مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

آزارجنسی پسربچه 9ساله

102 بازدید
سوال شده مارس 17, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مادرنگران

با عرض سلام وادب،پسر9ساله ام چند روزپیش مورد آزارجنسی قرارگرفته،طبق صحبت های پسرم فردمهاجم ابتدا بابیان جملاتی ازقبیل بیاباهم بازی کنیم و.... قصد داشته شلوارپسرم رو پائین بکشه که پسرم ممانعت میکنه وبعداز پشت ،کمر پسرم رومیگیره وشروع به فشار دادن پهلوهاش میکنه که پسرم با ضربه ای محکم به پهلوی اون شخص میزنه وفرارمیکنه،این مسئله درکوچه های اطراف منزل خودمون نزدیک ساختمان های درحال ساخت والبته درساعت شلوغ و پرترد اتفاق افتاده برای اینکه پسرم حساس نشه زیاد دراین زمنیه ازش سوال نکردیم وبه همین توضیحات خودش اکتفا کردیم ولی نگرانم که نکنه دست درازی اون شخص بیش از این بوده باشه یا مثلا آلتش نشون داده باشه وپسرم همه چی رو نگفته باشه چون سابقه دروغگویی وپنهان کاری داره و البته لابلای صحبت  هاش این روهم گفت که اون شخص چاقو بهش نشون داده،من بعداز این جریان به بهانه اینکه لباس هاش کثیفه ازش خواستم که لباس هاش رو عوض کنه ولی روی لباس زیرش هیچ لکه ای ندیدم ولی بازهم نگرانم.آیا لازمه پسرم رو پیش روانشناس ببرم تا باهاش صحبت کنه؟ چه برخوردی بکنم؟ درضمن این چند روز به نظرخودم تغییری دررفتار و گفتارش ندیدم به هیمن  دلیل میگم شاید واقعا ماجرا درهمین حد بوده ونباید زیادنگران باشم؟ ویه سوال دیگه هم دارم آیا لازمه که به پلیس شکایت کنیم؟ باتشکر فراوان

1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 17, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

نگرانی شما قابل درک می باشد اما بهتر است دقت کنید که پسر شما ممکن است این اتفاق را به عنوان تجاوز نداند و دیدگاهی حتی در مورد این موضوع نداشته باشد و تنها آن را بچه دزدی و یا چیزی مشابه این موضوع بیان کنید و دقت کنید اگر به این صورت است بهتر است شما نیز حرفی از تجاوز نزنید . بهتر است اگر در رفتارهای پسرتان ترس از تنهایی و یا تغییرات رفتاری مشاهده کردید ایشان را به صورت حضوری به روانشناس کودکان ببرید تا بررسی بیشتری صورت گیرد . اما بهتر است این رفتار او را تشویق کنید تا اگر اتفاق مشابهی افتاد برای شما بیان کند و یک سری آموزش های جنسی و نقاط خصوصی بدن را متناسب با سن او به او آموزش بدهید .

بهتر است در اینگونه موارد اگر واقعا تجاوزی صورت می گیرد هم شکایت قانونی کنید و هم اینکه فرزندتان را به متخصص ارجاع بدهید .با شکایت شما محیط می تواند برای فرزند شما و دیگر فرزندان امن تر شود و نظارت بیشتری صورت گیرد.
درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354783

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,823 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,363 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 78 بازدید
سوال شده ژان 6, 2023 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط معلم
1 پاسخ 76 بازدید
سوال شده اکتبر 8, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 488 بازدید
...