مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کودک سه ساله دارم

119 بازدید
سوال شده مارس 26, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام یه پسر سه سال و هفت ماهه دارم وقتی میبرمش پارک جایی که بچه ها هستن بازی نمیکنه میخواد تنها باشه . یا وقتی تو بازار از کنار ادما رد میشم خودشو پشتم قایم میکنه .تو پارک اگه سوار تاب باشه بچه ای بیاد و تاب کنار بخواد بشینه اون پیاده میشه و میگه بریم خونه. تو خونه هرچی دم دستش باشه پرت میکنه .بااسباب بازیهاش بازی میکنه ولی بعد یه چند دقیقه اوناروهم پرت میکنه هر چیزی . اگه کسی هم بیاد خونمون خیلی بدتر اینکارارو انجام میده .(اینم بگم ما توی این شهر تنها هستیم و رفت و امد نداریم با کسی فقط یه دوست دارم که هر چند هفته یه بار یه سری میزنه یا من میرم )یعنی بخاطر کار همسرم هر ۴یا ۵ ماه میریم دیدن فامیل ها‌.احتمال داره از این باشه اخلاق پسرم.تو خونه اصلا به حرف منو باباش گوش نمیده  هر چی بهش میگم این کارو نکن ولی بازم انجام میده مثلا اگه باباش در حال استراحت باشه میپره روش لگد میزنه .یه جا اروم  نمیشینه . یا نقاشی که میخواد بکنه یکم خط خطی میکنه و بعد دفترشو پاره میکنه .بردمش مهد اولش همین طوری بوده بعد گفتن یکم بهتر شده حرف مربی هاشو گوش میداده کم و بیش ولی بازم لجبازی میکردی ولی من بخوام چیزی بهش یاد بدم به حرف گوش نمیده لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم پسرم اینکارا رو انجام نده و بهتر بشه
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 27, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

نگرانی شما قابل درک می باشد اما بهتر است دقت کنید که به نظر می رسد فرزند شما روابط اجتماعی مورد نیاز را برای برقراری ارتباط آموزش ندیده است بهتر است در اول برای افزایش هوش اجتماعی او که می تواند باعث شود که با دیگران برخورد بهتری متناسب با محیط داشته باشد در هرشرایطی مهد بردن او را ادامه بدهید و در این کار صبور باشید و از یک مربی مهربان و آرام و با تجربه استفاده کنید و در کنار آن دقت کنید که او وقتی سعی دارد با پریدن پدرش را بیدار کند و یا با فریاد می زند به نظر می رسد که می خواهد توجه شما ها را به خودش جلب کند کودکان زمانی که نتوانند توجه لازم را بدست اورند دست به رفتارهای پرخاش گرایانه بیشتری می زند . بهتر است با توجه به اینکه او همبازی ندارد مهد او را ادامه بدهید و در خانه نیز سعی کنید با او بیشتر بازی کنید و حتی اگر حاضر به بازی با کودکان دیگر نباشد او را به پارک ببرید و یا محیط های که کودکان دیگر قرار دارند دقت کنید که این موضوع البته نیاز به بررسی دقیق تر دارد تا اضطراب اجتماعی او نیز مورد سنجش قرار گیرد بهتر است به صورت حضوری به روانشاس کودکان مراجعه کنید تا در این مسیر به صورت دقیق تر و با بررسی لازم کودکتان به شما کمک شود.

دقت کنید که روابط اجتماعی درست و داشتن هوش اجتماعی یکی از مسائلی است که از اهمیت زیادی برخوردار است و نیاز است در کنار بقیه مسائل به آن توجه شود.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354304

شاد باشید
دارای دیدگاه مارس 27, 2019 توسط بی نام
ممنون بابت راهنمایی و پاسخگویی سریع تون
حتما پیش یک مشاوره میبرمش
دارای دیدگاه مارس 27, 2019 توسط بی نام
وقتی پارک میبرم دوس نداره پیش بچه ها باشه من به حرفش گوش بدم و ببرمش خونه یا نگهش دارم و به حرفش بی توجه باشم .یا از بچه میترسه چی بازم پیش بچه ها ببرمش
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,367 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 174 بازدید
0 پاسخ 132 بازدید
1 پاسخ 129 بازدید
1 پاسخ 106 بازدید
سوال شده مارس 14, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مامان محمد طاها
0 پاسخ 132 بازدید
سوال شده مارس 10, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مامان محمد طاها
1 پاسخ 223 بازدید
3 پاسخ 479 بازدید
0 پاسخ 59 بازدید
سوال شده نوامبر 12, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مادر کارمند
0 پاسخ 131 بازدید
سوال شده نوامبر 12, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مادر کارمند ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 91 بازدید
سوال شده دسامبر 9, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط یاس
...