مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

فراموش کردن یک نفر

89 بازدید
سوال شده مارس 16, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط رضا نظری
سلام روز بخیر. بنده یه مشکلی دارم میخواستم از شما کمک بگیرم. 31 سالمه- مجرد- من به اصطلاح امروزی بچه درسخونی بودن دانشگاه تهران ارشد گرفتم و الان هم میخوام برای دکترا برم اون ور-تو دوران ارشد که نزدیک چهار سال پیش میشه از یه دخترخانم که هم کلاسیم بود خوشم اومد-ایشون اهل شهر مشهد بود. پیشنهاد دادم بهشون که خوشم میاد ازتون و....اما نیتم اصلا به اطلاح امروزیا دوست دختر پسر بودن نبود (چون اصلا اعتقادی به این روابط نداشتم و اصلا دوست دختری نداشتم تا به امروز) میخواستم دو سه ماه اشنا بشم اگر دیدم خوبه جریان رو به خانواده ها بگیم که خلاصه ایشون قبول نکردن و دیگه از سال دوم ارشد ارتباطی هم با هم نداشتیم. خب از این اتفاق چند سال میگذره و من واقعیتش بخاطر پختگی در گذر زمان فهمیدم از اون عشق های اتشین که بعضی ها دارن نبود و هم چین حسی نداشتم-الان خیلی وقته از این اتفاق میگذره و من دیگه به ازدواج و دوست داشتن و به هیچ دختری فکر نمیکنم چون هدف های دیگه دارم تو زندگی و واقعتش شرایط ازدواج رو به اون صورت ندارم. اما راستش اکثر  شبا خواب اون دختر خانم رو میبینم و تا نصف روز همه تمرکزم رو ازم میگیره و ناراحتم میکنه. میخوام بدونم چرا باید این خواب هایی که خودمم نمیدونم چرا باید ببینم رو دارم میبینم در حالی که اصلا به ایشون فکر نمیکنم. ممنون میشم راهنماییم کنید تا این مشکل که تمرکزم رو بهم میزنه رو حل کنم.
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 16, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک است اما بهتر است توجه کنید تجربه این احساس برای فردی که همه زندگیش بر مسائل درسی تمرکز داشته است یک تغییر محسوب می شود و می تواند برای شما تجربه یک حس متفاوت باشد که باعث ماندگاری در ذهن شما می شود . اما بهتر است دقت کنید که موضوعی که شما بیان می کنید مانند یک چرخه می باشد که تکرار می شود . وقتی شما تایم زیادی از روز را به خوابهایتان و این خانم فکر می کنید و حتی ممکن است دنبال نشانه ای از ایشان نیز بگردید این موضوع باعث می شود که این درگیری زیاد به زمان خوابتان نیز انتقال پیدا کند و دوباره خواب ببینید و این چرخه باز تکرار می شود چون بعد از دیدن خواب باز به ایشان فکر می کنید و دوباره خواب دیدن و....

بهتر است سعی کنید اگر فکر می کنید آمادگی لازم برای ازدواج یا آمادگی اولیه را دارید به صورت جدی با خانواده این خانم این موضوع را اگر هنوز مجرد هستند در میان بگذارید تا از نظر ذهنی کمی آرامش بیشتری کسب کنید . اما اگر قصد ازدواج و آمادگی لازم را ندارید بهتر است سعی کنید برای زندگی روزانه خود برنامه دقیقی داشته باشید تا میزان زمان بیکاری شما کاهش یابد و در کنار آن به طبع زمان فکر کردن نیز کاهش می یابد و اگر در هنگام انجام کار خاصی از برنامه یتان و یا درس خواند فکر این خانم به ذهنتان آمد بهتر است آن را بر کاغذی سرایع بنوسید و با خودتان یک تایم مشخص قرار بدهید که در روز به چیزهای که بر آن کاغذ نوشته اید فکر کنید . البته بهتر است به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا در مورد این خانم و دیدگاهتان و احساساتی که تجربه کرده اید بیشتر صحبت کنید و این موضوع به صورت دقیق تر بررسی شود. گاهی افراد از تجربه بعضی احساسات خود جلوگیری می کنند و با خواب این احساسات به صورت نمادین به هشیاری در خواب نزدیک می شود.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

021-22685741

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,057 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,339 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 223 بازدید
2 پاسخ 370 بازدید
سوال شده مارس 28, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 102 بازدید
1 پاسخ 212 بازدید
1 پاسخ 81 بازدید
1 پاسخ 119 بازدید
1 پاسخ 291 بازدید
2 پاسخ 198 بازدید
...