طوری که نفس کشیدن برام سخته.تحمل کردن حرفا و فکرای جدید برام سخته. از طرفی کلی مشکلات روانی و اعصاب دارم. از اجتماع و آدما متنفرم، همیشه تپش قلب دارم، همیشه استرس دارم، مدام تیک عصبی میزنم. تو خانواده رفتار همه باعث میشه اعصابم خورد بشه و از خودم بدم بیاد، هیچ وقت باهام درست حرف نزدن و طوری شده که مامانم هنوز فکر میکنه من همون بچه 10 ساله شاد و شنگولشم که همیشه لبخند میزنه. خودش خبر نداره ولی شبا همیشه گریه میکنم انقدر گریه میکنم تا خوابم ببره. کتابای فلسفی و دارک و جنایی میخونم، متنایی که مینویسم همش درباره مرگه و پوچی. هیچ هدفی تو زندگیم پیدا نمیکنم..چنانچه حتی معنای اصلی هدف رو نمیدونم که بهش برسم. هیچ وقت نتونستم حرف دلمو به مامانم بگم.هیچ وقت نتونستم مشکلاتم رو بهش بگم و همشو ریختم تو خودم.انقدر تو خودم ریختم که دیگه داره حالم بد میشه، دیگه خودمو نمیشناسم. حالم بده خیلی بد.
2 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 24, 2023 توسط بی نام
ای بابا سنی نداری که 15 سالته از الان عصبی و مشکلات روان و احساسی پوچی میکنی! بیخیال بابا . من همسن تو بودم خرج یه خانواده رو میدادم.. پیش یه روانپزشک برو خوب میشی.. اصلا بیخیال از زندگیت و دوران زیبای نوجوانی لذت ببر و افکار منفی رو کنار بذار.
پاسخ داده شده Mar 2, 2023 توسط vahid2627 حرفه ای (420 امتیاز)
سلام به نظر می‌رسد که با اضطراب و فشار ناشی از تصمیم‌گیری درباره آینده خودتان، همراه با مشکلات روانی و اعصاب دارید. همچنین، از وضعیت روابط خانوادگی‌تان نیز ناراضی هستید.

با توجه به این مسائل، پیشنهاد می‌دهم که با یک مشاور روانشناس صحبت کنید. مشاوره می‌تواند به شما کمک کند تا احساساتتان را بهبود بخشید و به شما کمک کند که با مشکلاتتان درست برخورد کنید. در مورد انتخاب رشته، می‌توانید با یک مشاور تحصیلی نیز صحبت کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

همچنین، برای بهبود وضعیت خود، می‌توانید تلاش کنید که به سبک زندگی سالم تری ادامه دهید. به عنوان مثال، ورزش کردن و مراقبت از تغذیه خودتان می‌تواند به شما کمک کند تا با استرس و اضطراب بهتر برخورد کنید.

همچنین، اگر احساس کردید که نمی‌توانید با مادرتان درباره مشکلاتتان حرف بزنید، می‌توانید با کسی که به آن شما اعتماد دارید صحبت کنید. می‌توانید به دنبال یک دوست، خانواده دیگر یا حتی مشاور روانشناس باشید.

در کل، مهم است که به خودتان اجازه دهید که به مشکلاتتان بپردازید و به دنبال کمک و پشتیبانی بگردید. مشاوره و حمایت از مواردی است که می‌توانند به شما کمک کنند تا بهتر از این حالت روانی رد شوید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,886 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 43 بازدید
1 پاسخ 343 بازدید
...