مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشاوره خانواده کمکم کن

141 بازدید
سوال شده مارس 18, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط پری ۲۲ساله
سلام به جناب مشاوره عزیز توروخدا کمکم کنین من۱۷ساله بودم که خواهرکوچیکم به دنیااومد من۱۸سالگی ازدواج کردم و۱۹سالگی بچه دارشدم اختلاف میان دخترم وخواهرم شروع شدوباعث دعوا بین منومامانم شد حالامن به جزخونه * پدرم جایی روندارم برم وقتی اونجامیرم مامانم همش بهم سرکوفت میزنه که دخترتوشلوغ میکنه چه قدر پررو وکلی ازاین حرفهابخدا خسته شدم نمیدونم چیکارکنم حالاهم که به بچه * دومم باردارم ونیازبه مراقبت ومحبت مادرم دارم اصلاپشتم نیست میگه بچه میخواستی چیکارهمش بهم زخم زبون میزنه همش احساس بدی دارم که بچه * دوم اوردم ازوقتی مامانم فهمیده حامله ام باهام بد رفتاری میکنه من قبلاهفته ای دوبارمیرفتم خونه * پدرم اما مامانم رک بهم گفت هفته ای یکباربیاین بسته دیگه مامانم اصلاخونه * مانمیاد کلی خواهش میکنم میاد حس میکنم دوستم نداره وبین من وخواهر۵ساله ام فرق میذاره مامانم بارفتاراش باعث شده ازخواهرم بدم بیاد اصلانمیخوام ببینمش توروخدا مشاوره * عزیز راهنماییم کن بامادرم چطور رفتار کنم
مامانم باعمم خیلی صمیمی هستن وچون اونابچه دارنمیشن اصلابه بارداری من خوشحال نشد همش میگه خداکنه اونابچه داربشن من خبرحاملگی توروچطور به عمه بگم وای همش ازاینکه بچه اوردم احساس گناه میکنم
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 18, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک است اما بهتر است دقت کنید در اول اینکه تصمیم شما برای بارداری به نظر خودتان و همسرتان بستگی دارد و دیدگاه دیگران حتی مادرتان بهتر است در اینگونه مسائل وارد نکنید . سعی کنید احترام ایشان را حفظ کنید اما به مسیر زندگی خودتان ادامه بدهید در مورد عمه شما نیز اینکه باردار هستید ربطی به عمیتان ندارد همانطور که باردار نشدن ایشان نیز دلیلی که مربوط به شما باشد ندارد . تا زمانی که شما خودتان از این اتفاق رضایت نداشته باشید دیگران می توانند حتی نقاط مثبت شما را به گونه ای نمایش بدهند که منفی جلوه کند .

اینکه شما و مادرتان کودکان هم سن دارید مشکلی ندارد چون شما زود ازدواج کرده اید و مادرتان نیز هنوز جوان بوده اند و بهتر است سعی کنید در اول زندگی شخصیتان را از زندگی خانوادگی جدا بدانید و در کنار ان در بهبود روابطتتان با مادرتان سعی کنید دقت کنید از مقایسه خواهرتان با فرزندتان خوداری کنید چون برای هیچ یک از آن کودکان این کار مفید نمی باشد و می تواند آسیب زا باشد .

مشکلات خودتان با مادرتان را نیز بهتر است سعی کنید با توجه به مادرتان ، خیرین یک کادو، بیان احساساتتان به ایشان ، مشورت گرفتن از ایشان تا این احساس را در ایشان به وجود آورید که شما به اطلاعات ایشان نیاز دارید و.... هرچه رابطه شما بهبود بیشتری پیدا کند آرامش بیشتری به دست خواهید آورد.در صورت بروز مشکل در احترام و بدون توهین و مقایسه یا مقصر جلوه دادن ایشان در مورد احساسات خود و مشکل با مادرتان به صورت خصوصی صحبت کنید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354783

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,852 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 93 بازدید
سوال شده اکتبر 5, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط مریم
3 پاسخ 103 بازدید
سوال شده ژوئیه 19, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
0 پاسخ 79 بازدید
1 پاسخ 166 بازدید
4 پاسخ 151 بازدید
سوال شده ژان 9, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط ghazal9023 ممتاز (180 امتیاز)
1 پاسخ 197 بازدید
2 پاسخ 377 بازدید
سوال شده نوامبر 17, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
0 پاسخ 150 بازدید
1 پاسخ 711 بازدید
...