مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ارتباط برقرار کردن و درک شدن توسط مادرم

234 بازدید
سوال شده می 20, 2023 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام. مادرم همش اصرار داره که من دوسش ندارم. نمیتونم مثل خواهرام صدام رو لوس کنم و خودم رو شبیه یک بچه گربه جلوه بدم. و همچنان نمیتونم مثل اونها صبح تا شب راجع به چیز های تکراری و مسخره و بی اهمیت با مادرم حرف بزنم به نظرم خیلی وقت تلف کردنه. همش به من میگن تو مارو دوست نداری از ما جدا شدی و حصار دور خودت پیچیدی. خب چیکار کنم؟ نمیتونم الکی از خودم حرف در بیارم که. قبلا بهشون روراست گفتم که حرفی نیست یا اتفاق جالبی نیفتاده اما اصرار دارن من باهاشون صحبت کنم. خسته شدم از اینکه سر همچین مسئله ای دعوا بشم. 5 روزه مادرم این مسئله رو خیلی کش میده و خیلی بیشتر از حد نرمال سرش دعوا میکنه. راهکاری دارید؟
و با وجود اینکه 17 سالمه نمیتونم تنهایی برم بیرون مغازه سر کوچه یا اینکه با دوستام بریم بیرون(حتی وقتی میگم شماها هم باهام بیاین و باهم بریم با دوستام بیرون میگن نمیشه). و مادرم داشت میگفت تا خود فوق لیسانس و دکترا هم قراره منو با ماشین برسونه! خب ینی من کی باید مستقل بشم؟ اصلا مستقل شدن رو فراموش کنید، هیچ تجربه ای از اجتماع ندارم و همش توی یه حباب نگهداری میشم. چجوری این حباب رو بترکونم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 20, 2023 توسط Unknown
سلام، متوجه مشکلاتی هستم که با مادرتون دارید. احتمالاً شما به دلیل تفاوت در نحوه برخورد با زندگی شبیه خواهرانتون نیستید. به نظر می‌رسد که شما از موقعیت رضایت ندارید، اما مادرتون قصد دارد که شما بر اساس شیوه زندگی‌ای که او به شما تعلیم داده است، به عنوان یک فرد بالغ، از آینده‌* واقعیت‌های زندگی خودتان آگاه شوید.

راهی که برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌دهم، این است که به مادرتان این توضیح‌ها را بدهید که چرا شرایط فعلی برای شما مناسب نیستند، و همچنین به او بگویید که شما مایلید خودتان تجربه کسب کنید و به زودی بتوانید به صورت مستقل از زندگیتان لذت ببرید.

اگر موانعی را که در ارتباط با مستقل شدنتان دارید را به دلیل نداشتن تجربه می‌شناسید، می‌توانید با یک مشاور در مورد این تجربه‌ها صحبت کنید و از او راهنمایی بگیرید.

در مورد اینکه با دوستانتان برای بیرون رفتن بحث کرده‌اید، می‌توانید به دوستانتان توضیح دهید که محدودیت‌هایی دارید و نمی‌توانید به تمامی از دعوتشان پاسخ دهید، ولی می‌توانید در جایی که احساس راحتی کافی را پیدا کنید، با آنها بیرون روید.

امیدوارم به شما کمک کرده باشم و بتوانید بهترین تصمیم را به شرایط فعلی خودتان بگیرید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,072 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 433 بازدید
سوال شده نوامبر 1, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط سامان
0 پاسخ 171 بازدید
سوال شده دسامبر 4, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط ویدا
3 پاسخ 196 بازدید
2 پاسخ 507 بازدید
1 پاسخ 246 بازدید
3 پاسخ 139 بازدید
3 پاسخ 134 بازدید
...