مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

نرفتن به مدرسه

83 بازدید
سوال شده مارس 6, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط اسماعیلی
سلام من دختر دارم که چند بار کلاس مختلف ثبت نام کردم ولی هر کلاس چند جلسه می رود ودیگه نمیرود با هیچ ترفند نمی توانم ببرمش از کلاس که رفته به خوبی یاد می کند ولی اگه گفتم دوباره برو گریه می کند وخودش می زند امسال باید برود پیش دبستانی از الان میگوید من نمی رود من می خواهم پیش مامان باشم با این که یه خواهر بزرگتر از خودش دارد واون عاشق درس ومدرسه. چی کار کنم ایا لازم یک سال دیگه کنار باشد وبعد برای اول اقدام کنم.
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 6, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

در اول اینکه شما نمی توانید دو فرزندتان را باهم مقایسه کنید چون دو فرد با دو سبک شخصیتی متفاوت می باشند . بهتر است اصراری برای رفتن او به کلاس نکنید تا فکر کند بخاطر شما باید به کلاس برود بگذارید خودش مشتاق رفتن به کلاس شود شما تنها برای توضیح بدهید که در کلاسهای مختلف چه چیزی آموزش می دهند و بگذارید خود درخواست رفتن به آن جمع را داشته باشد و یا حتی از نزدیک بدون اینکه بیان کنید میخواهی به این کلاس بروی او را به آن محیط ببرید تا با آن آشنا شود . در مورد پیش دبستانی نیز بهتر است او را بفرستید ولی دقت کنید که محیط پیش دبستانی او محیطی جذاب باشد و شما نیز حتی اگر نیاز بود چندین روز به همراه او به مدرسه بروید و در بیرون کلاس بر روی یک صندلی بنشینید اما دقت کنید که به او توجه نکنید مثلا اگر به سراغتان آمد بگوید من دارم مطالعه میکنم و فعلا وقت ندارم حتی به صورت زیرچشمی نیز کارهای او را دنبال نکنید تا متوجه توجه شما به خودش شود هرچقد که بچه سختی نیز باشد وقتی متوجه شود شما نمی توانید با او بازی کنید و بچه های دیگر در آن محیط دارند بازی و ... انجام می دهند کم کم به سمت آنها جذب می شود. بهتر است در مورد این مسائل به صورت کامل توضیح ندهید سعی کنید او را به پارک و در بین همسالان خود ببری برای تایم های گوناگون او را پیش اعضای خانواده بگذارید. در منزل سعی کنید وابستگی افراطی به خودتان را در او کاهش بدهید بگذارید یک سری کارها را مانند لباس پوشیدن غذا خوردن ، و... را خودش انجام بدهد. سعی کنید با قصه در مورد مکانهای مختلف با او صحبت کنید مثلا برای او قصه رفتن خرس کوچلو به پیش دبستانی را بگوید و سعی کنید او را نیز مشارکت بدهید که به نظر خرس کوچلو چه چیزهایی در مهد یاد می گیرد؟ چه دوستانی پیدا می کند؟ چه بازی های انجام می دهد؟ مهد کودک چه شکلی استو...

در صورتی که وابستگی فرزندتان به شما زیاد است و حتی برایم کوتاه جدا شدن از شما سخت است و همچنین حتی با این آموزش ها نیز جواب مثبت دریافت نکردید بهتر است به صورت حضوری به روانشناس راجعه کنید تا در این زمینه به شما کمک شود.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22685895

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,809 پاسخ

29,372 دیدگاه

2,266 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 68 بازدید
سوال شده می 11, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط اسماعیلی
1 پاسخ 157 بازدید
سوال شده نوامبر 30, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 149 بازدید
1 پاسخ 113 بازدید
سوال شده ژوئیه 29, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط به ارزوهام فول رسیدن دادم
3 پاسخ 3,928 بازدید
2 پاسخ 135 بازدید
2 پاسخ 215 بازدید
سوال شده می 11, 2020 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بابونه حرفه ای (2,920 امتیاز)
0 پاسخ 173 بازدید
سوال شده می 1, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط حسین پور
1 پاسخ 90 بازدید
سوال شده ژوئن 19, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط مریم
1 پاسخ 162 بازدید
سوال شده ژوئن 1, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
...