مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

برگرداندن اعتماد به نفس از دست رفته همسر

122 بازدید
سوال شده مارس 7, 2019 در زوج درمانی توسط ماندانا
ویرایش شده مارس 7, 2019
سلام. نامزد من بواسطه مشکلات اقتصادی که داره هنوز نتونسته شرایط ازدواج رو فراهم کنه، من کاملا درکش میکنم و سعی میکنم بهش کمک کنم، ولی اخیرا احتیاج داشتم که در این باره باهاش حرف بزنم، کاملا مراقب بودم ولی در نهایت طوری پیش رفت که ایشون حالت تدافعی گرفتن و گفتن که من تلاش هاشون رو نادیده گرفتم. اخیرا به من گفتن این رفتار من باعث شده که تحقیر بشن و نسبت به خودشون حس بدی پیدا کنن . به طوری که از من خواستن که برای ادامه رابطه حتما باید از مشاور کمک بگیریم، ایشون مدعی هستن که من تحقیر کردن رو دارم توی رفتارم،در صورتیکه بنده توی این یکسال و نیم نامزدی هیجوقت اعتراضی نکرده بودم به شرایط و بهش زمان داده بودم. اما ایشون مدعی ان که بعضی رفتارهارو نمیتونن تحمل کنن حتی اگر یک بار اتفاق بیفته. به من گفتن که به نبودنت نمیتونم فکر کنم اما به بودنت با این الکوهای رفتاری هم، وقتی فکر میکنم نگرانم. اما من فکر میکنم ناخوداگاه اعتماد به نفس ایشون رو از بین بردم،و ایشون احساس میکنن ناتوان هستن برای درست کردن شرایط زندگی و ازین بابت احساس گناه میکنن چرا که من خواستگارهایی با وضعیت مالی بهتر رو بخاطر ایشون رد کردم و ایشون رو پذیرفتم، و ایشون هم از نزدیک مطلع بودن. اما چیزی که خودشون بیان میکنن این هست که تحقیر کردن در من وجود داره.اتفاقی که بینمون افتاده و واضح هست اینه که جفتمون تردید پیدا کردیم نسبت به آیندمون، اگرچه عاشق هم هستیم. لطفا منو راهنمایی کنید که ریشه مشکل رو پیدا کنم و به ایشون و رابطمون کمکم کنم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 8, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

نگرانی شما هردو قابل درک می باشد اما بهتر است دقت کنید که شما شرایط ایشان را می دانسته اید و به عنوان یک فرد بالغ بنا بر همین شرایط ایشان را انتخاب کرده اید . اگر بخواهید این موضوع را که خواستگارهای بهتر از ایشان نیز داشته اید حتی به شوخی و در صحبت و... بیان کنید ممکن است به صورت ناخوداگاه اعتماد به نفس ایشان را کاهش بدهیدو یا اینکه در هنگام صحبت از مشکلات و یا درخواستهایتان آنها را به گونه ای بیان کنید که همسرتان نسبت به شرایط حساسی که دارد آنها را به گونه ای دیگر برداشت کند در اینگونه موارد عموما انسان ها به رفتارهای اطرافیان مخصوصا کسانی که در قبالشان احساس مسئولیت دارند حساسیت بیشتری نشان می دهند. بهتر است با توجه به اینکه ما در اینجا دیدگاه ایشان را نمی دانیم و دقیقا شما نیز بیان نکرده اید که چه اتفاقی رخ داده است که اینگونه شک در ذهن نامزدتان شکل گرفته است . بهتر است این موضوعات را جدی بگیرید و برای بررسی دقیق به صورت حضوری به روانشاس مراجعه کنید البته بهتر است مراجعه به همراه نامزدتان باشد تا دیدگاه ایشان نیز مورد بررسی قرار گیرد.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354282

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,723 پاسخ

29,307 دیدگاه

2,281 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 451 بازدید
2 پاسخ 132 بازدید
1 پاسخ 126 بازدید
3 پاسخ 411 بازدید
1 پاسخ 60 بازدید
1 پاسخ 97 بازدید
3 پاسخ 221 بازدید
سوال شده سپتامبر 12, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط الناز
1 پاسخ 187 بازدید
سوال شده سپتامبر 11, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط رقیه
1 پاسخ 151 بازدید
سوال شده سپتامبر 11, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط رقیه
...