مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

راه چاره ای به من بگویید.

82 بازدید
سوال شده Mar 27, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام و عرض ادب. دختری33ساله هستم. با والدینم و 2برادرم زندگی می کنم. والدینم وابستگی شدیدی به مادرانشان و مادرانشان نیز وابستگی شدیدی به آنها دارند در حدی که مادربزرگ هایم همیشه از تمام مباحث روزمره ما با جزئیات مطلعند. متأسفانه هردو بسیار جاهل هستند و از قدیم الایام اختلاف شدید داشته اند و دخالت ها و راهنمایی هایشان زندگی ما را تاریک و روان فرسا ساخته. به دلیل اختلاف مادربزرگ هایم، زندگی والدین من تحت الشعاع قرار گرفته و به مرور علاقه بین والدین من جایش را به نفرت داد. حال آنچه آزاردهنده تر از همیشه است عدم اعتماد بین والدینم میباشد که ما فرزندان را بازیچه این دعواها کرده اند. مادرم و مادرش معتقدند که خانواده پدری ام سعی دارند با جادو و سحر به ما آسیب برسانند( البته لازم به ذکر است که یک سری رفتارهای مشکوک را خود من نیز مشاهده کردم و چندین بار آنها را امتحان کردم و مطمئن شدم که نیات پلیدی دارند) اما در هر حال به مؤثر بودن این دعا و طلسم ها اصلاً باور ندارم. تنش فراوانی در فضای خانه ما حاکم است و مادرم مدام در کمین است که پدرم به لباس ها یا غذاها وردی نخواند یا آب یا خاکی که وردی بر آنها خوانده شده توسط پدرم یا خانواده اش روی فرش یا گوشه و کنار خانه یا داخل غذا و روی لباس هایمان نریزند. آنقدر این رفتارها شدید شده که مادرم وسایل زندگی را دائماً تعویض میکند، (چون فکر می‌کند خانواده پدرم روی آن ها دعا و طلسم ریخته اند) لباس های مرا دور می‌ریزد، بعضی خوراکی هایی که پدرم خریداری کرده و احساس می کند مشکوک است دور می‌ریزد، هیچگونه آرامشی ندارم. مدام وسایلم را به خاطر این تفکرات از دست میدهم و نمی‌توانم مادرم و مادرش را به هیچ شیوه ای متقاعد کنم که با وسایل و البسه من کاری نداشته باشند. خسته و درمانده ام. چه راه چاره ای می دانید؟ همین الان در حال اشک ریختنم. خواهش می کنم کمکم کنید.
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 27, 2023 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک است که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه شده است اما در این مسیر نیاز است که در احترام به هردوی آنها شماها مسیر خودتان را بروید و واضح و روشن بیان کنید که اجازه دست زدن به  وسایل شما را ندارند و بیان کنید این شرایط برای شما چه احساساتی ایجاد کرده است.

اگر شما دائم بخواهید به رفتارهای آنها توجه کنید این شرایط می تواند برای شماها نیز با فشار روحی زیادی همراه شود پس بهتر است بر مسیر زندگی خودتان تمرکز کنید .
دارای دیدگاه Mar 29, 2023 توسط بی نام
واضح و روشن بیان کردنی که تأثیر داشته باشد، چگونه است؟ بارها و بارها با زبان نرم و ملایم بیان کرده ام، با خشونت بیان کرده ام، با دعوا و زد و خورد و فریاد و نفرین بیان کرده ام، تهدید کرده ام که لباس هایشان را آتش می زنم، از دوست و فامیل درخواست کرده ام با آنها صحبت کنند برادر و خواهر و مادر و داماد و عروس و هر کسی که می‌تواند مؤثر باشد، اما زهی خیال باطل. هیچ راه و روشی نمی‌تواند تغییری ایجاد کند و دیدگاه های آنها را تغییر دهد.
از نظر شما توجه نکردن به رفتارهای آنها چگونه است؟ وقتی هربار با ناپدید شدن مانتو، روسری، شلوار، تونیک، جوراب، مقنعه، یا ابزار و وسایل روبرو شوم بی تفاوت باشم و مجدداً برم مشابه اون لباس ها رو بخرم؟ چجوری به زندگی خودم تمرکز کنم و کاری نداشته باشم که وسیله موردنیاز من الان ناپدید شده.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,060 سوال

27,823 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,322 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 119 بازدید
1 پاسخ 61 بازدید
سوال شده سپتامبر 22, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط جوکر
3 پاسخ 351 بازدید
1 پاسخ 705 بازدید
...