مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

طلاق و گرفتن مهریه

135 بازدید
سوال شده مارس 23, 2019 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط افسانه رادور
سلام و خسته نباشید

بنده 34 سالمه و 5 ساله که ازدواج کردم.کارمند شرکت خصوصیم و دو سال اول به خواسته شوهرم سرکار نرفتم تا مشکلات بیشتر شد و بخواسته خودم بازگشتم به کارم.مادرشوهرم خیلی بروی پسرش تسلط داره و درهمه امور دخالت میکنه.با اینکه از همان ابتدا اتمام حجت کردم که همانطور که خانواده خودم دخالت نمیکنند خانواده خودت هم نباید دخالتی کنند اما توجهی به حرف من نشد و همین دخالتها و مشاوره های بیجای مادر و پسر بنحوی که من نادیده گرفته میشوم برایم سخت است و از این زندگی سرد شدم و به هیچ عنوان استقلالی نداریم.همسرم مرد فوق العاده دروغگویی است و خیلی خودش را زرنگ میداند و بسیار بازیگر خوبی است و مرا مقصر همه چیز میداند. با اینکه اعتماد به همسرم داشتم اما بعد از مدتها متوجه خیانت های رنگارنگش شدم اما برای حفظ زندگی صحبتی نکردم.کارهای خودخواهانه اش که منجر به ورشکستگی شد و بار مالی سنگینی تحمیل کرده و میکند. هرچه برای همه چیز کوتاه میآیم و عقب نشینی میکنم فایده ای ندارد.سه ساله که خودم خرج خودم را میدهم و هیچ انتظاری از ایشان ندارم. اما همه چیز را که کنار هم میچینم میبینم آینده ای با ایشان ندارم چون اصل زندگی خانوادگیشان هم پایه محکمی ندارد و بفکر آینده نیستند. بود و نبود این مرد دیگر در زندگیم اهمیتی ندارد. بارها ثابت کرده که اولیت زندگیش مادرش و کارش است و من برایش اهمیتی ندارم.

8 ماهیم هست که برگشته به کار قبلی بروی کشتی و همه درآمدش صرف پرداخت بدهی می شود و به این زودی ها از این بدهی ها خلاصی نداریم.

شوهرم هیچ چیز بنام خود ندارد و بنده تصمیم به طلاق گرفتم که بیش از این عمر و جوانیم را حرام نکنم. و مهریه ام را هم در حد امکان بگیرم.

میخاهم به درستی این مساله را با ایشان در میان بگذارم و قبل از اینکه ناخواسته بچه ای به جمع نامتعادلمان اضافه شود راه درست را انتخاب کنم.

نیاز به مشاور دارم.ممنون میشم راهنماییم کنید و از چه راهی بتونم مهریه ام را مطالبه کنم.

سپاس فراوان
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 23, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک است بهتر است در اول سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید و در کنار ان دقت کنید که با نادیده گرفتن خیانت هایی که ایشان ان را به گفته شما تکرار نیز می کنند مشکل شما درست نخواهد شد بهتر بود در مورد این اتفاقات و مشکلات دیگرتان با ایشان صحبت می کردید تا ایشان به اشتباه خودشان پی ببرند و همچنین به آگاهی شما از این موضوعات ، دقت کنید که سکوت شما می تواند به عنوان رضایت شما از این زندگی برداشت شود . بهتر است قبل از تصمیم گیری جدی به صورت حضور به روانشناس مراجعه کنید تا با بررسی دقیق تر مشکلات در اول برای بهبود روحی خودتان در این مسیر گام برداشته شود و در کنار آن یک سری بررسی های لازم انجام گیرد و با همسرتان نیز صحبت شود قابل درک است که شما شرایط سختی را تحمل کرده اید اما بهتر است این مسیر را نیز تجربه کنید تا در آینده با اطمینان بیشتری تصمیم گیری کنید .

برای درخواست مهریه و طلاق نیاز است که به دادگاه مراجعه کنید و درخواستتان را بنویسید در کنار این موضوعات بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق تر قانونی با یک وکیل صحبت کنید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88422495

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,313 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 145 بازدید
1 پاسخ 153 بازدید
سوال شده مارس 7, 2021 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط بی نام
0 پاسخ 170 بازدید
سوال شده سپتامبر 20, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط بی نام
1 پاسخ 68 بازدید
سوال شده می 12, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط سارا
1 پاسخ 86 بازدید
سوال شده اکتبر 6, 2019 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط درمانده
1 پاسخ 126 بازدید
سوال شده Mar 6, 2019 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط بی نام
3 پاسخ 283 بازدید
1 پاسخ 104 بازدید
سوال شده ژوئن 12, 2021 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط بی نام
...