مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

با پسر دوسال و نیمه ام چه برخوردی بکنم

715 بازدید
سوال شده مارس 8, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط تقدیر
سلام پسرم دوسال و نیم داره شیطون و پر انرژیه رابطش با من خوبه با باباش هم بد نیست منتها خیلی لجبازه و این صفت رو پدزش هم دازه و مدام با بچه کل کل میکنه البته اینو هم بگم که خیلی دوستش داره و باهاش بازی میکنه غذا بهش میده  حمام میبره ولی کلا اخلاقش اینطوریه با منم کل کل میکنه و سریع از کوره درمیره و داد میزنه و به نظر میاد پسرم یا اون بیتر لجبازی میکنه. حالا سوال من اینه که یه وقتایی که پسرم با بلباش بازی میکنه میفته رو اذیت کردن مثلا یهو دستشو میکنه تو چشم باباش و یع بار دئبار که بهش میگه نکن ائن بازم ادامه میده. اینجا چه برخوردی باید باهلش کرد؟در ضمن پسرم داروهای ضد تشنج مصرف میکنه
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 8, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

با توجه به اینکه کودک شما دراوهای ضد تشنج مصرف می کنند از عوار جانبی این داروها می تواند رفتارهای  مشابه رفتارهای فرزندتان باشد  به دلیل اینکه این داروها می تواند باعث تحریک پذیری بالاتر در کودکان شود. بهتر است سعی کنید از بازهای خشن خوداری کنید و در صورتی که درخواستی را با پرخاش بیان کرد حتی به او زیر چشمی نیز نگاه نکنید و به دنبال کار دیگری بروید تا رفتار مناسب را انجام بدهد  و در آن زمان شما می توانید با تشویق او اینگونه رفتارها را در او تثبیت کنید . بهتر است با همسرتان نیز صحبت کنید چون شما دو نفر اولین الگوهای او برای رفتار کردن هستید و اگر همسرشما درخواستهای خود با داد زدن بیان کند کودکتان نیز این رفتار را الگو قرار می دهد و فکر می کنید از این طریق راحت تر می تواند به خواسته های خود برسد . بهتر است برای بررسی دقیق اینگونه مشکلات به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا در صورت نیاز یک سری آموزش ها در این زمینه ها برای شما و همسرتان گذاشته شود و دوره های کنترل خشم نیز می تواند به همسرتان کمک کننده باشد.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22685895

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,446 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 195 بازدید
1 پاسخ 98 بازدید
2 پاسخ 134 بازدید
سوال شده سپتامبر 23, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 525 بازدید
2 پاسخ 166 بازدید
1 پاسخ 368 بازدید
...