مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترنس مرد هستم .. مجبور شدم به خانوادم بگم .. یهم میگن اینا همش تو سرته باید درمان شی و فقط کسی ک اندامش موقع تولد متفاوته ترنسه .. نمیدونم چیکار کنم .خواهش میکنم کمک‌کککک

343 بازدید
سوال شده Mar 30, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط Y
سلام من ۱۶ سالمه و دختر هستم تا کلاس پنجم  عادی بودم ولی بچه که بودم تو مهدکودک با دخترا ارتباط کمی داشتم و  بهترین دوستمم یه پسر بود .  هیچوقت به عروسک بازی و این جور چیز ها علاقه نشون نمیدادم . عاشق ماشین کنترلی و شوالیه بازی و این جور چیز ها بودم ولی وسایل بازی دخترونه هم داشتم . و تمام اتاقم صورتی بود . ولی کلاس شیشم که بودم هیچ کس تو مدرسه * ما هیچ حرفی از این جور چیزا نمیزد و همه عادی بودن . اما من علاقه * شدیدی به یکی از دخترای اون مدرسه پیدا کردم تا کلاس هفتم که شدم رفتم تحقیق کردم و راجب همجنسگرایی خوندم . اولش فکر میکردم هنجنسگرا باشم  ولی  کم کم دیدم دلم نمی خواد تو کالبد یه دختر باشم که با یه دختر دیگست . و از همون کلاس هفتم مدل موی پسرونه و لباسای پسرونه پوشیدم.   الان کلاس دهمم . و  وقتی سینه هام رو میبینم همش با خودم میگم کاش وجود نداشتن . یا دلم می خواد ریش داشته باشم و قدم مثل پسر ها بلند باشه . به طور کل اصلا از بدنی که توشم خوشم نمیاد .  به کارا و رفتارای پسرونه علاقه دارم اما یسری  سخت گیری های خانواده مثل بیرون نرفتن و شال پوشیدن واقعا آزارم میدن . حس میکنم  یه پسر هستم و بزور شال میپوشم .  این علاقم به پسر بودن اصلا بخاطر محدودیت های دختر بودن تو ایران نیست چون میدونم من حتی اگه پسر باشم با توجه به خانوادم محدودیت ها پا بر جاست . دوستی هم نیست که تحت تاثیرش قرار بگیرم همه * دوست های من  به پسرا علاقه داشتن و از جنسیتشون راضی بودن . من فقط یک دوست ترنس داشتم و بعد مدتی به دلایلی ارتباط  نداشتیم دیگه . حتی اون هم به من گفت که ترنس بودنم رو خودم باید تشخیص بدم نه از کسی بپرسم . واقعا سردرگمم  از طرفی علاقه ها و رفتار  های پسرونه * زیادی دارم و رشتمم حتی ریاضی هست بخاطر علاقه به معماری  و حتی معماری نشد کامپیوتر ‌. اگر  تعمیر کاری درآمد داشت هم خیلی بهش علاقه دارم .و  نشستن تو جمع های زنونه که همش راجب لیفت ابرو و ظرف صحبت میکنن خستم میکنه بجاش میرم تو بستن لامپ یا کارای برقی کمک میکنم . یا تو اسباب کشی . بستن چیز ها
کارایی انجام میدم که یه دختر واسه انجامشون خیلی لوسه .
  و    وقتی موهامو پسرونه زدم حس کردم  روحم حالش بهتر شد . همیشه هم تیشرت های گشاد یا پیراهن میپوشم و پوشیدن شال آزارم میده .
هیچ  وقت هم اهل آرایش نبودم و حتی یه تار ابروم رو هم دست نزدم جوری که مادرم اسرار میکنه ابروهات رو بگیر  فقط کلاس پنجم که بودم لاک رو کمی دوست داشتم ولی خیلی خیلی کم میزدم  . مادرم مجبورم میکنه موهای زیر چونم رو بگیرم در حالی که دوس ندارم  . بهم حس پسر بودن بیشتری میدن .
از طرفی   اینکه تا کلاس ششم یه دختر عادی بودم با لباسای دخترونه و سلیقه ای که تقریبا چیزاهای دخترونه هم توش بود  من رو گیج میکنه
چون همونجور میدونید ترنس بودم موضوع مهمیه که رو کل زندگی فرد تاثیر میزاره  و نمیشه به همین راحتی ها گفتش . حس میکنم که همیشه غیر عادی بودم ولی چون هیچی نمیدونستم می خواستم شبیه بقیه * دختر ها و زن های اطرافم باشم  الان مطمئنم که واقعا پسر هستم.
نظر شما چیه؟ آیا من ترنس هستم؟
یا  هر چیز دیگه ای ؟
واقعا گیج شدم
حس میکنم  روحم داره خودش رو به در و دیوار بدنم میکوبه و التماسم میکنه که اینجا یچیزی اشتباهه..
مجبور شدم ب خانواده بگم حالا همش ذهنشون درگیره دیگ نمیدونم چیکار کنم روز ب روز پسر ترم و ازار روحیم ب حدیه ک قرصامم دارن جلوش کم میارن همش تو هپروتم و فکر اینده .. یطرف میترسم خانوادم ولم کنن یطرف منم ادمم نمیتونم تا روز مرگ این بدنو تحمل کنم ..
3 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 30, 2023 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در هرصورت درگیری با این افکارمی تواد فشار روحی زیادی ایجاد کند و خب قرار نیست شما این شرایط را برای میشه تحمل کنید اما برای هر تشخیص گذاری و بعد تصمیم گیری نیاز ه جلات روان درمانی و صحبت شما با خانواده  می باشد البته منظور فعلا صحبت با پدر و مادر می باشد و نیازی نیست ک با فرد دیگری صحبت کنید .

باشروع جلسات روان درمانی شما می توانید ب شناخت بهتر خودتان در مسیر کسب هویت پیش بروید .

با توجه به توضیحات شما آنچه مشخص می باشد سردرگمی هویت است و در کنار آن احتمال ترنس بودن هم وجود دارد اما برای تشخیص نیاز به بررسی دقیق است.
پاسخ داده شده مارس 14, 2023 توسط بی نام
سلام، اول از همه باید برای شجاعت شما تقدیر کنم که رو به راست با خانواده‌تان در مورد احساسات و دغدغه‌هایتان روبرو شده‌اید. اینکه شما به دلایلی حس دارید که در بدن یک پسر زندگی کرده‌اید، نشان از این دارد که شما به شناخت خودتان و تفکراتتان توجه کرده‌اید و می‌دانید چه چیزی برایتان مهم است. اما برای تشخیص واقعی اینکه شما ترنس هستید یا خیر، بهتر است با یک مشاور خبره صحبت کنید. یک مشاور می‌تواند با شما در مورد احساساتتان، تجربیاتتان و افکارتان صحبت کرده و بهترین راهنمایی‌ها را به شما بدهد. در ضمن، بهتر است برای حفظ سلامت روانیتان و کنار آمدن با فشارها، به دوستانتان و خانواده‌تان و تفکراتشان احترام بگذارید و آماده باشید که در صورت نیاز کمک و راهنمایی فراهم کنید.
پاسخ داده شده ژوئیه 30, 2023 توسط ‌‌‌ حرفه ای (220 امتیاز)
سلام
اگر در جسم هم ترنس هستید برید و بکنید، اگر فقط احساس می کنید که چنین گرایشاتی دارید برید پیش روانشناس و درمان بکنید خودتونو (هرکسی پیش روانشناس میره دیوانه نیست، پس خجالت نکشید)
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,303 دیدگاه

2,887 کاربر

سوالات مشابه
4 پاسخ 725 بازدید
8 پاسخ 1,892 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
5 پاسخ 713 بازدید
1 پاسخ 282 بازدید
...