مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عدم تمرکز و توجه

71 بازدید
سوال شده مارس 26, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام

دختري هشت ساله دارم. به موقع و خوب صحبت كرد. در دوران كودكي دچار تشنج ناشي از تب شد. دير راه افتاد. در ارتباط با همسالان و مخصوصا كوچكترها پرخاشگر و سلطه جوست. خواهر دو نيم ساله دارد. تمركز كافي در كلاسها ندارد. تنبيه معلم برايش هيچ اهميتي ندارد. مثلا از اينكه مدير او را توبيخ كند هيچ دركي ندارد. تكاليف را مخصوصا رياضي را بسيار كش ميدهد. امتحان يك ربعه را يك ساعت و نيم و با اشتباه انجام مي دهد. وقتي با او برخورد جدي ميشود تكاليفش را درست انجام ميدهد ولي اين تغيير رفتار كوتاه مدت است. در تستهاي انجام گرفته مشكل يادگيري و هوش ندارد. معلمش ميخواهد او را تجديد پايه كند. روانپزشك اختلال كودك دست و پا چلفتي تشخيص داده است.به هيچ فعاليت مشخصي علاقه ندارد، مثلا حتي دوچرخه و اسكوتر بازي را براي فرار از انجام تكليف انتخاب نميكند. فقط به نقاشي كشيدن علاقه دارد،شعر را تقریبا خوب حفظ میکند در خواندن فارسی و عربی مشکلی ندارد.تقریبا بدخط مینویسد و روی خط نوشتن را تازه خوب انجام میدهد . با كيفيت پايين و با موضوع اشخاص و خيلي وقتها خودش در نقاشي هست. ميخواستم ببينم علت پرخاشگري و عدم تمركز و نافرماني شديدش چيه و راه حل درست چيه؟ متشكرم

mail.ghomi@*****.***

1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 27, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

آیا کودک شما هنوز دارهای تشنج مصرف می کنند . گاهی ممکن است داروها بر روی تمرکز این کودکان تاثیر بگذارد و از نظر خلقی نیز تغییراتی در آنها ایجاد کند و پرخاش و عصبانیت بیشتری را نمایش بدهند . بهتر است به صورت حضوری به روانشناس کودکان مراجعه کنید تا در این مسیر با بررسی دقیق تر با بازی درمانی و راهنمایی شما برای آموزش صحیح یک سری رفتارها برای افزایش تمرکز کودکتان به شما کمک شود.

با توجه به اینکه از نظر هوشی سالم تشخیص گذاری شده اند در صورت مصرف دارو می تواند دارو و در کنار آن سبک تربیتی نقش مهمی در رفتارهای فرزندتان داشته باشد .دقت کنید که پاسخ شما با رفتار تنبیه بدنی و یا صدای بلند و پرخاش می تواند برای او یک الگو باشد و باعث شود که او نیز این رفتارها را در پاسخ به شما و دیگران انجام بدهد. سعی کنید اعتماد به نفس او را افزایش بدهید از تنبیه و مقایسه و همچنین سرزنش کردن او خوداری کنید . ویژگی های مثبت فرزندتان را بشناسید و آن را تقویت و تشویق کنید . بهتر است نقاشی های او توسط یک متخصص مورد بررسی قرار گیرد تا مشکلات او بهتر شناسایی شود به نظر می رسد او از نقاشی برای ارتباط با شما ها استفاده می کند. گاهی کودکان با نافرمانی از دستورات می خواهند توجه شما ها و اطرافیان را به خودشان جلب کنند توجهی که از راه درست آن به آن دست پیدا نکرده اند.

در این سمیر بهتر است به صورت حضوری به روانشناس کودکان مراجعه کنید تا بررسی بیشتری صورت گیرد و تحت آموزش های لازم قرار گیرد و شما نیز یک سری مسائل آموزش را در برخورد با فرزندتان فرگیرید تا بتوانید نتایج بهتری بدست آورید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354790

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,823 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,947 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 393 بازدید
1 پاسخ 83 بازدید
1 پاسخ 94 بازدید
سوال شده می 29, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط سام
0 پاسخ 79 بازدید
1 پاسخ 306 بازدید
1 پاسخ 99 بازدید
سوال شده نوامبر 14, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط مهرپویا
1 پاسخ 553 بازدید
سوال شده مارس 5, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط کیمیا
2 پاسخ 167 بازدید
1 پاسخ 170 بازدید
...