مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کودک سه ساله

106 بازدید
سوال شده مارس 14, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مامان محمد طاها
سلام.این دومین باره که سوال میپرسم لطفا اگر امکان داره پاسخ بدین .
پسر ام دو سال و یازده ماه داره با امروز ۹ روز هست درگیر پوشک گرفتن اش هستم ۴ روز اول با شورت آموزش میبردمش و تو دستشویی جیش میکرد اما با عرض مغذرت پی پی نه .اگر دیر تر ببرمش خودشو خیس میکنه و نمیگه خیس کردم .گفتم شاید شورت آموزشی براش حکم پوشک باشه در آوردم گفتم اشکال نداره نجس کرد اما بازم نمیگه جیش دارم و خودشو خیس میکنه ...ولی شکر خدا تو خواب و شب خودشو خیس نمیکنه...من چیکار کنم باید دوباره پوشک بزارم براش؟...از جایزه و تشویق خیلی استفاده میکنم ...لطفا راهنمایی ام کنین
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 14, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

 در مسیر از پوشک گرفتن نیاز است که شما صبر داشته باشید و آرامش خود را حفظ کنید اینکه موضوع ممکن است مدتی نیاز به آموزش و توجه شما داشته باشد گاهی ممکن است مدت طولانی این موضوع برای آموزش طول بکشد و حتی گاهی حتی وقتی بچه آموزش نیز دیده است به طور اتفاقی خود را خیس کند .اگر هم فکر می کنید که کودکتان در آستانه این آمادگی قرار دارد، از او بپرسید آیا میل دارد دستشویی رفتن را امتحان کند؟ با این حال یادتان باشد که تحت فشار قرار دادن او کاری اشتباه است.طبق نظر پزشکان برای آنکه کودک توالت رفتن را بیاموزد ابتدا باید مغز او تکامل یابد و سیستم عصبی مرکزی بتواند مثانه او را کنترل کند. وقتی هنوز مغز کامل نیست، کودک بدون اختیار ادرار می کند یعنی مثانه یا روده ها به محض پرشدن، خالی می شوند. به طور کلی  از 28 ماهگی به بعد، مغز تکامل پیدا می کند و می توانند ادرارشان را کنترل کنند.کودک را تشویق کنید اگر ادرار یا مدفوع دارد، بگوید و چند ساعت در روز او را باز بگذارید. سعی کنید از توالت مخصوص کودکان استفاده کنید و از کودکتان بخواهید که زمانی که دستشویی دارد به شما بگوید و خودتان نیز توجه داشته باشید که اگر او نگفت در زمان های مشخصی او را به دستشویی ببرید . کودکان به مرور و همراه با آموزش کنترل ادرار و مدفوع خود را بدست می آورند.* کودکتان یک صندلی توالت کوچک بخرید و به او یاد دهید که هر زمان احساس نیاز کرد، روی آن بنشیند. می توانید این صندلی را در حمام، دستشویی یا اتاق خود کودک قرار دهید.

دقت کنی که او را سرزنش و یا تنبیه نکنید و با صدای بلند با او صحبت نکنید چون این موارد می تواند کار را برای آموزش سخت تر کند.هر بار که به کودک غذا یا مایعات می دهید به دستشویی ببرید تا خودش خبر کند.

می توانید از قصه و بازی نیز برای راحت تر شدن آموزش فرزندتان استفاده کنید . برای توضیح بدهید که ادرار و مدفوع چیست و اینکه همه انسان ها و حیوانات از این رفتار برخوردارند دقت کنید بهتر است این موضوعات به صورت قصه و با شخصیت های مورد علاقه فرزندتان بیان شود . ممکن است کنترل مدفوع برای فرزند شما کمی بیشتر طول بکشد پس بهتر است صبور باشید

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354762

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,057 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,698 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 175 بازدید
0 پاسخ 132 بازدید
1 پاسخ 130 بازدید
1 پاسخ 120 بازدید
سوال شده مارس 26, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 133 بازدید
سوال شده مارس 10, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مامان محمد طاها
1 پاسخ 224 بازدید
0 پاسخ 59 بازدید
سوال شده نوامبر 12, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مادر کارمند
0 پاسخ 131 بازدید
سوال شده نوامبر 12, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مادر کارمند ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 91 بازدید
سوال شده دسامبر 9, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط یاس
1 پاسخ 151 بازدید
سوال شده دسامبر 5, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Sanaz.t
...