مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

وقتی مرد همسرش را مجبور به قطع رحم می کند حکمش چیست؟

180 بازدید
سوال شده مارس 10, 2019 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
باسلام بنده حدود15 سال هست که ازدواج کردم و دو فرزنددارم .خانواده خودم بسیار معتقد و مذهبی هستند همسرم از نظر اعتقادی بسیار معتقد است اما کمی عصبی هست و موقع عصبانیت وقتی حرفی می زنه دیگه از حرفش بر نمی گرده و بسیار مغرور.تا 3 سال پیش در ظاهر بسیار به خانواده من احترام می گذاشت.اما خیلی اوقات نسبت به بعضی رفتارهایشان به طور خصوصی با من بحث می کرد که گاهی درست هم می گفت اما من نظرم این بود که به هر حال وقتی وصلت کردی بعضی اوقات باید چشمت را روی بعضی مسایل ببندی همانطور که من هم خیلی وقتها خیلی مسایل را از خانواده اش می دیدم و سکوت می کرد و هرگز نه تنها بی احترامی نکردم بلکه به قول خودشان محبت زیاد هم کردم تا زمانی که خواهرم می خواست ازدواج کند و خانواده من در مورد خواستگارش با ما صحبت کردند و ما با خانواده ام اختلاف نظر پیدا کردیم که انگار این اختلاف باعث شد تمامی ناراحتی های قدیمی همسرم مشخص بشه یک دفعه سر لجبازی افتاد که دیگر حق رفتن به خانه پدرت را نداری و حتی عروسی خواهرت. ما با هم خیلی بحث و صحبت کردیم اما فایده ای نداشت.من به احترام همسرم به عروسی خواهرم نرفتم و الان سه سال است که کلا همسرم با تمام خانواده من قطع ارتباط کرد من خودم به خانواده ام سر میزنم اما جلوی او حرف نمی زنم. حتی نمی توانم فرزندانم را خانه پدرم ببرم.چندین بار خواستم با زبان ملایم نظرش را برگردانم اما یکدفعه عصبانی می شد و کلا می گفت در این مورد حرف نزن. در تمام این سه سال من کماکان به خانواده اش احترام گذاشتم و رابطه ام را با خودش از گذشته بهتر کردم و بهش کوچکترین بی احترامی نکردم انگار هیچ اتفاقی نیفتاده حتی فرزند دومم همین مدت متولد شد . خانواده خو.دش هیچ کاری نمی کنند.به خانواده ام می گویم شما پیش قدم شوید اما پدرم می گوید او خودش باید متوجه اشتباهش بشود اما از ان طرف از من گله می کند که تو مقصری.حتی به من می گوید شما که مذهبی هستید بروید استفتا بگیرید که حکم کارتان چیست؟ من هم گفتم حکم من این است که به حرف همسرم گوش کنم طبق روایات و دستور دین مسئولیت تصمیم او هم با خودش است گناهش با من نیست. حالا اولا بفرمایید این مشکل چطور باید حل بشود؟ دوم اینکه با وجود تمام احترامی که من شخصا به پدر و مادرم می گذارم اما پدرم می گوید شما قطع صله رحم کرده و اید و ... آیا من مقصرم؟ تکلیفم چیست؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 10, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر است در اول بدانید که شما نه مسئول رفتارهای خانوادیتان هستید که همسرتان بخاطر رفتارهای اشتباه آنها شما را سرزنش کنند و نه مسئول رفتارهای همسرتان که خانوادیتان بخواهند بخاطر رفتارهای اشتباه ایشان شما را سرزنش کنند . شما تنها مسئول رفتارهای خودتان هستید . در مورد صله رحم نیز با توجه به توضیحاتتان به نظر می رسد که شما تا جای ممکن به این کار پرداخته اید و مشکلی وجود ندارد بلکه ممکن است بخواهند از این طریق باعث شوند که شما احساس مسئولیت بیشتری کنند و همسرتان را راضی به رابطه بیشتر کنید .

بهتر است سعی کنید زمانی را برای صحبت با همسرتان انتخاب کنید که همسرتان از نظر روحی آمادگی بیشتری برای صحبت کردن دارند و همچنین اصلا نیازی به گفتن اینکه شما به انواده ایشان احترام می گذارید نیست و یا اینکه خانوادیتان دیدگاهشان در مورد همسرتان چیستو... بلکه بهتر است تنها در مورد احساسات خودتان صحبت کنید ، اینکه شما همسرتان را دوست دارید و میخواهید که ایشان در کنارتان حضور داشته باشند . بهتر است به ایشان نشان بدهید که برایتان فرد با ارزشی است و بودنشان در کنارتان هنگامی که به خانواده پدرتان می روید باعث افتخارتان است .

سعی کنید در آرامش به حرفهای همسرتان نیز گوش بدهید تا دلیل ناراحتی ایشان را متوجه شوید نیاز ینیز اگر دلیل را فهمیدید بخواهید با صحبت نشان بدهید که ایشان اشتباه کرده اند و یا بخواهید نظرشان را تغییر بدهید.

البته بهتر است با توجه به زمان طولانی این اتفاق با همسرتان به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا در این مسیر به هردوی شما کمک شود.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354790

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,905 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 119 بازدید
سوال شده می 14, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط زهرا
1 پاسخ 160 بازدید
1 پاسخ 105 بازدید
...