مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکلات فرزندخوانده

81 بازدید
سوال شده مارس 6, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط انوشه کاظمی
سلام مشاور محترم

من و همسرم دو ماه پیش دختر پنج ساله ای را به فرزندی قبول کردیم. اول همه چیز خیلی خوب پیش رفت و این کودک خیلی خوب خودش را با خانواده ما وفق داد. بعد از دو سه هفته کم کم شروع به لجبازی با همسرم کرد و مخصوصا کارهایی را برای جلب توجه او انجام میداد که همسرم را عصبانی می کرد. (مانند دستمالی کردن میوه و سبزی یا خیس کردن دمپایی توالت) ما بیشتر از یک سال بود که منتظر گرفتن بچه بودیم و گرفتن او با فوت پدر شوهرم تقریبا همزمان شد. (ده روز بعد از فوت او به ما خبر دادند برای گرفتن بچه به بهزیستی برویم) من تصور می کردم با گرفتن این بچه که خیلی شاد و سر و زبون دار بود روحیه همه بهتر خواهد شد و اوایل هم همینطور بود اما به تدریج اخلاق همسرم تغییر کرد. نمی دانم احساس گناه می کرد که پدرش را فراموش کرده یا اینکه توجه من به او کم شده بود ناراحت بود یا حسادت می کرد ... نمی دانم ... ولی شروع کرد به جستجو در مورد گذشته کودک و فقط روی نکات منفی او دست گذاشت. اینکه مادرش معتاد بوده و این بچه هم تا دو سالگی اعتیاد داشته ... خانواده قبلی که او را به فرزندی گرفته بودند رفتار پرخاشگرایانه ای با او داشتند و این بچه آسیب روحی و جسمی زیادی دیده است و ...

الان همسرم با توجه به موارد منفی ای که پیدا کرده و احساس بسیار بدی که به بچه دارد تصمیم دارد اورا به بهزیستی برگرداند و من شدیدا با این رفتار او مخالف هستم و احساس می کنم همسرم در مقابل هوش فوق العاده این بچه کم آورده و تحمل دیدن او را ندارد.

ببخشید زیاد حرف زدم میخواستم کاملا در جریان اوضاع قرار بگیرید. سوال اصلی من این است آیا بچه ای که تاحدود سه سالگی معتاد بوده و بعد به بهزیستی سپرده شده شخصیت اجتماعی آسیب پذیری دارد و در آینده ما را دچار مشکل می کند؟ و آیا همسر من خودش دارای اختلال شخصیتی است و باید مشاوره حرفه ای بگیرد یا در مورد این بچه حق با اوست؟ لازم است بگویم همسر من کارش را از دست داده و هشت سال است مسئولیت زندگی با من است و راحت ترین کار برای همسرم در مواجهه با مشکلات، پاک کردن صورت مسئله است.

از وقتی که جهت پاسخگویی میگذارید بسیار سپاسگذارم
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 6, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر بود در کنار قبول این کودک به فرزندی مدتی را تحت نظر یک روانشاس به رفتارهای خود ادامه می داید همسر شما می تواند بنا بر دلایل زیادی این رفتارها را نشان بدهند و بدون صحبت کردن با ایشان نمی توان قضاوت اشتباهی کرد . بهتر است سعی کنید در آرامش و بدون توهین به ایشان با او صحبت کنید بگذارید ایشان حرفها و نگرانی هایشان را بیان کنند ، دقت کنید که همسرتان در اولویت زندگی شما قرار دارند و اگر رفتارهای شما با کودکتان به گونه ای باشد ک همسرتان را فراموش کنید ممکن است ایشان این کودک را مقصر بدانند و ناهشیارانه سعی در بررسی رفتارهای اشتباه او کنند . او به عنوان یک کودک درک می کند که رفتار شما چگونه است با توج به توضیحات شما به نظر می رسد ک کودکتان به دنبال جلب توجه همسرتان باشد و بی توجهی و یا رفتارهای منفی همسرتان می تواند باعث لجبازی و یا رفتارهای خاصی در او شود. بهتر است به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا در این مسیر به هر سه شما کمک شود . اینکه کودک شما گذشته آسیب های زیادی دیده است اگر در زندگی فعلی نیز مشکلاتی به وجود آید این امکان وجود دارد که آسیب های احتمالی زیادی برای او وجود داشته باشد . با توجه به توضیحات شما به نظر می رسد که همسرتان بنا بر شرایط موجودی که دارد فشار زیادی را تحمل می کنند و این فشارهای روانی می تواند باعث ایجاد مشکلات رفتاری در ایشان شود. برای بررسی دقیق تر به صورت حضوری مراجعه داشته باشید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22685895

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,194 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 45 بازدید
سوال شده 26 فوریه 2024 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Manelllaa ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 83 بازدید
0 پاسخ 126 بازدید
سوال شده سپتامبر 13, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط نیلی شاهی
1 پاسخ 133 بازدید
سوال شده ژوئن 4, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط hmmmm_64 ممتاز (120 امتیاز)
5 پاسخ 271 بازدید
سوال شده فوریه 14, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 63 بازدید
سوال شده فوریه 14, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 60 بازدید
سوال شده اوت 12, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Fereshteh
...